2017. November 21. Kedd - Olivér

2011.10.26.

Mazda hírek

Annyira tiszta dízel, hogy Japánban is lesz.

Mazda CX-5 dízel.

Forrás: Mazda

A Mazda eddig nem árusított dízel személygépkocsikat Japánban, mivel a hatályos kipufogógáz károsanyag normák teljesítéséhez szükséges technológia jelentősen megdrágította volna az autókat. Sőt tulajdonképpen eddig egyetlen autógyár sem árult dízelmotoros személyautót Japánban. A Mazda előremutató SKYACTIV-D technológiája változtat ezen a helyzeten.


Az első dízel személygépkocsi. 

 Az új Mazda SKYACTIV-D 2,2 literes dízelmotor annyira "tiszta", hogy drága kipufogógáz utánkezelő technológiai megoldások nélkül is teljesíti a szigorú japán kipufogógáz emissziós előírásokat. Az európában jelenleg is futó korszerű dízelmotoros típusok japánban nem használhatóak az ottani mérték szerint túl magas nitrogén-oxid kibocsájtásuk miatt, így a Mazda az első autógyár, aki a szigetország lakói számára is lehetővé teszi dízel személygépkocsik használatát.

Mazda CX-5 dízel. 

Önindítás.  

 A kínálatban hamarosan megjelenő városi terepjáró Mazda CX-5 lesz az első típus, melyet ezzel az új fejlesztésű motorral szerelnek fel. A szupertiszta üzemelés mellett a 2,2 SKYACTIV-D erőforrás a stop and go, leállító -indító automatikája terén is dízelmotorkban eddig nem látott megoldásokhoz folyamodik, hiszen a benzines (SKYACTIV-G) társához hasonlóan (szintén csak a Mazda kínál ilyet), gyakorlatilag az önindító használata nélkül képes beindítani a dízelmotort. Mindössze 0,4 másodperc kell a beinduláshoz, mely a dízel motorok között világrekordnak számít. A dízel esetében is a motor leállításánál gondosan pozícionált dugattyú helyzetben rejlik az újraindítás kulcsa, illetve a nagynyomású rendszerben leállítás után megőrzött üzemanyagnyomás teszi lehetővé a megfelelő befecskendezést. Az indítás szinte észrevehetetlen.

Mazda CX-5 dízel.

Nagy dobás lehet.

 A Mazda komoly hasznot remél abból, hogy első autógyárként dízel személyautót tud kínálni a helyi piacra, hiszen japánban olcsóbb a gázolaj, és bizonyára a benzinesekkel szembeni kisebb fogyasztás, illetve a legtöbb autósnak szokatlan nyomaték többlet a japán emberek érdeklődését is felketi majd. A fogadtatás megjósolhatatlan, így akár robbanásszerű eladás növekedést is hozhat a SKYACTIV-Diesel technológia a gyárnak.

Mazda CX-5 dízel.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó