Mazda 3

2024. December 11. Szerda - Árpád

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

Invi | 2014-06-01 18:15 Válasz erre

Tisztelt Mazda és olvasók!

Nemrég került birtokomba egy 2005-ös, 109 LE dízel Mazda 3 sport. Az autó túl van nagyszervízen, semmi különöset nem találtak benne. Múltkor lettem figyelmes arra, hogy autópályán haladva előfordul, hogy hiába gyorsulnék, a turbó "nem indul be". Hiába váltok vissza, pörög fel a fordulatszám, akkor se. Aztán haladva egyszercsak beindul, és begyorsul, mintha semmi se történt volna.

Röviden: 1x húz a motor, 1x pedig várakozni kell 20-30 mp-et mire "felébred".
Mi lehet az oka?

Várom tisztelt válaszukat.

mazda-auto.hu | 2014-04-15 14:33 andrastibor (2014-04-10 18:01 ) részére Válasz erre

Sokat segítene egy valós idejű diagnosztika, bár ez a Mazda modell a legnehezebben diagnosztizálható. Könnyen lehet, hogy csak egy érintkezési hiba okozza időszakosan a teljes nyomásvesztés állapotot.

andrastibor | 2014-04-10 18:01 Válasz erre

Tiszlet Mazda!
Nekem Mazda 3 (2006 feb) 109 Le 1.6 dizelem van.Kezdet dadogni a motor utána meg állt de ujra indult madj melegen megállt és be se indult,hidegen pedig indult. el vittem diagnosztikára és nyomás szabályzó magas hőfok hibát adot . El vitem a diagnosztikát egy szervizbe és a hiba kód alapján ki cserélték a szelepet.ment is jól 1 hétig 300km utána egyból meg állt. Vissza vittem a szervizbe és azt monták be álltak a porlasztok és ki cserélték gyárira mind a négyt és ki tisztitoták az üzem anyag rendszert és a tankot is.Megint ment egy hetet 400 km és kezdet dadogni és megállt. Önnö szerint mi lehet a problémája? Vagy mi a tapasztalatjuk az ilyen eseteknél? Várom válaszát és elöre is köszönöm

goert | 2014-04-07 12:34 Válasz erre

Tisztelt fórumozók!

Tapasztaltot szeretnék gyűjteni a 2003-2008-ig gyárott 3-as Mazdákról, azon belül is az 1.6-os CD110 109 lórerős dízel típusról. Mennyire megbízható ez a több márkánál is beépített motor? Mik a tipikus meghibásodási pontok? Mire érdemes figyelni egy 6 éves 100ezer km alatti használt példány esetén vásárlás előtt.

MazdaAuto | 2014-04-04 12:15 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre

Valószínűleg a fedélzeti elektronikáért felelős központtal függ össze a probléma. Talán csak érintkezési hiba.

Héring | 2013-11-13 16:18 kmarton78 (2013-11-10 20:00 ) részére Válasz erre

Tisztelt Kmarton!
köszönöm a tippet, megvizsgáljuk!

kmarton78 | 2013-11-10 20:00 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre

Tisztelt Héring!
Kesztyűtartó világítás ég? Elméletileg összefüggésben van a villogással!

Üdv:kmarton78

Héring | 2013-11-06 16:41 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autö.hu! A mi 1,6-os diesel mazdánk műszerfala a leállítás után igen gyors villogásba kezd. Ha a bal első ajtót kinyitjuk, akkor erős hangon sípol is.Menet közben az autó megfelelően működik. Két autóvillamossági műszerész is kereste a jelenség okát, hiába! Önnek van ötlete?

Gyula3 | 2013-07-28 11:17 Válasz erre

Sziasztok,

van-e valakinek a 2004-es 2.0i motoros GTA 3-hoz magyar nyelvű könyv? Elektronikus, vagy papír alapon is érdekelne. Egy konkrét dolgot keresek, de eddig még nem találtam meg rá a megoldást: hogyan lehet távolabbra állíttani a világítást?

Előre is köszönöm:

ungyi | 2013-05-11 14:02 Fülöp Zoltán (2013-03-04 19:47 ) részére Válasz erre

Zoltán, mi volt az oka, hogy a veszprémi szervízbe vitték az autót és nem a győri vagy a szfv-ba? Én biztosan vissza vittem volna a másik kettőbe! Üdv.!

