2025. Május 18. - Erik
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Széchenyi 2020 Befektetés a jövőbe
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.
Mazda MX-5, és Subaru BRZ.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-05-18 09:27 mazda-auto.hu részére
Ja és megtudhatjuk mi okozta a hangot a hátsó keréknél?
mazda-auto.hu | 2009-05-18 09:26 corre78 részére
Kompresziós-, teljesítmény vesztési-, nehezen beindulási problémák esetén alkalmazható. A vízgőz a belső lerakódások eltávolításának egyik lehetséges eszköze, nem csak a wankel esetében, de azért nem árt vele vigyázni. A Mazda hivatalosan ( még Európában nem) egy SEAFOAM nevű anyagot használ erre a célra, de be kell tartani az alkalmazás szabályait, ha nem akarunk károkat okozni.
mazda-auto.hu | 2009-05-18 09:09 Darius részére
Megéri vagy nem megéri sok mindentől függ. Nagyon sok alaptalan pletyka kering az autóról, de azt is kár lenne tagadni, hogy van néhány karbantartási hiányosságra vissza nem vezethető meghibásodás is. A lényeg: Magyarországi legyen az autó és legyen vezetett szervizkönyve (folyamatosan)! A Mazda márka egyik egyedülálló jellegzetessége a bolygódugattyús wankel rendszerű motor. Valószínűleg erre is visszavezethető, hogy kiemelt figyelmet fordítanak az Rx-8 problémák kezelésére. Például az USA-ban 8 év garanciát adnak a típusra, de nálunk is jellemző a jó hozzáállás az esetleges komolyabb problémák kezeléséhez a 3 év vagy 100000km garancián túl is, csak legyen vezetett szervizkönyv és mo-i legyen az autó. Természetesen ezen kivül érdemes szakemberrel is megnézetni a futómű és karosszéria állapotát, esetleges korábbi sérülések nyomait keresve. 2. Saját véleményem alapján a Mazda RX-8 karbantartási igényét a gyár a globális és környezetvédelmi elvárások miatt egy kissé alul kalibrálta, így például nem szabad csak 20000km-enként cserélni a motorolajat, és lehetőleg folyamatosan a maximum szinten kell tartani az olajszintet, figyelembe véve, hogy a Renesis nevű erőforrás programozott olajfogyasztása használattól függően 3-7 dl/1000km. Átlagosan 3-4 dl.
corre78 | 2009-05-18 03:51
Üdv!
Mennyire lehet ez hasznos? http://www.youtube.com/watch?v=ETYmhdSd-Sk&feature=related
A múltkori kattogás a bal hátsó kerék felől megoldódott. Egyedi probléma volt.
Darius | 2009-05-16 18:48
Üdv! Bár nem teljesen idevág a kérdés, de máshova meg végképp nem...szóval megéri használtan rx8at venni? vagy nagy valószínűséggel a nem biztos bejáratás stb... miatt csak szívás lenne. Ha mégis, akkor mire érdemes figyelni vásárláskor? Előre is köszi, remélem nem baj, hogy ide irtam!
zzoltan | 2009-05-15 14:36 high-8 részére
Nekem az előző autóm (Daewoo Kalos) csinálta ezt, hogy hidegen kegyetlenül nyikorgott, főleg amikor fekvőrendőrön mentem át. A szervizben kapásból azt mondták tornycsapágy vagy toronyszilent, de egyiknek sem volt semmi baja és simán levizsgázott az autó. A nyikorgás okát azóta is homály fedi.
high-8 | 2009-05-15 14:31
az biztos,h nem tipikusan mintha elfáradt volna a lengéscsillapító,érdekes,h ezt csak akkor csinálja míg "hideg" az autó!
mazda-auto.hu | 2009-05-15 09:32 corre78 részére
Nem volt még kardánkereszt problémás RX-ünk, de ebben az esetben lehet, hogy erről van szó. Persze más is lehet, így a távolból elég nehéz megítélni.
mazda-auto.hu | 2009-05-15 09:30 high-8 részére
Látható jele nem igazán van, inkább csak "tapintható". Mérni, rángatni kell. Amennyiben nincs deformáció, akkor egyébként más nem nagyon nyikoroghat. Nem lehet, hogy esetleg kavics szorult a "fékbe"?
corre78 | 2009-05-14 21:04
Helló!
Van egy édekes problémám: egyesben ill. hátramenetben az első 1-1,5 méteren belül a hátsó kerék felől 2-3 egymást gyorsan követö hang hallható. Olyasmi, mint amikor az egérre kattint 2-3x az ember csak sokkal hangosabban és élesebben. Olyan, mint amikor a bicikli forgó kerekének a küllőihez érint az ember egy vékony fémlemezkét. Ha 1-esbe teszem és gurulok,akkor hallható. Ha megállok és üresbe teszem és újra egyest kapcsolok, majd megint elindulok, akkor újra hallani. De ha 1-esbe teszem -> gurulok -> majd megállok, de nem veszem ki üresbe, hanem kinyomom a kuplungot, majd ismét előrgurulok, akkor már nem hallatszik újra. Hátramanetben ugyanez a sztori. És csak a bal hátsó kerék felől hallom.
Ha az autót üresben előre vagy hátra tolom kézzel, akkor nem hallani. Mi lehet ez?