2025. Május 15. Csütörtök - Zsófia
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Széchenyi 2020 Befektetés a jövőbe
Az APEX éltömítések evolúciója.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Atika | 2011-01-17 14:12
Üdv Mindenkinek!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.
Mostanában néha azt a hibát produkálja az autó, hogy még akár 5. fokozatban is kb 4000 körüli fordulatnál gyorsításkor felpörög a motor de nem gyorsul a kocsi. Mi lehet a baja? Kb milyen összegű javítás várható?
Köszönöm a segítséget.
Ati
mazda-auto.hu | 2011-01-17 12:50 Roland__ részére
Volt már megszoruló/hibás léptető motor, és rossz végállás kapcsoló is, ezeket eddig sikerrel javítottuk. Átalakítára eddig nem volt igény, de nem kizárt. Hasonló "dolgok" esetén írj egy emailt - varga@mazda-auto.hu -, hátha tudunk egymáson segíteni!
zzoltan | 2011-01-17 12:40 Roland__ részére
Roland, akkor majd ha úgyis találkozunk, akkor igénybe venném a segítségedet egy hibakód olvasás erejéig.
zzoltan | 2011-01-17 12:39 mazda-auto.hu részére
Igaz, az lehet, hogy van kiolvasható hibakód, de hogy a lámpa nem világít az biztos. Legutóbb viszont folyamatosan világított és kiolvasás után "ki kellett ütni".
Egyébként pont ezért is kezdtem el feszegetni a full premixre való átállást, mert MOP-ra vonatkozó hibakód volt és nem tetszett ez nekem, hogy pont ilyen magas fordulatszámon elkezd hülyéskedni.
És ami kimaradt a beszámolóból: egy tankkal csak városban közlekedtem és pontosan 400 km megtétele után 55,4 litert sikerült tankolni. Ez 13,85 l/100 városban. Ez megint rekord fogyasztás.
Roland__ | 2011-01-17 12:23 mazda-auto.hu részére
mop javitas, ez igen jol hangzik. Mi eddig csak eltomodott mopokkal talalkoztunk (szinte osszes gyari olajjal hasznalt felujitasra varo rx-8 motornal), azokat sikeresen megtisztitottuk (utana mind hibatlanul mukodott/mukodik). Milyen jellegu hibakkal talalkoztatok eddig?
Mechanikusan hibas (pl lepteto motor serult) mop-okat meg tudtok javitani? Sot, esetleg igeny szerint at is tudjatok alakitani? Ha igen, tehat ha Mo-n erre mar van "vki", szvsz jo dolgokat tudnank kiokoskodni :)
mazda-auto.hu | 2011-01-17 10:56 zzoltan részére
Olyan nincs, hogy MIL lámpa után nem marad kiolvasható kód. A Roland által említett "limp" módot okozhatta a MOP pillanatnyi hibája. Több esetben sikerrel javítottunk már RX-8 olajadagoló pumpát, bár a gyár csak komplett egységként kezeli. Persze ne menjünk ennyire előre, lehet, hogy másra utal a hibakód.
mazda-auto.hu | 2011-01-17 10:49 Roland__ részére
Rendben. Ha lesz ilyen jellegű konkrét igény, esetleg tőletek is kérünk ajánlatot.
zzoltan | 2011-01-17 07:48 Roland__ részére
Most nem maradt benne a hibakód. Csak villogott a check-engine, de aztán kialudt.
Legutóbb viszont amikor megmaradt a hibakód, Szabi kiolvasta. Most nem emlékszem fejből a hibakódokra, de mindkettő a MOP-al volt kapcsolatos. Majd előkeresem a kódokat.
Roland__ | 2011-01-17 02:05 zzoltan részére
vszinu kontakt hiba miatt limp mode-ba kerult az autod es telenyomta tuzeloanyaggal az egesteret es a katalizatort, mikor ujra beinditottad, az egett el (felteve ha feher-szurkes volt).
Az ilyen hibak 80%-a egyszeru, apro, filleres hiba.
Hibakodot olvasd ki, ha nincs obd scannered, ugyis nalam van meg a 4trafod, mikor talalkozunk,h visszaadjam, megnezem neked, ha gondolod :)
zzoltan | 2011-01-16 09:42
Nos akkor lehet gondolkozni. :)
Tegnap megint előjött a megtorpanás és most városban!!!
Sietnem kellett és 2-esben tartósan 6000 fordulaton szlalomozva előzgettem. Egy idő után megint megtorpant az autó, nem tudtam gyorsítani, de a sebességet tartotta. Hiába kapcsolgattam feljebb, majd vissza, 1-2 percig !! nem múlt el. Közben villogott a check-engine lámpa.
1-2 perc után minden elmúlt, mint ha mi sem történt volna, az autó ismét rendesen gyorsult és a check-engine sem villogott, nem is világít azóta.
Viszont az eset után egy parkolóházban álltam meg és miután elintéztem a dolgomat (kb. 1-1,5 óra) kicsit megijedtem. Az autó pöccre indult, viszont olyan iszonyatos vízgőzös füst jött a kipufogóból, amit a Trabantok és Wartburgok is megirigyeltek volna. Pár másodperc alatt úgy telefüstöltem a parkolóházat, hogy már attól féltem bekapcsol a CO riasztó. (Engine cleaner-es videókon szoktam ilyen füstöt látani)
Viszont kb. 2-300 méter megtétele után szépen elmúlt a dolog és újra füstmentesen autókáztam.
Azóta sem jött elő sem ez, sem a megtorpanás, és a teljesítményem is jó. Ma reggel is 0-100-at 6,4 alatt teljesítettem, ráadásul úgy, hogy a kuplung kímélése miatt óvatosan indultam.
Mi lehet ez?