hírek

2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp

Mazda hírek

2011.06.09.

0 komment
Mazda MX-5.

Könnyebb lesz a ND-s Mazda MX-5, mint az NA?

Eddig három generáció váltás történt a kétüléses Mazda MX-5 történelmében. Az alvázszám kódok alapján első NA verziót az NB, majd a jelenlegi NC kivitel követte. Bár a Mazda eddig is következetesen alkalmazta a súlycsökkentés receptjét, a mai kényelmi elvárások mellett mintegy 150 kilót...

2011.06.01.

0 komment
Mazda RX-8.

Kifut az RX-8?

 Az RX-8-ast váltó wankel hibrid Mazda sportkocsiról szóló legutóbbi híreket viszonylag gyorsan pletykának minősítették a gyáriak, így jobb ha a közeljövőben nem számítunk a Toyota hibrid megoldásainak egyes elemeit is használó RX-7 vagy RX-9 sportautó megjelenésére. A pletykából annyi igaz,...

2011.05.26.

0 komment
Hárommillió Mazda3.

Hárommillió Mazda3.

Hivatalosan 2011 Április 26-án kigördült a hárommilliomodik darab Mazda3 a gyárkapun. Az újabb mérföldkőnek számító mennyiség eléréséhez a típus gyártásának megkezdése óta hét évre és tíz hónapra volt szükség, amivel a Mazda3 időarányosan a leggyorsabb eladású modell a Mazda jelenlegi személyautó palettáján.

2011.05.20.

0 komment
20 éve történt.

20 éve történt.

2011-et írunk, mely azt is jelenti, hogy éppen húsz évvel ezelőtt aratott győzelmet a Mazda 787B versenyautó a világ legpatinásabb hosszútávú megbizhatósági versenyén, a le-mans-i 24 óráson. Ezzel továbbra is a Mazda az első és egyben eddig az utolsó japán gyártó, akinek ez sikerült. Az évforduló alkalmából a...

2011.05.18.

0 komment
Mazda2

Világelső Mazda motor.

 A Mazda japánban bejelentette, hogy az 1,3 liter hengerűrtartalmú közvetlen benzin befecskendezéses SKYACTIV-G 1,3 lesz az első új generációs SKY motor, melyet szériagyártásban bevezetnek a piacra. A motor hivatalos bemutatkozása az Autóipari Tervezés Kiállításon lesz Tokióban 2011 május 18 és 20-a között.   

2010.12.02.

0 komment
Mazda logó történelem

Mazda logó történelem.

 Az idén 90 éves  a Mazda gyár, mely így közel egy évszázada készít már járműveket.  A gyár első hivatalos Mazda emblémája 1936-ban jelent meg, mely többször változott napjainkig. A kezdeti tripla M-et formázó emblémát, vagy az írott betűs Mazda felíratot nem is igen ismerjük itt Európában....

2010.11.19.

0 komment
A Ford kiszállt.

A Ford gyakorlatilag kiszállt.

 A nem olyan régen még a két vállalat vezetése által tagadott hír a mai napon valósággá válik. November 19-én a Ford megválik megmaradt Mazda részvényeinek döntő többségétől.  A lépés a Ford saját karcsúsítási törekvéseinek egy újabb állomása, mivel így szeretnék megőrizni jövőbeni flexibilitásukat.

2010.11.03.

0 komment
Mazda SEMA

Mazda a SEMA tuning kiállításon.

  A nagyszériás gyártmányok között vezetési élmény tekintetében élenjáró típusokat gyártó Mazda nem hiányozhat  USA legnagyobb tuning kiállításáról, a SEMA show-ról. Ezt felismerve az észak-amerikai kirendeltség megbízta az ottani főtervezőt, hogy dolgozzán át néhány típust,...




Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó