2025. Május 18. - Erik

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2009-05-20 14:50

Hali! Szerintem egy alvázszámhoz egy motorcsere jár, hiszen ellenkező esetben könnyen kijátszható lenne több motorcsere is, ha mondjuk valaki egy rokonára iratná át mindig az autót. De egyébként logikus a felvetésed.

zzoltan | 2009-05-20 14:25

Tisztelt Mazda-Auto!

Lehetséges, hogy korábban már feltettem a kérdést, de nem emlékszem rá, illetve nem tudom, hogy elég konkrétan kérdeztem-e?!
Tehát, az általam vásárolt RX-8-ban még a vásárlásom előtt, még az előző tulajnál méltányossági garanciában volt motorcsere.
Azt tudom, hogy az új motorra 1 év garancia van. De a továbbiakban, ha időben, előírásszerűen megvan minden szerviz, ami vezetve is van a szervizkönyvben, akkor számíthatok-e újabb motorcsere esetén méltányossági garanciára? Tudom nem Ti döntitek el, de szerintetek? Volt már ilyenre példa?

mazda-auto.hu | 2009-05-20 09:21 high-8 részére

Természetesen ha minden megvan, a DVD lejátszó, gyári kijelző, antenna, és a kardánalagút konzol is cserélve van, akkor elvileg igen.

high-8 | 2009-05-19 23:19

ÜDV!

korábban kérdeztem ezt a navigációs megoldást,nos nekem rev leatherem van és a múltkor asszem erre pont nem kaptam választ,h az enyémnél is ki lehet cserélni azt a navis részt ha veszek hozzá gyárit kábelekkel együtt?csak ahhzo gondolom új pnael is kellene a konzolja miatt?

Darius | 2009-05-19 22:18

Értem, köszönöm!

mazda-auto.hu | 2009-05-19 14:40 Darius részére

Átlag 12-13 literrel lehet számolni.

Darius | 2009-05-19 11:34 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ! Igen az olajfogyasztásával tisztában voltam, szerintem ez senkit nem fog visszatartani ettől az autótól, az olajcsere szerintem még egy "intenzivebben" használt otto-motoros autónál is inkább 10e km kéne lennie, nemhogy a renesisnél. Engem inkább a fogyasztás tart vissza, bár hallottam 12es átlagtol 20as átlagig is...

mazda-auto.hu | 2009-05-19 08:33 corre78 részére

Köszönjük az információkat! Egyébként egyáltalán nem nevetséges az olajszint gyakori ellenőrzése. Rendben van a dolog.

corre78 | 2009-05-18 22:53

Egyébként kezd normalizálódni az olajfogyasztásom az olajcsőcsere óta. Az azóta megtett 4000 km-re már egészen elfogadható 6,2 dl az átlag. Pedig a vezetési stílusom nem igazán változott. :-)
És jó még az, hogy szép lassan megy le az átlag és nem drasztikusan. Kalkulálásaim alapján 0,4 dl-nél kevesebbet sem evett meg 100 km-en.
Talán nevetséges, de az egyik 1000 km-es "időszakot" 200 km-enként végigellenőriztem és utántöltöttem.

corre78 | 2009-05-18 22:43 mazda-auto.hu részére

Helló!

Nos kb. két hónapja a gumisom egyik emberének sikerült a mozgókúpos anya helyett rátekerni a gyári kerékanyákat, amikor rakták fel a felnijeimet és ez a bal hátsó keréknél történt. A nyári felnijeim ugyanis 5x112-esek. Szerencsére csak az egyik tőcsavaron ment el a menet. Egy mühelybe lett elvíve az autó (Suzuki szalon). Esztergáltattam hengerfejcsavarból új tőcsavart. De ennek a berakásához ill. előtte a rossz kivételéhez (a méret miatt) ki kellett húzni a kerékcsapácsat, leszerelni a féknyerget stb. A kerékagy biztosító anyát viszont nem lehetett lebiztosítani, ezért raktak alá még egy alátétet, hogy a lebiztosító részét az anyának eltolják pár fokkal. Nos ez adta ezt a hangot. Végülis független volt a kuplung ki és benyomásától. Lényeg, hogy csak a terhelésátvitelkor csinálta. Amikor elhelyezkdett, akkor már nem. Pedig amikor próbálgattam, akkor a kuplungkinyomás is szerepet játszott. Az alátétet kivették és jobban meg lett húzva az anya. A kattogás elmúlott ;-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó