hírek
2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp
Mazda hírek

Könnyebb lesz a ND-s Mazda MX-5, mint az NA?
Eddig három generáció váltás történt a kétüléses Mazda MX-5 történelmében. Az alvázszám kódok alapján első NA verziót az NB, majd a jelenlegi NC kivitel követte. Bár a Mazda eddig is következetesen alkalmazta a súlycsökkentés receptjét, a mai kényelmi elvárások mellett mintegy 150 kilót...

Kifut az RX-8?
Az RX-8-ast váltó wankel hibrid Mazda sportkocsiról szóló legutóbbi híreket viszonylag gyorsan pletykának minősítették a gyáriak, így jobb ha a közeljövőben nem számítunk a Toyota hibrid megoldásainak egyes elemeit is használó RX-7 vagy RX-9 sportautó megjelenésére. A pletykából annyi igaz,...

Hárommillió Mazda3.
Hivatalosan 2011 Április 26-án kigördült a hárommilliomodik darab Mazda3 a gyárkapun. Az újabb mérföldkőnek számító mennyiség eléréséhez a típus gyártásának megkezdése óta hét évre és tíz hónapra volt szükség, amivel a Mazda3 időarányosan a leggyorsabb eladású modell a Mazda jelenlegi személyautó palettáján.

20 éve történt.
2011-et írunk, mely azt is jelenti, hogy éppen húsz évvel ezelőtt aratott győzelmet a Mazda 787B versenyautó a világ legpatinásabb hosszútávú megbizhatósági versenyén, a le-mans-i 24 óráson. Ezzel továbbra is a Mazda az első és egyben eddig az utolsó japán gyártó, akinek ez sikerült. Az évforduló alkalmából a...

Világelső Mazda motor.
A Mazda japánban bejelentette, hogy az 1,3 liter hengerűrtartalmú közvetlen benzin befecskendezéses SKYACTIV-G 1,3 lesz az első új generációs SKY motor, melyet szériagyártásban bevezetnek a piacra. A motor hivatalos bemutatkozása az Autóipari Tervezés Kiállításon lesz Tokióban 2011 május 18 és 20-a között.

Mazda logó történelem.
Az idén 90 éves a Mazda gyár, mely így közel egy évszázada készít már járműveket. A gyár első hivatalos Mazda emblémája 1936-ban jelent meg, mely többször változott napjainkig. A kezdeti tripla M-et formázó emblémát, vagy az írott betűs Mazda felíratot nem is igen ismerjük itt Európában....

A Ford gyakorlatilag kiszállt.
A nem olyan régen még a két vállalat vezetése által tagadott hír a mai napon valósággá válik. November 19-én a Ford megválik megmaradt Mazda részvényeinek döntő többségétől. A lépés a Ford saját karcsúsítási törekvéseinek egy újabb állomása, mivel így szeretnék megőrizni jövőbeni flexibilitásukat.

Mazda a SEMA tuning kiállításon.
A nagyszériás gyártmányok között vezetési élmény tekintetében élenjáró típusokat gyártó Mazda nem hiányozhat USA legnagyobb tuning kiállításáról, a SEMA show-ról. Ezt felismerve az észak-amerikai kirendeltség megbízta az ottani főtervezőt, hogy dolgozzán át néhány típust,...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó