2025. Május 15. Csütörtök - Zsófia
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Atika | 2011-01-19 08:58
Hivatalos mazda márkaszervízként üzemelnek? Azért érdekel, hogy a visszahívásokkal kapcsolatos javításokat elvégzik-e garanciában? Itt olvastam róla: http://www.autopult.hu/index.php/hirek/ujdonsagok/523-visszahivjak-az-oesszes-mazda-rx-8-at
Ezen kívül árajánlatot szeretnék kérni bizonyos javításokra. Milyen email címre írhatok ezzel kapcsolatban?
mazda-auto.hu | 2011-01-18 15:27 zzoltan részére
A MOP vezérlőkörére, és magára az olajadagoló pumpára vonatkozó hibakódok. Mindkét kód többesélyes, végig kell ellenőrizni több dolgot. Legutóbb egy P1688-ast oldottunk meg úgy tökéletesen, hogy nem kellet a gyári utasítás szerint cserélni a komplett olajadagoló pumpát. De minden hiba egyedi, nem lehet általánosítani. Konkrétumokat nem írhatok, hiszen abból próbálunk "élni", hogy utánajárunk, és megoldjuk az ilyen jellegű problémákat is. Másnak is meg lenne a lehetősége rá.
zzoltan | 2011-01-18 12:39 mazda-auto.hu részére
És azt lehet tudni, hogy konkrétan mik ezek a hibák és mi okozza? Tehát konkrétan ebből lehet tudni, hogy mit kell javítani, kicserélni, hogy a jövőben ilyen ne forduljon elő?
mazda-auto.hu | 2011-01-18 12:16 zzoltan részére
Igen, jelenleg ezek az árak. A második kódhoz tartozó egyes hibák esetén akár 2000-3000 is lehetett volna a maximális fordulatszám. Tulajdonképpen a rendszer vészüzemmódra áll, a motor megóvása érdekében, de igyekszik az autót mozgóképesen tartani.
zzoltan | 2011-01-18 10:15
Legutóbb kiolvasott hibakódjaim:
P1687 és P1687*
Metering Oil Pump control circuit high flow problem
P1688 és P1688*
Metering Oil Pump control circuit initial check problem
Ez lenne a "limp" mód?
zzoltan | 2011-01-17 16:51 mazda-auto.hu részére
Akkor következő olajcserére nekem is kb ennyit kell összegyűjtenem? :)
mazda-auto.hu | 2011-01-17 15:18 Atika részére
Ez leszerelés után derül ki, de véleményem szerint vétek ilyenkor a régi szerkezetet benne hagyni,hiszen az is "kapott" az ultra magas hőmérsékletből.
Atika | 2011-01-17 14:45
Köszönöm a gyors választ.
Elegendő a tárcsa és a csapágy cseréje, vagy a szerkezetet is kell? Kb 70000km van az autóban. Úgy tudom hogy még semmi nem volt cserélve benne.
mazda-auto.hu | 2011-01-17 14:35 Atika részére
Csúszik a kuplungtárcsa. A tárcsa 59260,-Ft, a szerkezet 56142,-Ft, a kinyomócsapágy pedig 12071,-Ft nálunk, illetve kell még kb. 16000 Ft a munkadíjra és az apróságokra.
Roland__ | 2011-01-17 14:32 Atika részére
nem a kuplung csuszik csak meg?