2025. Július 5. Szombat - Sarolta, Emese
Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Atanen | 2005-08-23 11:42
Bocsi,még egy kérdés!
Mindenki dobálózik ilyen kifejezésekkel hogy "gázgyorsító dob".El tudná valaki magyarázni mi ez?Vagy csak egy sima abszorpciós hangtompítóról van szó?Ebben az esetben kismértékben visszafog,nem gyorsít.
Mi az igazság,homályosítson fel valaki (légyszi)!
Atanen | 2005-08-23 11:35
Hali!
Ez a ventilátor ha 12v-os akkor nem nyom annyit hogy gond legyen belõle vagy a gyári befecs. rendszer ne bírja el,ha meg nyomna annyit akkor meg annyira visszafogná a generátoron keresztül a motort,hogy nem gazdaságos.Bár ha ettõl melegedne,célszerû több benzint adni,mert az belülrõl hûti is a motort.
Bár a jobbik megoldás tényleg a 2.0 moci! :-)
mazda-auto.hu | 2005-08-23 08:07
Több ilyen bátor ember kellene erre a világra!
MrSpock | 2005-08-22 17:34
ÁÁÁÁÁÁ....régi moci ki új be, az enyémben már 250 000 km van - bár még jól muzsikál, de a másikban csak 180 000 és úgy hallottam az sem egy túl problémás moci:)
mazda-auto.hu | 2005-08-22 14:29
Korábban már említettük, hogy megegyeznek a felfüggesztési pontok. A vezérlés felõli oldalon fent más a gumibakig vezetõ "konzol", de ez lehet rajta van a vásárolt motorodon.A szívórendszer, gyújtás, befecskendezés viszont nem egyezik meg, de lehet a tiedével is mûködik, csak hangolgatni kell majd.
MrSpock | 2005-08-22 12:34
Újabb kérdés!
Úgy néz ki hozzájutok egy 2.0 16v mocihoz nevetséges áron - inkább azt farigcsálom- , a kérdés az, hogy cakpakk belemegy-e az enyémbe?
Ui.: váltó is van hozzá
Van még vajon valami amit cserélni kell?
mazda-auto.hu | 2005-08-16 09:34
Ám legyen! Megcsinálhatod. Egy gond lehet, ha a turbinád szétesik, és beszívja a motor. Tönkre nem tehet semmit maximum dadog, nem megy majd az autó, de lehet, hogy jobb lesz, és utána jöhet a finomhangolás. Egyébként turbonator néven egy cég forgalmaz egy szintén a szívórendszerbe szerelhetõ örvénykeltõ ventillátort, bár ezt a beszívott levegõn kívül nem forgatja semmi, mégis többen állítják, hogy plusz lóerõket ad, a fogyasztást pedig csökkenti.
Standi | 2005-08-15 20:42
Próbáld ki Mr Spock. :-)
MrSpock | 2005-08-15 17:10
De bajt nem csinál? ...ezt mondjátok ki, akkor kipróbálom.
:)
mazda-auto.hu | 2005-08-15 15:34
Hello MrSpock: Nehéz megjósolni mi lesz.A ventillátor sebességét valahogy összeköttetésbe kellene hozni a fojtószelep állásával, mert pl.ha a szelep alig van nyitva, akkor még visszáramlás is lehet.Másik lehetõség, hogy csak teljesgázos üzemmódnál menne a ventillátor. Egy bizonyos fokig biztos javítja a hatásfokot a jobb "áramlás-töltés" de kérdés, mi az a levegõmennyiség amit a gyári ECU tud kezelni. KI KELL PRÓBÁLNI!