Fülöp Zoltán | 2013-03-19 11:48 Széll Péter (2013-03-10 12:33 ) részére Válasz erre

Szia Széll Péter! Mitértesz azon, hogy: "A javítás az olaj és olajszűrő árába került nekem."? Garanciás javítás volt?

mazda-auto.hu | 2013-03-11 08:28 doros71 (2013-03-10 06:39 ) részére Válasz erre

Elképzelhető például, hogy az egyik kábelköteg ki van dörzsölődve a motortérben.

Széll Péter | 2013-03-10 12:37 Zöld Veronika (2011-04-10 15:30 ) részére Válasz erre

Szia !
kb.2 éve saját rendszerükben rögzítik.Előzmény szakszervízben lekérdezhető (ha ott javították) !

Széll Péter | 2013-03-10 12:33 Fülöp Zoltán (2013-03-04 19:47 ) részére Válasz erre

Szia !2004.12.havi 1.4 CE sem van .Ugyan ilyen hibajelenségem volt (kb.80 000 km-nél).Mazdánál Egerben szelepek cseréje és dugattyúk gyűrűk cseréjével megoldódott a probléma !De hogy nekem 4lolajat hova nyelt el,arra választ nem kaptam.A javítás az olaj és olajszűrő árába került nekem.

doros71 | 2013-03-10 06:39 Válasz erre

Üdv mindenkinek !

segítségre lenne szükségem.2012.decemberben vettem egy MAZDA 3 CD Plusline DPF Lim 4 kivitelű t 2004 decemberi évjárat 1.6 DIESEL motor 80KW /109 LE Következő a problémám vele : beindul szépen megy az autó ,de ha bármelyik fokozatban gyorsítani akarok vele akkor a motor elkezd rángatni elég intenzíven csinálja aztán van mikor le is áll a motor .Az ujraindítás abban az esetben sikerül ha a gázpedált padlóig benyomom és indítózok a motor beindul viszont a töltésjelző lámpa folyamatosan világít .Ekkor leállítom egy kicsi várakozás után újra indítom a töltésjelző kialszik elindulok és elkezdődik elölről a rángatás és ha szerencsém van nem áll le a motor ,de legtöbbször igen !Rátettük hibakód olvasóra , de fedélzeti nem memorizálta a hibát és amikor a szerelőnél volt sajnos megszünt a hiba amikor megpróbáltuk kideríteni mi okozhatja .a szerelőt otthagytam és egy hét múlva újra jelentkezett a hiba és azóta folyamatos.kérem ha tud valaki segítsen mi lehet a hiba !?

KÖSZÖNETTEL :Doros

Fülöp Zoltán | 2013-03-04 19:47 Válasz erre

Egy 2004-es Mazda 3-asunk van. 3 évesen vettük, kevés km-rel még garanciásan. Szakszervízekbe hordtuk, Győrbe, és Székesfehérvárra. Nagyon korrektek voltak, semmi panaszunk nem lehet. Az autó szépen fut, a fogyasztása egy kicsit magasabb, mint amit szeretnék, de ezen kívűl semmi panasz nincs rá. Műszaki vizsga előtt, a Veszprémi Automodern Mazda kereskedés és szervízbe vittük, szervízre és vizsga előtti átnézésre. Egy panaszunk volt, indítés után, hidegen, vagy 2 percig ciccegett. Miután megmelegedett, elhallgatott. Teljes szervízt számláztak, olaj, olajszűrő, levegő szűrő, pollen szűrő, üzemanyag szűrő, stb. A ciccegésre, azt mondták, az egyik hosszordás szíj feszítő görgöben cseréltak csapágyat, egy bontott (!!!???) csapágyat építettek bele, szerintük rendben van. Másnap reggel, persze ugyanaz a bosszantó zaj. Visszavittem. Akkor azt találták ki, hogy a hosszbordás szíjat kell cserélni, mert az zajos. Ki is cserélték, ott voltam vele, a régin semmi kopás, sérülés nem látszott, 78 000 km után. Másnap reggel ugyanaz a ciccegés. Jó, így marad, nem vacakolok vele tovább. A szervíz után kb 1000 km-rel, bejelzett az olajnyomás lámpa. Az első benzinkútnál, megálltam, 3 (!!!) liter olajat kellett bele tölteni, hogy a pálca elérje az olaj szintjét. Visszamentem a szervízbe, persze nem tudtak magyarázatot adni hogy, mi lehet az oka, azt akarták, hogy hagyjam ott az autót, majd ők kivizsgálják miért fogyott el az olaj, mert ők biztosan beletöltötték. A korábbi tapasztalataim alapjánn nem egyeztem bele. Az autó 5. éve volt nálunk és soha nem fogyasztotta az olajat, az nem folyt a garázsban sem a kipufogó alatt, sem a motor alatt nem volt semmi nyom. Azóta rendszeresen utána kell tölteni, és a kipufónál ott az olaj nyom a padlón. Mindenkit óva intek, hogy a veszprémi Mazda szervízbe vigye az autóját!

Péter | 2012-12-14 10:25 Válasz erre

4 hónapja vagyok tulajdonosa a 155 Le mazda 3 skyactive-nak. Tapasztalatom kissé negatív a kocsi fogasztását illetően. Minden más, amivel reklámozzák, a valóságnak megfelel, hatalmas a vezetési élménye. Mindenek előtt leírom, hogy Kanadában élek, és itt kb 1 éve elérhető a modell. Felszereltsége a tesztben említett, navi nélküli, 155 Le, 2.0l, és már a BMW-től lopott futó és kormányművel. Jómagam nem voltam Mazda rajongó, megfogó volt a külseje a kocsinak, de sohasem gondoltam volna, hogy egyszer tulajdonos leszek. Hyundai veloster volt a kiszemelt áldozat, majd kézőbb a családiasabb autózás jegyében az Elantra lett tesztvezetve (azt hiszem otthon ez a modell nem kapható, de nem akarom linkelni). Egy rővid de tartalmas próba után azzal a lendülettel átmentem a Mazdához is, hogy kipróbáljam az ő sedanjukat is, és meggyőzzem magam a Hyundai javára. Nem úgy sült el, ahogy terveztem. Egy autópályás teszt vezetés után a lehajtón a kisérőm noszogatására egy 70 es tempoval kezdtem bele a kanyarba, majd 95 re gyorsítottam fel anélkül, hogy az autó az ívről lecsúszott volna 1 cm-t is. Hihetetlen a kanyar stabilítása, emlékeztet a régi G astrámra Raceland futóművel és performance gumival. Az élmény leírhatattlan, csak azoknak mondom, akik hétköznapi kocsival esetleg a mecseki kanyarokban ellenfelet keresnek - ne tegyék, ha egy skyactive-al találkoznak maguk előtt, mert nem jönnek ki nyertesen a csatából. Szóval a reklámozott dolgok igazak, a 6 sebességes autómata nagyon szépen fokozatmentesen és intenzíven dolgozik, mintha 1 sebesség lenne csak. A motorháztetőt felnyitva kissé nyers a motorhang, de nem úgy járunk vele... A fogyasztás.... hát igen, elértünk a témához, ami igen is az eladott skyactive-oknak a számát erőteljesen befolyásolhatja majd. A gyári 4.9 7.2 sedan, és 5.1-7.3 hatch vagy 5 ajtús sajnos nem igaz. Nekem az 5 ajtós verzió van, és az első kilométereknél valóban 4 személlyel 5 l körüli fogyasztást sikerült kihozni. Sajnálatos viszont, hogy azóta a városban használva ahol 30-50-60-70-80-100 as határok vannak( a százas a várost átszelő autóút), és itt a város A-B pontja között akár 90km-t is meg tudsz tenni... Szóval az autó fogyasztása 9 L körül állt meg, ami lényegesen magasabb, mint a gyári adat, de még a sima 5 sebességes verziótól is több. Majd jött a hideg zuhany, amikor 10.8 at tankoltam bele, és 700 km autóúton (120 tempomat) 8.2 lett. Elvittem a szervizbe, ahol egy 78km-es teszten autóúton 5.5L fogyasztással elzavartak. Nem fogadtam el a teszt eredményt, és egy szját tesztbe kezdtem, egy másik 30km*t futott skyactive sedan társaságában a fenekemben nagypapás tempoval, 50-60-80 as tempoval, ahol azonos kúton, ugyanannál a töltőnél 1 koppanásig nyomva 6 L lett a sedan, és 7.5 a csapott. Hozzáteszem, rosszabb a légellenállási tényezője a csapottnak, na de ennyivel? Másnap visszavittem egy 4 napos tesztre, 88 km alatt 11.5!!!!!!!! L lett hivatalasan jegyzőkönyvezve. Csak városban ment vele a szerviz dolgozója, 4x hidegindítás, -10 és -20 között, de ez itt normális, és a mi tesztünk is hóesésben araszolva, megállva, 3x hidegen indítva, ülésfűtés világítás stb folyt. Ott tartották a kocsimat 2 napra, ami alatt egy technikus minden hibalehetőséget kivizsgált kezdve a tank esetleges lyukasságátől, a gyertyáig, a motor és váltó softveréig mindenre kiterjedően, mindezt 6 óra alatt. Meglepetés volt, de a Mazda Kanada kiadott egy hivatalos teszt leírást, miszerint 70 km-en, 50 km/h ra lassan gyorsítva, majd 90 el folyamatosan tempomat nélkül, és 1 klikkig tankolva ugyanazon az állomáson. Itt 87 az oktán szám a simának, erre vannak beállítva, és 91 és 93 Shell-el nyomtam a 8.2 es országutat, ami itt a prémium és az 1$ os literenkétihez képest 0.35 el többet kérnek érte.( ne számoljatok utána tudom... :( ) . Szóval megvolt a teszt, és 5.7 es átlagot hozott ki, melyel lezártnak tekintették a reklamációmat. A baj ott van, hogy 1 nappal korábban én tankoltam 2 klikkig a kocsit, majd a 1,5 km -re lévő szalonból visszamntek 1 klikkig tankolni :), és ezután csinálták pályán 90 el a fogyasztást. Ellentmondás szerintem a 11.56 szemben az 5.7 es el, csak nekem tűnik ez a duplájának? A második hivatalos tesztnél leragasztottam a tanksapkát és lefotóztam, én tankoltam meg, majd a teszt végén szintén én tankoltam. Jegyzőkönyv mindenről... Ma kaptam vissza kocsim a harmadik teszt után, de holnap eldől, hogy telekürtölöm-e az itteni web-et skyactive ellenes hozzászólásokkal, vagy részt vehetek egy hivatalos teszten a szalon szerviz vezetőjével, amiért fizetnem kell az úráját, ami 130$, és magyar származású, de nem akar magyarul beszélni... Bocs, ez már személyes és más témát érint. Összefoglalva, a Mazda 3 Skyactive nagyszerű autó, angyon összerakták, hatalmas élmény a vezetése, és sok autóhoz tudom hasonlítani, ez tényleg flash. Ha az otthoni benzin árakat nézem, egy toyota hybrid jobb alternatíva lehet a gazdaságoz autózásért. Két barátom is álltalam Skyactivra lett rábeszélve, nekik is jóval magasabb a fogyasztási érték, mint a gyári adat, de szerencsére nem ekkora az anomália. Csak az vegyen skyactive-ot, aki a vezetési élmény oltárán feláldozza a fogyasztási értékeket. Ha kérdésetek van Skyactive-al kapcsolatban, válaszolok ahogy időm engedi.

ungyi | 2012-07-18 21:05 Válasz erre

A 26 éves 323-as sedan mazdám kifogástalan 210.000 km után,remélem a 3-as is megközelíti.A szervíz vezetője szerint sohasem csin álnak a 323-nál jobbat.

aqwer | 2011-11-10 17:42 Válasz erre

Legjobb auto a vilagon.

Marika | 2011-10-18 21:19 Válasz erre

Köszöntök mindenkit, aki ezt a fórumot olvassa!
Nekünk ez a második mazdánk, eddig én is elégedett voltam, míg egy hete a mazda3-unk megadta magát, pedig 3 éves. Én úgy gondolom, hogy ilyen fiatal autónak nem lenne szabad megállnia! De sajnos nem tudják mi a baja, melegen teljesen leáll a motor. Remélem minél hamarabb meg tudják javítani, mert nagyon szükségünk lenne az autóra.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó