2025. Május 2. Péntek - Zsigmond

Formatervezési irányt válthat a Mazda.

Mazda formaterv váltás

Forrás: AE

Valószínűleg a következő generációs Mazda modellek szakítanak a jelenlegi "barátságos" ábrázattal, erre enged következtetni az európai tervezési központ fejének, Peter Birtwhistle nyilatkozata. Erre a lépésre számítani lehetett, hiszen a jelenlegi típusok formáiért felelős főtervező Franz von Holzhausen már 2008-ban elhagyta a Mazdát, és az amerikai Tesla Motors-hoz szerződött.


 Mosoly helyett agresszívitás.

 Ráadásul a Mazda5 külsejét megálmodó Laurens van den Acker pedig a Renault-hoz "igazolt". De ettől függetlenül Birtwhistle szerint a váltás alapja, hogy a Nagare kifutott. Ez volt ugyanis a jelenlegi modellek megjelenése mögötti tervezési filozófia gyűjtőneve (áramlás). A most megjelenő Mazda5 után nem lenne célszerű, ha még egy "Nagare Mazda" jelenne meg. "A Mazdának tovább kell lépnie!" Valójában a Mazda igen nehezen alkalmazhatónak találta a koncepció autókon jól mutató hullámzó, áramló formákat például az olyan dobozszerű autókon, mint a Mazda5.

A formanyelv nevét kapta a Mazda Nagare koncepció autó.

 Csatlakozunk a Mazdához, hiszen a Nagare formanyelv csodálatosan mutat  koncepció autókon - lásd például Mazda Furai -, de nehéz szériagyártású autókra átfordítani a formákat. De mi következik? Nyilvánvalónak tűnik, hogy a Mazda a japán Alfa Romeo szerepe felé akar fordulni megjelenésben, ezt célozza a agresszívitást sugárzó új irányvonal. Ennek első gyümölcseit talán a következő Párizsi Kiállításon láthatjuk ősszel.

Mazda Ryuga.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó