2024. Május 18. Szombat - Erik
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
A MAZDA RX-8, és a motorolaj.
A Mazda CX-9 az év óriása az USA-ban
Az akkumulátor technológia fejlődéséről.
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:55 devayandras részére
A korrekciós programozás a hengerek (1-4) teljesítménye közötti eltérés alapján módosítja az egyes befecskendezők működésének vezérlését. Ezért csak működő motorban lehetséges elvégezni.
mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:49 ZoO részére
Természetesen semmi sem biztos, főleg így a távolból. Elsősorban a tapasztalatainkra tudunk építeni. Nem zárható ki, hogy a szűrő hatásfoka csökkent le.
Mivel egyik alkatrész sem új az autóban, ezért nem feltétlenül lehet tisztán logika alapján kikövetkeztetni a dolgokat. Ezért sajnos a fokozott koromtermelés okozhat DPF lámpa villogást úgy, hogy előtte nem volt gyakoribb regeneráció.
Egyébként csak világított, vagy villogott a lámpa?
Például a befecskendező fellazulása szintén rosszabb égést okoz, és ettől még a befecskendező lehet jól. A gyári jellemző értékeit "elvesztő" befecskendezőnek nincs hibakódja. Ezt csak egy diagnosztika, illetve mérés mutatja ki.
festo1 | 2013-08-26 22:01
Üdvözlök minndenkit! Nekem 2 hónapja távolítottták el a DPF szűrőt -1l fogyasztás csökkenés 100 km -en 2006/4 143le mazda 6. 7 , 7,5 L volt a fogyasztásom míg kinemvették a szűrőt , most 6 -6,5l . Nincs olajszint növekedés , én ajánlom mindenkinek!
devayandras | 2013-08-26 13:55 mazda-auto.hu részére
Mármint nem "távoli Windows asztalként" , hanem a MAZDA gyári hardver-szoftverével, vagy csak kiszerelten?
ZoO | 2013-08-26 13:01 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ! Természetesen erre gondoltam, csak nem áll össze a kép.
A kocsi csak márkaszervízben volt javítva, és az első "lerobbanáskor" is márkaszervízbe vitte az assistance. Ott MAF szenzor tisztítást végeztek, és természetesen komputerrel ellenőrízték. kb. 700 km-et ment az autó, közben regenerált, utoljára induláskor Szegeden, majd Pesten jött a DPF lámpa. Közben nem láttam regenerálást, az autó szépen ment, óra szerint 135-tel.
Egy valamit nem értek, ha mondjuk az egyik porlasztó elszáll, és kormol az autó, akkor nem kellene sűrűsödnie a regenerációknak? A szenzor miért nem jelez? Nekem az lenne logikus, hogy egyre sűrűbben regenerálna, majd "feladná" és hibát jelezne. Másrészt a szervízkomputernek nem kellene jeleznie, hogy hibás az egyik befecskendező?
mazda-auto.hu | 2013-08-26 08:33 ZoO részére
Több esetben nem a szűrővel van probléma, hanem a befecskendezés, égés tökéletlensége miatt sok a korom, és a jó szűrő is eldugul. Így diagnosztika, futásteljesítmény is döntő lehet, hogy érdemes-e a szűrős kipufogóegységet kiszerelve takarítani azt, vagy nem szükséges.
mazda-auto.hu | 2013-08-26 08:29 devayandras részére
Online még nem lehet.
kovist | 2013-08-25 22:53 ZoO részére
Üdv.
Nekem márkaszerviz szerelte ki és vitte tisztitani (a részleteket nem tudom) kb. 90e km-nél. Most 130e van benne, eddig nem volt gond ujra. Igaz azóta prémium üzemanyag megy csak bele (OMV max motion, agip blue tech) ill. probálok figyelni a regeneráciokra. Bár azt mondták kétszer nem lehet tisztitani, ugyhogy legközeleb a kiszerelés jöhet szóba az csere irreális ára miatt.
ZoO | 2013-08-25 21:32
Sziasztok!
Van bárkinek tapasztalata a különböző DPF szűrőtisztítási technológiák hatékonyságáról? Van, aki ad 20.000 km garanciát, van, aki szerint a vegyszeres technika megmarja a porcelánt, stb stb. Mazda-Autót is kérdezném, hogy milyen technológiát preferálnak... Nem szeretném eltávolítani véglegesen a szűrőt, de sajnos nálam is előjött az autópálya utána DPF lámpa világítás, villogás, chech engine stb. Aztán assistance, szervízbe be aztán ki és sajnos egy hétig jó.
Azért nyúlnék a szűrőhöz, mert 120km-enként regenerál...
devayandras | 2013-08-25 11:27
Nemrég volt egy Szentes-Siófok táv, majd folyamatban egy Siófok-Esztergom-Szentes. Eddig két regeneráció volt, 196 és 175 km után. Ezek teljesen jó értékek szerintem.
Néha átfut egy remegés a motoron alapjáraton. Lehet ezen a motoron alapjárati korrekciót mérni online, vagy csak fizikai úton?