2018. Február 25. - Géza

Az első kép a II. generációs Renesis-ről.

Az első kép a II. generációs Renesis-ről.

Sokan, a világ egyetlen bolygódugattyús erőforrásával szerelt Mazda RX-8 sikerei ellenére sem hittek benne, hogy a Renesis nevű wankel rendszerű motornak lesz utódja. Két héttel ezelőtt minden aggódó megnyugodhatott, hiszen a Mazda bejelentette, hogy elkészítette a 16X jelű új generációs Renesis erőforrás prototípusát.


 Persze többről van szó mint elkészítésről, hiszen az új két rotoros erőforrás az elképesztő Mazda Taiki tanulmányautó szíveként debütált a Tokió Motor Show-n. Az új motor esetében igazi szenzáció, hogy szakít a wankel rendszerű benzines erőforrások hatásfok szempontjából hosszú ideje eddig ideálisnak tekintett 654 köbcentiméteres kamra térfogatával és nagyjából 150 kcm-mel nagyobb kamránkénti térfogattal rendelkezik. A Mazda a változtatások eredményeképpen optimálisabb üzemanyag felhasználást és egyben nagyobb teljesítményt is garantál. Egyenlőre konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, de annyi bizonyos, hogy közvetlen benzin befecskendezéssel rendelkezik az új motor. Az első képen az is megfigyelhető, hogy immár kamránként három olajbefecskendező fúvóka biztosítja az éltömítések kenését, illetve a tömítettséget.Renesis 16X  

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó