2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Miki | 2009-10-12 15:30

Tisztelt Mazda-Auto!

A családi autónk egy 2004-es évjáratú 2.0-es diesel MPV.Az autó egyáltalán nem szervízigényes, mivel azonban használtan vettem, folyamatosan figyelem az autó működését. Sajnos egy hónapja feltűnt, hogy az autó alatt tenyérnyi folt jelenik meg napról napra. A folt nem olajfolt, hanem mint kiderült, hűtőfolyadék. Sajnos korábban volt már olyan autóm, amely "hengerfejes" lett, ezért úgy gondolom, hogy most nem erről lehet szó. A motor nem melegszik hirtelen és nem is ingadozik a hűtővíz hőfoka. A tünet egyszerűen az, hogy normál használat után a motor hűtővizet ereszt, amikor kihül. Elvittem a megszokott szervízbe, ahol a megszokott szerelő azt mondta az aknából, hogy "csontszáraz". A helyzet számomra érthetetlen. esetleg Ön, Önök találkoztat már hasonló jelenséggel? Köszönettel!

mazda-auto.hu | 2009-10-07 08:57 Supermoto részére

Általában sajnos nem olcsó. :(
Ha esetleg cserélni kell, van alkatrészünk.

Supermoto | 2009-10-06 14:19 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors válasz. Kicsit megijedtem, gondolom a túrbó jevítás nem olcsó dolog.Sejtettem, hogy visszasírom még a szívó dieselt mechanikus adagolóval. :)

mazda-auto.hu | 2009-10-06 09:23 Supermoto részére

Így a távolból első körben a turbó csapágyazásától kerülhet a motorolaj az égéstérbe, mindez kopási problémák miatt. Az MPV talán egy kissé hajlamosabb a motorolaj fogyasztására, mint az ugyanilyen motorral szerelt egyéb típusok. Az alacsony olajszint pedig megteszi a hatását. Az olajfogyasztási hajlamot a motor (és olaj) magasabb hőmérséklete okozhatja, mely a nagyobb tarhaléssel (légellenállás, tömeg), illetve a motortér rosszabb szellőzésével magyarázható.

Ilyen futásteljesítménynél érdemes az intercooler illesztéseit is ellenőrizni, mivel az itt elszökő turbónyomás fokozza a nyomáskülönbséget a turbina és a kompresszor oldal között, ami szintén fokozhatja az olajfogyasztást, illetve csökkentheti a teljesítményt.

Supermoto | 2009-10-05 21:54

Tisztelt Mazda-Autó
2003-as 2.0 diesel mpv tulajdonosa vagyok. Újonnan vettem, most 95.200 km van benne. Abszolút kíméletesen használom, olajat 10.000 km nél mindig lecseréltem. (Mobil 0-40 fullsyntec turbódiesel ) Az utóbbi időben az olajfogyasztásom megnőtt (10.000km/2 liter) , kigyorsításkor fekete füstöt ereget. Kis fordulatról való gyorsításnál kicsit lustának tűnik és a motor picit becsörög. Ez ennél a típusnál normális állapot? Eddig csak fékbetétet és bal oldali stabilizátor pálcát kellett cserélnem. Válaszát előre is köszönöm.

lackobaa | 2009-10-04 14:59

Tisztelt Fórumozók! Nekem egy 136 LE-s Mazda 6-osom van amihez vettem egy PBOX-ot.Mivel keveselltem a többlet teljesítményt a hazai forgalmazónál beazonosítattam a boxot és kiderült,hogy MPV-be való. ha valakit érdekel jutányos áron megvásárolhatja.

mazda-auto.hu | 2009-08-17 08:50 kathyd részére

Több típushoz tudunk szerezni DIN-es (vagy 2DIN) fejegység beszerelését lehetővé tevő középkonzolt, de sajnos a Mazda MPV nincs ezek között.

kathyd | 2009-08-16 20:59

Tisztelt Mazda-Autó!

A 2003ban készült mazda MPV típusú kocsimban a navigációs fejegység elromlott. Ez már a 2. eset. Szeretném kicserélni egy modernebb cd lejátszós darabra. Egy autóvillamossági műszerész ismerősöm szerint be kéne szereznem egy "rádió szerelő tok" nevű eszközt amibe bele lehet csúsztatni a majd későbbekben megvásárolandó fejegységet. Az lenne a kérdésem hogy egy ilyen szerelő tokhoz hol tudok hozzájutni?

Köszönöm előre is a válaszukat.

Üdv.

mazda-auto.hu | 2009-06-06 10:22 krampuszka részére

Amit leírtam, az továbbra is megállja a helyét. A motorhiba lámpa olyan jellegű hibára utal, ami meggátolja a kipörgésgátló-menetstabilizáló rendszer normális működését. Az EGR szelepnek megvannak a vizsgálati módszerei, de nyilván tudják az adott szervizben, hogy mit csinálnak.

krampuszka | 2009-06-05 13:08

Tisztelt Mazda-Autó!

Előszőr szeretném megköszönni a válaszát, de azt hiszem, félreértett.
Nem csak a TCS és a TC OFF lámpa, hanem ezekkel egyidejűleg a MOTOR ELLENŐRZŐ lámpa is világít.
Természetesen azóta elvittem az autót egy Mazda szervizbe, röviden leírám a fejleményeket.
P0401-es hibakód, vagyis ha jól tudom, túl sok a kipofogógáz visszavezetés. Rövid vizsgálódás után kitörölték a hibakódot, és a szívócsövek végén kiiktattak egy szelepet, mondván, hogy ha most majd nem jelenik meg újra a hiba, akkor az a szelep a hibás. Tudomásom szerint ez a szelep az EGR szelep lenne.
2 hét után sajnos a hibakód megint előjött, vagyis megint egyidejűleg ég mindhárom lámpa.
Van valami ötletük, hogy mi lehet ez?
Előre is köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó