2025. Május 18. - Erik
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Széchenyi 2020 Befektetés a jövőbe
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.
Mazda MX-5, és Subaru BRZ.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
corre78 | 2009-05-27 12:03
A felcserélhetőség csak egy naiv-reménykedő kérdés volt ;-)
Köszi szépen a válaszokat.
corre78 | 2009-05-27 12:02 mazda-auto.hu részére
Azért aggaszt a 35 mm, mert nekem eleve 5-6 cm-rel lejjebb van a lökhárítóm és jóval előrébb is nyúlik, mint a gyári. Eleve így sem tudok fékpadra állni az autóval. ;-)
mazda-auto.hu | 2009-05-27 11:26 corre78 részére
Nem felcserélhető az első-hátsó egymással.
mazda-auto.hu | 2009-05-27 11:08 corre78 részére
Progresszív tekercselésű rugók, így van egy normál fázisuk, de ez meglehetősen szűk tartomány. Kb.:35 mm elöl, 30 mm hátul. Optikailag szerintem éppen tökéletes lesz a kerék-sárvődőív távolság. Míg az Eibach-kal egy nagyon kicsit ül az autó hátulja, addig ezekkel nem látszott így. Mi szereltük ki, de a németeknél szerelték be. Az autóban a kiszerelésnél 40000km körül volt. Azt nem tudjuk mikor szerelték be. A srác egy elég rossz úthálózattal lakott környéken lakott és egy limuzinból átülve nem bírta az RX-8 keménységét. Kb.: 23000 postaköltséggel együtt.
corre78 | 2009-05-27 11:01 corre78 részére
És még annyit, hogy adott esetben a hátsó rugót lehetne-e elől beépíteni? Ugyanis hátul nem akarnék ültetni, elől pedig elég lenne a 30 mm is (sőt).
corre78 | 2009-05-27 08:46
Helló! Ezek a H&R ültetőrugók mennyire kemények? Mekkora csökkenést okoz a kerékív és a sárvédőív között? Ugyanannyit, mint amekkorát írtál? Vagy még többet? Kb. mennyit futottak eddig? Mennyibe kerülne szállítással együtt? Köszi előre is!
Üdv
zzoltan | 2009-05-21 07:21 mazda-auto.hu részére
Köszönöm!
Reméljük nem is lesz erre precedens, mármint nem lesz szükség motorcserére. Még csak 5000 km van az új motorban, és bár hasonló gondossággal kezelem, mint Corres, de jobb félni, mint megijedni, és előre legalább sejteni a várható lehetőségeket.
mazda-auto.hu | 2009-05-20 15:51 zzoltan részére
A Mazda egy adott autót garanciális elbírálás szempontjából kizárólag alvázszám alapján tart nyilván. Minden egyes garancia-időn túli méltányossági eset egyedinek minősül, nem lehet róla előre nyilatkozni. Eddig úgy tűnik, hogy a hivatalos Mazda szervizekben karbantartott RX-ek esetében mindig pozitív a hozzáállás, és független a korábbi cseréktől, bár a feltételezett (két motor) esetre még nálunk nem volt precedens.
zzoltan | 2009-05-20 15:24 zzoltan részére
Egyébként valóban felmerül a kérdés, hogy mi alapján adják a méltányosságot? Alvázszámra? Tulajdonosra?
zzoltan | 2009-05-20 15:20 corre78 részére
De gondolom az alvázszámhoz rögzítik a régi és az új motorszámot is. Szerintem teljesen követhető. Igazából nem az a kérdés, hogy mint új tulaj nekem jár-e a méltányossági, hanem mint második motor jár-e? :)
Azt hiszem kardomba dőlnék, ha esetleg nálam is kifeküdne a motor 70 ezernél és abszolút nem méltányolnák.