2017. November 21. Kedd - Olivér

2007.12.10.

Mazda hírek

Spirálcellás akkumulátort!

Spirálcellás Optima akkumulátorok

Forrás: Autó-Expanzió Kft

A mai modern autók fokozott elektromossági igényeit figyelembe véve, egyre nagyobb jelentőséget kap a megfelelő akkumulátor kiválasztása. Az akkumulátorok világában a technológiai újítások egyike a spirálcellák alkalmazása. Az ilyen szerkezetű egységeknek akár kétszer hosszabb is lehet az élettartama, illetve 30%-kal jobb a hidegindítási képessége.


 A spirálcellás akkumulátorok között nem ritkák a mély ciklus (deep cycle) jelöléssel is elátottak. Ez azt jelenti, hogy az ilyen áramtárolók többször is teljesen lemeríthetőek anélkül, hogy megszűnne töltésfelvételi képességük. Ilyen volt a tesztünk tárgyát képező Exide Maxxima 900A Deep Cycle akku.Exide Maxxima akkumulátor 900A indítóárama ellenére, hála a spirálcellás technológiának, a kisebb akkumulátorok helyére is befér.  Ezekben az akkumulátorokban az ólom/alumínium lemezeket vékony üvegszálas szövet veszi szorosan körül. Ez a szövet akár egy törölköző, felszívja a savat, lehetővé téve az elektromosság jobb áramlását.  Szintén a szoros szövetburok következtében az ilyen akksik rázkódásállósága is rendkívüli, akár 17 szerese is lehet hagyományos társaikkal szemben. A technológia azt is szavatolja, hogy ezeknek az akkumulátoroknak soha nincs szüksége víz pótlására, illetve a külső házuk esetleges repedése esetén sem folyik ki belőlük elektrolit. Ebből következően akár fekve is elhelyezhetőek és mivel teljesen zártak, az utastérben is rögzíthetőek, már ha valamilyen különleges Spirálcella.okból kifolyólag (pl.: nagyteljesítményű HiFi) erre lenne szükség. Az elhelyezhetőségnek az is segít, hogy az óriási kapacitásuk ellenére a méretük megegyezik egy kisebb akkumulátor külső méreteivel. Ez annak köszönhető, hogy a spirálisan feltekert cellák kisebb térfogatot elfoglalva adnak ugyanakkora felületet. Az említett tesztpéldány egy terepjáró járműben szolgált. Néhány hét "dagonyázás" után a lemosott akkumulátor úgy nézett ki, mint az új. Ezután a jéghideg raktárba került és gyakorlatilag "bikaként" (indító segéd) volt használva. Sok autó indításában közreműködve, nem veszítette el töltöttségét, pedig nem kapott utántöltést. Amikor végül lemerült, hihetetlen gyorsasággal érte el a feltöltött állapotot. Kíváncsiságból ezután hosszú ideig az oldalán tároltam az Exide-ot, de semmiféle szivárgás, vagy probléma nem jelentkezett ettől sem. Egyik alkatrészboltos barátom arról számolt be, hogy amikor egy ügyfél autójának motorját kellett segíteni beindítani, csak a raktárban másfél éve porosodó spirálcellás akkumulátort bírta elővenni, ami pillanatok alatt beindította a jéghideg motort. A spirálcellás akkumulátorok egyetlen hátránya az áruk, viszont mindent mérlegelve még így is kifizetődőnek minősülhet megvásárlásuk. Az árak: Optima 1050: 56640,-Ft, Exide Maxxima 900: 51000,-Ft, Exide Maxxima 900A Deep Cycle: 63000,-Ft. Kapcsolódó cikkünk.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó