2024. Április 25. Csütörtök - Márk

2010.05.03.

Mazda hírek

Új szabadalom a Mazdától.

Mazda szabadalom.

 Nemrég jelentették be, hogy a Mazda a jövőben Toyota-tól származó hibrid technológiát is fog használni egyes típusaiban. Az  elmúlt héten megszerzett szabadalom alapján máris kiderült, hogy a Mazda nem egy az egyben emeli át a konkurens cég megoldásait, hanem saját elképzeléseivel fogja társítani azokat.


Egyszerű, de mégis új!

A belső égésű motor és villanymotor párosítású hibridek esetében elterjedt megoldás, hogy közvetlenül a kerékagyban helyezik el a kerekeket hajtó villanymotorokat. Ez eddig minden esetben közvetlenül a kerék tengelyének vonalában történt. Az USA-ban most levédett Mazda szabadalom alapján viszont az elektromos motor eltoltan helyezkedhet el a kerék tengelyéhez képest, tág teret hagyva a felfüggesztés elemeinek, illetve az esetleges nyomaték növelő áttételezésnek, vagy akár az áttétel kapcsolhatósági lehetőségeknek. Persze az sem hátrány, hogy így a Mazdának nem kell más gyártók levédett megoldásait átvennie. A megoldás egyetlen hátránya, hogy a további alkatrészek számával növelheti a rugózatlan tömeget, mely az úttartásra, kormányzásra is hatással van. 

Mazda szabadalom a kerékagyban történő villanymotor elhelyezésre.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó