2024. Április 26. Péntek - Ervin

Világelső újrahasznosítási technológia a Mazdától.

Mazda újrahasznosítási technológia.

Forrás: Mazda

 A Mazda kifejlesztett egy világelső technológiáját, amely az élete hasznos szakaszának végére jutott gépkocsi lökhárító borítások újrafelhasználhatóságát fokozza. Ez az első olyan technológia amely gyártótól függetlenül egyidőben lehetővé teszi a különböző lökhárítók hasznosítását. A hatékonyságot tovább fokozza, hogy a fém részek kiválasztása immár teljesen automatizáltan történik. 


Elsőből még elsőbb! 

 A Mazda már korábban a lökhárító (borítás) újrahasznosító ipar éllovasává vált Japánban, miután megkezdődött az elhasznált Mazda gépkocsik lökhárító egységeinek összegyűjtése a kereskedő hálózaton keresztül. A most kifejlesztett új rendszer már nem igényli a különböző gyártmányok szeparálását, hiszen gyártótól függetlenül lehetővé teszi az egységes és egyszerre történő újrahasznosítást. Ráadásul az új módszer az újrahasznosítás különböző fázisaitól a reprodukált nyersanyagig eljutást egyetlen automatizált folyamattá teszi. Ezek az innovációk további markáns előrelépést jelentenek a Mazda számára.Mazda újrahasznosítási technológia.

 Mostanáig az olyan kiválasztandó anyagokat, mint például a fém alkatrészek, kézzel kellett szemrevételezés után eltávolítani. Ezek a tényezők komoly akadályt jelentettek a hatékonyság fokozásában. A Mazda továbblépett ezeken és a Satake Corporation-nel közösen kifejlesztette a folyamatok automatizálását. Miután a használt lökhárítókat apró darabokra örölték, a gabona válogató géphez hasonlóan, itt is légáramlatot vezetnek a rázógépben lévő lökhárító örleményre, hogy kiválasszák az idegen részeket. Ez a módszer nagymértékben fokozza a kiválasztó  folyamat hatékonyságát.Mazda újrahasznosítási technológia.

 A Mazda új technológiája tovább limitálja a korábbi hasznosítási szakaszokat. A gépkocsik gyártójától és korától függően a használt műanyag lökhárítók anyaga és fényezési jellemzői meglehetősen különbözhet. Korábban emiatt külön kellett osztályozni a lökhárítókat újra hasznosítás előtt, míg az új Mazda módszerrel bármilyen műanyag lökhárító borításokat együttesen lehet hasznosítani. A feldarált lökhárító darabok egy nagy keverőgépbe kerülnek, ami erőteljes dörzsölő hatást gyakorol a darabkákra, és így melegítés nélkül is hatásosan eltávolítja a festékbevonatot.

A Mazda lökhárító újrahasznosítási történelme Japánban:

1992 A japán Mazda kereskedőknél, illetve szervizeknél megkezdődik a sérült lökhárító borítások összegyűjtése, melyek anyagát újrahasznosítás során alsó burkolatok készítéséhez hasznosítják.
2001 Új fényezés eltávolító technológia bevezetése. Az újrahasznosított műanyag erősségének az új műanyagéval megegyező szintre emelése, és immár új lökhárítók készítéséhez felhasználása. 
2002 Újrahasznosított gyanta felhasználása a 2003 Júliusától a Mazda MPV lökhárítóihoz.
2003 Egy optikai kiválasztó mechanizmus és új fényezés eltávolítási technológia kifejlesztése a Stake Corporation-nel, 99,9 %-os szintre növeli a festék eltávolítás mértékét. Az újrahasznosított műanyag minősége immár teljes mértékben alkalmassá teszi azt komplett új lökhárítók gyártásához.
2005 "Gördülékennyé" válik a használt lökhárítók anyagának felhasználása új lökhárító borítások gyártásához.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó