2024. Április 27. Szombat - Zita

2010.03.31.

Mazda hírek

Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.

Mazda hibrid

Forrás: Mazda

 A Toyota Motor Corporation és a Mazda Motor Corporation megegyezése alapján a Mazda a közeljövőben egyes típusaiban alkalmazni fogja a Toyota Priusban megismert hibrid technológiát. Az első ezzel a rendszerrel szerelt, de új generációs Mazda SKY motoros típus megjelenése 2013-ra várható.


 Így van tér és idő a saját rendszer fejlesztésére? 

 A környezetvédelmi kihívásokra adott válaszul a Toyota 1997-ben kezdte el árusítani a Priust. Azóta mintegy 2,3 millió autót adtak el a több, mint 70 országban. A két gyártó közötti, minden bizonnyal hosszútávú együttműködés a Mazda fogyasztáscsökkentő terveinek része, hiszen a 2008-as szinthez képest 30 %-kal kívánják a különböző típusok átlagos üzemanyag fogyasztását redukálni 2015-ig. A Toyota hibrid rendszere a korábban bemutatott új generációs közvetlen benzin-befecskendezéses  ún. Mazda SKY motorokhoz lesz csatlakoztatva eddig még meg nem nevezett típus-típusokban.

Mazda SKY motor.

 Ford helyett Toyota.

 Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért nem Ford hibrid rendszert vesz át a Mazda? Ennek két oka is lehet, egyrészről eleinte csak Japánban lesznek bevezetve a TMC (Toyota) hibrides Mazdák, másrészről korábban már kitudódott, hogy a tavaly meglazult Mazda-Ford kötelék a jövőben egyre kevesebb technológia együttműködést jelent majd a két gyár között.

 Mazda8?

Április 23-án a  Pekingi Autókiállítás első sajtónapján a Mazda bemutatja a titokzatos Mazda8 egyterűt (minivan). Mivel a Mazda a kínai piacot meglehetősen elkülönülten kezeli, így egyelőre nem tudhatjuk, hogy a Mazda8 az MPV kínai verzióját  jelenti, vagy esetleg egy új modellt ismerhetünk majd meg.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó