2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda 6 GH "beázás" Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu2 | 2016-02-03 09:07
Zsoltibának! A klímás tudja, hogy milyen gázt és mennyit kell töltenie, de a motorháztető alatt ez egy táblán is megtalálható.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-03 09:02 hami777 részére
Igaz a szeleprugóra is, legalábbis ha nálunk történik a csere. Más szerviz lehet, hogy nem vállalja.
ELEMI | 2016-02-02 18:32 hami777 részére
A részletek érdekelnének. Légyszi dobj egy telefonszámot az imonhalt@t-online.hu címre és felhívlak.
hami777 | 2016-02-02 18:16 ELEMI részére
Szia!
Hasonló volt az enyém is, bár talán nem ennyire durván ahogy leírtad, de szépen szét volt rohadva ahol a hátsó rugó feltámaszkodik.
Karosszériás leeresztette a hátsó hidat és kilakatolta/megerősítette a nyúlványt.
hami777 | 2016-02-02 18:09
Tisztelt Szakértő!
Egy korábbi válaszában olvastam, hogy a 2.3 benzines motornál a szelepszár szimering cserét meg lehet oldani a hengerfej levétele nélkül.
Esetleg ez igaz lehet a szeleprugóra is? Állítólag cserélnem kell a 2-es hengernél a szeleprugókat, (már meg is vannak), de nem találok szakit aki berakja, mindenki hengerfej levételével akarja kezdeni….
Zsolti bá' | 2016-02-02 13:43
Tisztelt Szakértő! Üdv! Hazaérkezés után pakolok az autóból, valami sziszeg jobb hátsó keréknél. Először defektre gondoltam, de a kerék nem engedett le. A sziszegés egy idő után megszünt. Utána eszembe jutott, hogy ott mennek hátra a fűtés és a klíma csövei. Fagyálló szag nincs, a szint rendben, viszont a klíma nem müködik azóta. Úgyhogy az szállt el. Pénteken megy szerelőhöz, remélem, csak a cső lyukadt ki.
A kérdés az lenne, hogy mennyi gáz kell a rendszerbe gyári előírás szerint?
Zsolti bá’
Attila78 | 2016-02-02 10:34
Tisztelt Mazda-autó és hozzá értők!
2001-es benzines mpv van,olyat tapasztaltam,csak az ötödik sebességi fokozatban fütyülő hangot hallok,főleg intenzibb gázadásnál erőssebb a fütyülős visítos hangja,ha leveszem a gázpedálról a lábam megszűnik a hang.valakinek valami tipje vagy találkozott már ilyennel,mi ennek a hiba jelenségnek az oka?
ELEMI | 2016-02-01 18:25
Hátsó hossztartók úgy néznek ki, mitha saláta levelekből állnának.. Nem is láttam még ilyen típusú rohadást… Valaki mondjon valami megnyugtató megoldást erre!
Supermoto | 2016-01-27 19:05 matyas.telegdy részére
Tisztelt matyas.telegdy
A hűtőventillátor szabályzó kis dobozkát ugyan ilyen okok miatt cseréltem egy éve. Aliexpressen rendeltem, szállítással együtt 12, 000 ft ért. Rengeteget találsz az oldalon (Mazda fan controller)
Üdv: Moto
matyas.telegdy | 2016-01-27 18:05
Tisztelt Szakértők, Kedves Fórumtársak! :)
Szeptember óta vagyok boldog MPV tulaj, 2.0d 136 lóerő, 2002. Két problematikám lenne az autóval. Az egyik, hogy amint elfordítom a kulcsot (csak a gyújtás/izzítás) állásba is, bekapcsol mind a két hűtőventillátor és pörög mint az állat. A motor beindítása után sem áll le. Néha lelassul, mintha valami szabályozná, már már azt hiszem, hogy leáll, de újra felpörög. Néha talán mintha egy “cicergő” hangot is hallanék felőle. Nagyon zavaró, elég lassan is melegedik a motor. Ma lehúztam a venti csatlakozókat, és javult a melegedés, 8 fokban 3,5 km közben egy 10 perces leállítással. A másik, hogy világít a kézifék visszajelző lámpám. Kontakt hiba kizárt, szét szedtem a karnál. Később vettem észre, hogy a pedál sem keményedik fel, szépen lassan, de majdnem padlóig be tudom nyomni. Fékfolyadék szint jó, nem fogy. Csak elméletben: lehetséges, hogy a kuplung munkahengereket összekötő cső dudorodik nekem is ilyenkor, vagy köze sem lehet hozzá (a váltás hidegen nehéz, 1-2 percig néha úgy kell kitépni kettesből pár km után könnyed és pontos). Köszönöm előre is mindenkinek!:)