2017. November 21. Kedd - Olivér

2011.11.28.

Mazda hírek

Fékezési energia újrahasznosítás Mazda módra.

Mazda i-ELOOP.

Forrás: Mazda

A fékezésre elhasznált energia visszanyerése ma már nem újdonság a takarékosabb üzemű típusokért küzdő autóiparban. A regeneratív fékrendszer Mazda általi megvalósítása viszont egyedüllálló, eddig más gyártók által nem alkalmazott technológián alapul. A hírek szerint már csak egy évet kell várnunk, hogy valamelyik SKY-ACTIV Mazda típusban megjelenjen.


"Egyszerű" és nagyszerű.  

 Az i-ELOOP-ra keresztelt Mazda fejlesztés kondenzátort használ a fékezéskor nyert villamos energia tárolása. Az autó hifi rendszerekben alkalmazott pufferkondenzátorokra hasonlító energia tároló. Az akkumulátoroknál jóvalA nagy kapacitású pufferkondenzátor. gyorsabban kisüthető és feltölthető kondenzátor nagy mennyiségű villamos energiát tud tárolni és leadni villámgyorsan. Ráadásul mindezt károsodás nélkül viseli, nem úgy mint az említett ólom-ólomoxid lemezes akkumulátorok.

Az i-ELOOP alkotó elemei az új 12-25V változtatható feszültségű generátor, a már említett alacsony ellenállású dupla réteges kondenzátor, és egy DC/DC konverter. Az i-ELOOP azonnal megkezdi a mozgási energia elektromos formában tárolását, amint a vezető felemeli a lábát a gázpedálról, és az autó lassulni kezd. Ilyenkor a generátor 25V-os töltési üzemmódba vált, hogy gyorsabban feltöltse a pufferkondenzátort. A kondenzátor másodpercek alatt teljes töltési állapotba kerül. Ezután a DC/DC konverter a 25V-os feszültséget 12 Voltra redukála, mielőtt az a gépkocsi elektromos rendszereihez jut. A rendszer természetesen az autó akkumulátor is tölti, amennyiben az szükséges (!!!). Az i-ELOOP így mintegy 10 százalékos fogyasztás csökkenést okoz, hiszen kevesebb tüzelőanyagot éget el a motor annak érdekében, hogy az autó elektromos rendszereinek energia igényét kiszolgálja.

Az i-ELOOP egyébként az "intelligens energia hurok" angol megfelelőjének rövidítése, mely valóban jól jellemzi a Mazda egyedülláló újítását.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó