2024. Április 26. Péntek - Ervin

2010.05.03.

Mazda hírek

Új szabadalom a Mazdától.

Mazda szabadalom.

 Nemrég jelentették be, hogy a Mazda a jövőben Toyota-tól származó hibrid technológiát is fog használni egyes típusaiban. Az  elmúlt héten megszerzett szabadalom alapján máris kiderült, hogy a Mazda nem egy az egyben emeli át a konkurens cég megoldásait, hanem saját elképzeléseivel fogja társítani azokat.


Egyszerű, de mégis új!

A belső égésű motor és villanymotor párosítású hibridek esetében elterjedt megoldás, hogy közvetlenül a kerékagyban helyezik el a kerekeket hajtó villanymotorokat. Ez eddig minden esetben közvetlenül a kerék tengelyének vonalában történt. Az USA-ban most levédett Mazda szabadalom alapján viszont az elektromos motor eltoltan helyezkedhet el a kerék tengelyéhez képest, tág teret hagyva a felfüggesztés elemeinek, illetve az esetleges nyomaték növelő áttételezésnek, vagy akár az áttétel kapcsolhatósági lehetőségeknek. Persze az sem hátrány, hogy így a Mazdának nem kell más gyártók levédett megoldásait átvennie. A megoldás egyetlen hátránya, hogy a további alkatrészek számával növelheti a rugózatlan tömeget, mely az úttartásra, kormányzásra is hatással van. 

Mazda szabadalom a kerékagyban történő villanymotor elhelyezésre.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó