2025. Május 19. Hétfő - Ivó, Milán
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Széchenyi 2020 Befektetés a jövőbe
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.
Mazda MX-5, és Subaru BRZ.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-04-27 14:41 zzoltan részére
Ez az adott műszerektől függ, de nagyon gyakran külön kell megvásárolni az adaptereket.
zzoltan | 2009-04-27 14:21 mazda-auto.hu részére
Köszönöm!
Közben én is láttam egy "hamutartós" megoldást, ami nagyon profin néz ki. Valószínűleg ez a megoldás marad és lemondok a voltmérőről. :)
Azok a műszerek, amelyek tuning boltokban kaphatók, közvetlenül catlakoztathatóak, vagy kell még hozzá valami kiegészítő?
mazda-auto.hu | 2009-04-27 14:03 zzoltan részére
Az "A" oszlop burkolat alsó 2/3 részére felszerelhető a műszeregyüttes, nem fogja zavarni a légzsák nyitását. A légzsák nyitásakor gyakorlatilag kiugrik az "A" oszlop burkolatának felső része, de egyben marad a burkolat alsó része.
Van aki egyébként a hamutartó helyére telepítette a műszereket, bár négy darab ott biztosan nem fér el.
zzoltan | 2009-04-27 09:51
Tisztelt Mazda-Auto!
Szeretnék az autóba pár műszert "telepíteni". Olajhőfok, vízhőfok, olajnyomás, akku voltmérő.
RX-8-ban ezeket hova lehet felszerelni?
Árulnak különféle beépítő kereteket, pl A oszlophoz, műszerfal közepére, de nekem az A oszlopban légzsák van, a műszerfal közepén meg a Navi.
Van ötletetek arra vonatkozóan, hogy hova szerelhető fel?
high-8 | 2009-04-23 20:42
rendben köszönöm!
ha vkit érdekel egy rx-8 sérült csomagtartó kérem jelezze itt!
köszönöm
mazda-auto.hu | 2009-04-23 08:38 high-8 részére
Bennünket nem, de hátha valaki mást igen.
high-8 | 2009-04-22 20:21
üdv!
nem érdekel titeket egy enyhén sérült piros rx8-as csomagtartó fedél?a gyári szárny nincs rajta de az emblémák(feliratok)igen!képet ha adtok címet küldök!
köszi
mazda-auto.hu | 2009-04-17 09:51 AAF részére
Szervizköltségek terén 10000km-enkénti olajcserével kell számolni (kb.:25000,-Ft), 60000km-enként gyertyacsere és diff. olaj csere (kb.: 85000,-Ft), 100000km váltó olaj csere, esetenként levegőszűrő, pollenszűrő, hűtőfolyadék csere. Átlagolva kb.: 40000,-Ft/ 10000km a szerviz.
Az alkatrész utánpótlás 100%-os. A fogyasztás minimum 10 liter, ez alá nem igen lehet levinni, inkább 11-12 literes átlaggal kell számolni, viszont ebbe tempósabb menetek is beleférnek.
A megbízhatóság az autó egészére vetítve átlagon felüli. Csak a motort tekintve a megbízhatóság alappillére a 10000km-enkénti vagy még gyakoribb olajcsere, illetve a rendszeres olajszint ellenőrzés*, feltöltés. *A bolygódugattyú motor jellegzetessége, hogy programozott olajfogyasztása van. Van egy-két megmagyarázhatatlan meghibásodás, de az esetek döntő többségében nem a konstrukcióból adódó jellegzetességekre vezethető vissza a meghibásodás, sokkal inkább a konstrukció miatt igényelt plusz karbantartások elmaradására (gyakoribb olajcsere, olajszint ellenőrzés, fokozatos bemelegítés).
Saját tapasztalat: 43000km, nulla hiba.
Mindenképpen rendszeresen hivatalos Mazda szervizben szervizelt autót érdemes megvásárolni, mivel a Mazda a garanciális időszak lejárta után is kiemelt figyelemmel kíséri az autói probléma mentességét, de ennek feltétele a rendszeres hivatalos karbantartás.
Lényegében az Rx-8 egy olyan autó, ami nem csak egyszerűen elvisz A pontból B-be, hanem minden egyes alkalommal alig várod, hogy bele ülhess. Az élmények tartós biztosításához viszont igényel egy kis odafigyelést és azért vannak fenntartási költségei, de valamit valamiért.
zzoltan | 2009-04-17 09:25
Szia AAF!
Nekem csak 1 hónapja van meg az autó, így csak ennek az 1 hónapnak a tapasztalatairól tudok beszélni.
6 tankolási cikluson vagyok túl, és próbáltam más-más stílusban közlekedni.
12 liter alá még nem sikerült vinnem, igaz amikor hajtottam, akkor sem ment 15 liter fölé.
Városi közlekedésben viszont sok jóra ne számíts, nekem eddig a gyári értékeket hozta, azaz 15 liter.
Megbízhatóságról még nem tudok nyilatkozni, úgy ahogy az alkatrészekről sem.
Egyet viszont tudni kell, hogy a Wankel motor 1000 kilométerenként hivatalosan megeszik kb 5 dl olajat, ami azt jelenti, egy 10 ezres olajcsere ciklus alatt 5 litert, + 4 liter az olajcsere. Tehát 10 ezer kilométerenként kb 9 liter olajjal számoljál. Olajszűrő kb ugyanannyi mint más autóknál, kb. 1000-1500 Ft.
Gyertyák kicsit húzósabbak 13-15 ezer/db, de 60 ezrenként kell cserélni.
Arra viszont én is kíváncsi lennék, hogy a gyár által közölt országúti 8 literes fogyasztást pontosan milyen vezetési stílussal, fordulatszám tartománnyal lehet elérni?!
AAF | 2009-04-16 15:01
Tisztelt Mazda-auto.
Számomra tetszetős autó az RX-8,terveznék is egyet(230Le változat) de én sokat használok autót városban és városon kívül is munkához,viszonylag sok km-et utazok.Az autó praktikusságát nem vitatom,nekem elégséges lenne minden téren,de mivel nem élmény-hobbi autóként vásárolnám kíváncsi lennék az autó megbízhatóságára,szervizelési költségeire,alkatrész utánpótlására és a fogyasztásra.Fogyasztását illetően higgadt és kulturált vezetésnél is megeszik 10 litert?Ezen kívül minden hasznos információnak örülnék
Elnézést ha olyan dolgokra kérdeztem amik szerepelnek már de sajnos nincs időm végig olvasni.Válaszukat előre is köszönöm!
AAF