2025. Augusztus 26. Kedd - Izsó
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Dízel befecskendezők akciós áron!
MAZDA5 hibrid II.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:55 devayandras részére
A korrekciós programozás a hengerek (1-4) teljesítménye közötti eltérés alapján módosítja az egyes befecskendezők működésének vezérlését. Ezért csak működő motorban lehetséges elvégezni.
mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:49 ZoO részére
Természetesen semmi sem biztos, főleg így a távolból. Elsősorban a tapasztalatainkra tudunk építeni. Nem zárható ki, hogy a szűrő hatásfoka csökkent le.
Mivel egyik alkatrész sem új az autóban, ezért nem feltétlenül lehet tisztán logika alapján kikövetkeztetni a dolgokat. Ezért sajnos a fokozott koromtermelés okozhat DPF lámpa villogást úgy, hogy előtte nem volt gyakoribb regeneráció.
Egyébként csak világított, vagy villogott a lámpa?
Például a befecskendező fellazulása szintén rosszabb égést okoz, és ettől még a befecskendező lehet jól. A gyári jellemző értékeit "elvesztő" befecskendezőnek nincs hibakódja. Ezt csak egy diagnosztika, illetve mérés mutatja ki.
festo1 | 2013-08-26 22:01
Üdvözlök minndenkit! Nekem 2 hónapja távolítottták el a DPF szűrőt -1l fogyasztás csökkenés 100 km -en 2006/4 143le mazda 6. 7 , 7,5 L volt a fogyasztásom míg kinemvették a szűrőt , most 6 -6,5l . Nincs olajszint növekedés , én ajánlom mindenkinek!
devayandras | 2013-08-26 13:55 mazda-auto.hu részére
Mármint nem "távoli Windows asztalként"
, hanem a MAZDA gyári hardver-szoftverével, vagy csak kiszerelten?
ZoO | 2013-08-26 13:01 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ! Természetesen erre gondoltam, csak nem áll össze a kép.
A kocsi csak márkaszervízben volt javítva, és az első "lerobbanáskor" is márkaszervízbe vitte az assistance. Ott MAF szenzor tisztítást végeztek, és természetesen komputerrel ellenőrízték. kb. 700 km-et ment az autó, közben regenerált, utoljára induláskor Szegeden, majd Pesten jött a DPF lámpa. Közben nem láttam regenerálást, az autó szépen ment, óra szerint 135-tel.
Egy valamit nem értek, ha mondjuk az egyik porlasztó elszáll, és kormol az autó, akkor nem kellene sűrűsödnie a regenerációknak? A szenzor miért nem jelez? Nekem az lenne logikus, hogy egyre sűrűbben regenerálna, majd "feladná" és hibát jelezne. Másrészt a szervízkomputernek nem kellene jeleznie, hogy hibás az egyik befecskendező?
mazda-auto.hu | 2013-08-26 08:33 ZoO részére
Több esetben nem a szűrővel van probléma, hanem a befecskendezés, égés tökéletlensége miatt sok a korom, és a jó szűrő is eldugul. Így diagnosztika, futásteljesítmény is döntő lehet, hogy érdemes-e a szűrős kipufogóegységet kiszerelve takarítani azt, vagy nem szükséges.
mazda-auto.hu | 2013-08-26 08:29 devayandras részére
Online még nem lehet.
kovist | 2013-08-25 22:53 ZoO részére
Üdv.
Nekem márkaszerviz szerelte ki és vitte tisztitani (a részleteket nem tudom) kb. 90e km-nél. Most 130e van benne, eddig nem volt gond ujra. Igaz azóta prémium üzemanyag megy csak bele (OMV max motion, agip blue tech) ill. probálok figyelni a regeneráciokra. Bár azt mondták kétszer nem lehet tisztitani, ugyhogy legközeleb a kiszerelés jöhet szóba az csere irreális ára miatt.
ZoO | 2013-08-25 21:32
Sziasztok!
Van bárkinek tapasztalata a különböző DPF szűrőtisztítási technológiák hatékonyságáról? Van, aki ad 20.000 km garanciát, van, aki szerint a vegyszeres technika megmarja a porcelánt, stb stb. Mazda-Autót is kérdezném, hogy milyen technológiát preferálnak... Nem szeretném eltávolítani véglegesen a szűrőt, de sajnos nálam is előjött az autópálya utána DPF lámpa világítás, villogás, chech engine stb. Aztán assistance, szervízbe be aztán ki és sajnos egy hétig jó.
Azért nyúlnék a szűrőhöz, mert 120km-enként regenerál...
devayandras | 2013-08-25 11:27
Nemrég volt egy Szentes-Siófok táv, majd folyamatban egy Siófok-Esztergom-Szentes. Eddig két regeneráció volt, 196 és 175 km után. Ezek teljesen jó értékek szerintem.
Néha átfut egy remegés a motoron alapjáraton. Lehet ezen a motoron alapjárati korrekciót mérni online, vagy csak fizikai úton?