2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

2010.05.03.

Mazda hírek

Új szabadalom a Mazdától.

Mazda szabadalom.

 Nemrég jelentették be, hogy a Mazda a jövőben Toyota-tól származó hibrid technológiát is fog használni egyes típusaiban. Az  elmúlt héten megszerzett szabadalom alapján máris kiderült, hogy a Mazda nem egy az egyben emeli át a konkurens cég megoldásait, hanem saját elképzeléseivel fogja társítani azokat.


Egyszerű, de mégis új!

A belső égésű motor és villanymotor párosítású hibridek esetében elterjedt megoldás, hogy közvetlenül a kerékagyban helyezik el a kerekeket hajtó villanymotorokat. Ez eddig minden esetben közvetlenül a kerék tengelyének vonalában történt. Az USA-ban most levédett Mazda szabadalom alapján viszont az elektromos motor eltoltan helyezkedhet el a kerék tengelyéhez képest, tág teret hagyva a felfüggesztés elemeinek, illetve az esetleges nyomaték növelő áttételezésnek, vagy akár az áttétel kapcsolhatósági lehetőségeknek. Persze az sem hátrány, hogy így a Mazdának nem kell más gyártók levédett megoldásait átvennie. A megoldás egyetlen hátránya, hogy a további alkatrészek számával növelheti a rugózatlan tömeget, mely az úttartásra, kormányzásra is hatással van. 

Mazda szabadalom a kerékagyban történő villanymotor elhelyezésre.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó