2025. Július 5. Szombat - Sarolta, Emese
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-10-08 09:32 DrFecRX-8 részére
Köszönjük a visszajelzést! A nagyobb mennyiségű motorolaj keringtetése a rendszerben, illetve belülről a rotorokra spriccelő több olaj valamilyen mértékben csökkenti a hőmérsékletet, és az extrém viszonyokban is stabilabb olaj az éltömítéseknél szintén hozzájárul ehhez.
Zolinak: Most nem kezdtünk bele a pedáltartó megerősítéséhez.
zzoltan | 2010-10-08 07:34 DrFecRX-8 részére
Akkor ugyanazt tapasztaltad, mint én. :)
Kuplung kit bent van ezek szerint? :)
DrFecRX-8 | 2010-10-07 22:55
Szia István!
Hazafelé nagyon jól muzsikált a kocsi. Én nem tudom, hogy az átalakításnak vagy az olajnak, vagy mindkettőnek köszönhető, de egyrészt jobb lett a fogyasztás, másrészt, kicsit dinamikusabban gyorsul, bár lehet, hogy csak jobban nyomtam neki, nem utolsó sorban nem olyan forró az autó. Pl. a könyöktámasz alatt eddig hosszú utakon teát tudtam melegíteni, most alig volt meleg. Kb. 30-40 fokos.
t.peter | 2010-10-07 15:12 zzoltan részére
:-)ok köszi az infokat!
zzoltan | 2010-10-07 15:08 t.peter részére
Kicsit túlbonyolítod, de így van. :)
Én vettem a Tescoban egy kalibrált műanyag, légmentesen záródó kis dobozkát. Abba beleöntök annyit amennyi kell és onnan szívom fel a fecskendőbe.
Ha tankolok 30 litert, azt osztom 300-al, az 0,1 liter, vagyis 1 dl.
Ráadásul nekem elég pontos az üzemanyagszint jelzőm, így ha teletankolok, akkor is +- 2 liter eltéréssel el szoktam találni, mennyit fogok beletankolni. :)
Ma is 55 literrel számoltam, és 53,5 ment bele.
Egyébként nem kell ezt annyira komolyan venni, ha nem 1 dl megy bele, csak 0,9 vagy 1,1, kkor sincs semmi.
t.peter | 2010-10-07 13:39 zzoltan részére
Csak hogy jól értem -e:
-tankolok mondjuk 30 litert (ez 30.000 ml)
-ezt elosztom 300-al megkapom a 100-at amit elosztok a fecskendő ürtartamával ami 20 így megkapom az 5-öt ->tehát 5X 20 ml fecskendő olaj kell 30 liter benzinhez hozzátennem?
Azaz 1:300 arányban? :-)
t.peter | 2010-10-07 12:55 t.peter részére
ok, most olvatsam csak a hozzászólásokat. Bocsi!
t.peter | 2010-10-07 12:48 mazda-auto.hu részére
Értem a magasabb oktánszámot, de akkor is keverjek hozzá motorolajat vagy ne?
zzoltan | 2010-10-07 12:27 mazda-auto.hu részére
Tehát akkor érdemes 98-ast vagy V-Power Racinget tankolni?
mazda-auto.hu | 2010-10-07 12:05
Annyit hozzá tennék, hogy a motorproblémákat elsődlegesen a nem megfelelő olajnyomás, ritka és nem optimális olajcsere, illetve a benzin levegő égésekor keletkező lerakódások okozzák. Az első hatását a "mazda-auto fázisokkal", míg a legutóbbit magasabb oktánszámú benzinnel lehet csökkenteni.