2025. Október 16. Csütörtök - Gál

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2010-08-31 11:06 mazda-auto.hu részére

Az szép kis túra lehetett. Én 2 hónap alatt megyek ennyit az autóval. :)

zzoltan | 2010-08-31 11:04

Visszatérve kicsit a navigációra. Elmentem egy SAAB szervizbe és a következőket tudtam meg:
A 2007-ig gyártott SAAB 9-3 szoftvere valóban kompatibilis a 2004- RX-8-al, viszont abban is csak NY Európa van.
A 2007 utáni 9-3-as szoftvere már ugyan tartalmaz K európát, de az meg nem kompatibilis a 2004- RX-8-al.
Szóval marad a jó tájékozódó képesség, vagy egy utólagos navi, vagy Istvánéknál az átalakítás.

mazda-auto.hu | 2010-08-31 08:18 tükrös678 részére

Egyelőre nem tudok pontos adatot mondani. Ennek oka, hogy a 3. fázisomat még nem a "szériaérett" állapotban kiviteleztük, így az olaj egy része (változó) esetenként visszafolyik a hűtőből a teknőbe leállítás után, mire az olaj kihűl. Persze ezért mindig előbb teljes gázzal a benzinbefecskendezést kiiktatva indítózok egy kicsit, hogy az olajpumpa felnyomja az olajat, és csak ezután indítom be a motort. (két hét múlva már pontosan tudom mérni majd az olajfogyasztást, addigra megérkezik-elkészül a módosított alkatrész). Persze azért öntöttem utána olajat, kb. 1 liter fogyhatott.

tükrös678 | 2010-08-30 14:57 mazda-auto.hu részére

Olaj mennyi fogyott?

mazda-auto.hu | 2010-08-30 14:39 zzoltan részére

Köszönjük az információkat! 2500km-es túrán voltunk a géppel az elmúlt napokban. Autópálya 150-165km/h , Dolomitok, hegy-völgy 12 L/100km alatt valamivel. (1-3 fázis)

zzoltan | 2010-08-30 14:21 mazda-auto.hu részére

Akkor az esetemben pont így jártak a 8-as gyertyák, hogy a sok rövidtáv miatt bekokszosodtak. Iszonyat csúnyán néztek ki.
Viszont akkor a 7-es pont jó lesz nekem, mivel nem szoktam nyúzni az autót. Persze néha néha eltolom neki, de nem hosszú ideig.

zzoltan | 2010-08-30 14:01 mazda-auto.hu részére

A gyújtásrendszer cseréje óta országúton még nem mentem, de a hétvégén városban mentem 210 km-t és 29,7 litert tudtam rátankolni, ez 14,14 liter fogyasztást jelent, ami városban nagyon jó az eddigiekhez képest. Kb -1 litert jelentett a csere.

mazda-auto.hu | 2010-08-30 10:37 zzoltan részére

Köszönjük az információkat! A gyújtógyertyák elektródái 400 és 800 Celsius fok között "működnek normálisan. 400C fok alatt nem ég le róluk a lerakódás (nincs öntisztulás), míg 800-900C fok felett izzásba kerül az elektróda, mely öngyulladáshoz vezet, nem kontrollálható a gyújtási időpont. A 7-es gyertyák elektródái kevásbé hűlnek, így valamivel nagyobb hőmérsékleten dolgoznak. Ez városi autókban segíti az öntisztulási tartományban való hosszabb tartózkodásukat. Extrém esetekben viszont túlmelegedhetnek a rosszabb hőelvezetésük miatt. Erre kicsi az esély, így inkább előnyös lehet a jobb öntisztulásuk. A 8-asoknak valamivel jobb a hőelvezetése (pl gyakori autópályához), emiatt nagyobb terhelésnél sem hajlamosak öngyulladást okozni, viszont könnyebben túlhűlhetnek, azaz kokszosodhatnak. Persze nem nagy a különbség a 7-es és 8-as között. Mivel inkább a lerakódásokkal vannak gondjaink, így most már talán a 7-esre voksolnék. A hűvösebb Oroszországban pl. a 6-os a "menő".

mazda-auto.hu | 2010-08-30 10:26 DrFecRX-8 részére

Jó eséllyel meg lehet csere előtt állapítani, melyik a hibás alkatrész. A lentiekre egyébként szervizakció is volt egyes autók esetében, illetve a megnövekvő hőmérséklet is jobban érinti, de ettől függetlenül lehet a felső is.

mazda-auto.hu | 2010-08-30 10:22 Endrus részére

Mindkettővel működik a motor, de a benzinnel is igen sok megoldás munkálkodik az autóban (szekvencionális-lépcsős befecskendezés, vezérlő szelepek a beömlő körben stb..) az egyenletes teljesítményleadáson, így ezekkel az üzemanyagokkal nehéz megvalósítani ugyanezt. Ettől függetlenül lehetséges. Például az E85 tisztább égése (kevesebb lerakódás), illetve a nagyobb mennyisége miatti jobb hűtése előnyös hosszútávon előnyös is lehet, de egyelőre egyedi megoldásnak minősülnek az ilyen Renesis átalakítások.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó