2024. Április 24. Szerda - György

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zoleee79 | 2018-03-17 14:03

Tisztelt Szakértő!

A problémám a következő: Ha rárakom a gyújtást búgó-zúgó hang hallatszik a motortérből,mintha egy trafó mellett állnék,néha még kattog is mintha kapcsolgatna. Felnyitott motorháztetőnél hangosan hallani,a motor elejétől,tetejétől jön a hang.Természetesen járó motornál nem hallani. Mi okozhatja ezt? Egyébként jól működik az autó,semmilyen problémát nem okoz. 2010. 1.6 benzin.  Köszönöm

gargyak | 2018-03-06 16:40 battery részére

Kedves Pál!

Olvastam a hozzászolásodat,mivel nekem is ilyen motorral szerelt Hármasom van, a következőket nézném meg a saját tapasztalataim alapján: a szivósort és az egr-csövet kellenne levenni és azt nagyon alaposan kitisztitani valamint a hengerfejben lévő szívó csatornákat. Mivel ez a motor híres a kormolódási hajlamáról valószínűsíthető, hogy a korom általi fokozatos eltömödés miatt a szívosorban lelassult az áramlás miatt könnyebben lecsapódik az olajgőz is, zsíros fekete “trutymót” képezve a szívójáratokban és a hengerfejben egyaránt. Valószínűsithetően Nálad is ez okozza a torpanásokat, mivel nem kap megfelelően levegőt a motor, az egr szelep bizonytalansága miatt hol többet, hol kevesbbet kap a motor. Remélem segít a javaslatom

battery | 2018-03-06 10:32

Kedves fórum tagok!

Van egy Mazda 3 1.6 diesel (PSA konszern) 2008-as autónk (175.000 km). Két éve van nálunk vásárlás után elkezdett az alapjárat néha ingadozni, és apró torpanások voltak néha. Hosszas keresgélés, rengeteg diagnosztizálás után az EGR szelepet találtuk bizonytalannak elsőnek kitisztítottam (Valeo szelep) ami a hiba megszűnését hozta. Elmentünk vele síelni (kb 1000 m tengerszint feletti magasság Donovaly) a hazafelé úton már elég komoly torpanásokat, rángatásokat produkált 1800-2000 es fordulaton. Újabb hibakeresés következett ami ismét az EGR hez vezetett  ekkor vásároltunk egy Engitech márkájú újat ami 3-4000km után megadta magát. Ekkor alaposan megvizsgáltuk a két szelepet: 

- A Valeo szelepnek a "szabályzó elektromos része volt akadós"   

-Az Engintechnek a mechanika része szorult meg, számomra is érthetetlen módon.

Sajnos ekkor jött az ötlet, hogy a családi kasszának megspórolva a kettőből csinálok egyet. Nem is volt semmi gond kb 1év 10-15.000km hibamentesen. 3-4 hete újból(elővigyázatosságból) kitakarítottam az öszvér alkatrészt eléggé tele volt korommal, az autó ismét simább lett. 

MAJD múlt szombaton ismét elmentünk Donovalyba, és a haza felé vezető úton az autó nagyon durvákat rángatott 1800-as fordulat környékén.

Újabb diagolás következett és ismét az EGR-t dobta hibának.(P042F, P0412).

Az autó bemelegedés után használhatatlan volt.

Levettem a szelepet, nem volt jelentős korom, átmozgattam az EGR "Mozgató motorkát". Mentem az autóval MOST jó, de meddig.

 

Tudom vennem kell egy új EGR-t, de a kérdésem az lenne mi okozza azt hogy ilyen hamar tönkre megy illetve milyen összefüggés van a magassággal?

 

Kell a motorban egyéb alkatrészt tisztítani?

 

Azt is olvastam hogy kell állítani az EGR-nek nyitási, zárási értéket?

 

Lehet nem elég csak a szelepet tisztítgatnom, mert a környezetében valami még kokszosabb ami aztán nagyon hamar vissza köpi?

 

Mikor a párom rendszeresen bejárt vele napi 60-70km oda vissza ezek a hibák nem voltak. Sajnos tudom nem a rövidtávra vannak kitalálva ez az autó, próbálunk is rá odafigyelni és rendszeres hosszú utakat betervezni, DE például a részecskeszűrő regenerálását sem jelzi "sehogy" (vagy csak mi nem tudjuk) az egyik szerelő azt mondta megemeli az alapjáratot, és bekapcsol a ventilátor.

Erre mi mindig odafigyelünk, de csak a ventilátort szoktuk észlelni hogy bekapcsol olyankor megyünk plussz 10-15 km-t folyamatos tempóval.  

 

Elnézést,hogy a levelem ilyen hosszúra sikerült, de meg akartam minden részletet osztani. 

Sajnos nem vagyok autószerelő, viszont nagyon érdekel a téma.

 

Előre is köszönöm válaszát.

 

Tisztelettel: Bátori Pál

mazda-auto.hu | 2018-03-02 12:53 Mazdásjóska részére

Igaza van a szerelőnek, a mi tapasztalatunk szerint is csak a gyári lambdaszondával lesz hibamentes az autó. A gyári alkatrész 54538.- Ft + Áfa, csak rendelésre van, 3-5 munkanap.

Mazdásjóska | 2018-02-26 11:08

Tisztelt Mazda Autó!

Egy rövid kérdésem lenne. Szeretnénk az autónkban ( Mazda3 1.6 benzin sedan 2004.01.30) katalizátor utáni lambdaszondát cserélni ugyanis a gyári feladta a szolgálatot! A kérdésem a következő lenne: A családunk szerelője azt állítja, hogy ezekbe az autókba csak a gyári lambda szonda lesz jó. Minden más utángyártottal hibát fog jelezni.. Ez mennyire valós állítás? Esetleg egy drágább Denso vagy NGK ami közel gyári minőség megfelelne? A gyári beszállítót esetleg meg lehet tudni? Továbbá ez az alkatrész gyári megfelelője milyen áron mozog?

A pontosításhoz írnék egy alvázszámot: JMZBK12Z241114651

Köszönöm a segítő válaszukat!

mazda-auto.hu | 2017-12-21 15:16 attila részére

El kellene vinni szervizbe, ott átnézik az autót, megnézik a tárcsát, hogy szabályozható-e, felemelve megforgatják a kereket, ha így nem búg, akkor gumi baja van, stb

attila | 2017-12-14 22:15

Tisztelt Mazda autó!

Tegnap vettünk egy 2006-os gyártású 2.0 benzines 5 ajtós Mazda 3-at. Pár apróságot eltekintve nagyon jó minden, megy mint a parancsolat :)

1. Vízhőmérséklet + fűtés

Indulás után kb 15 perccel még mindig nem állt be a vízhőmérséklet a normál, középső állásba. Kb fél óra kellett neki. Tény, hogy állt az autó előtte hónapokig, de ez akkor is furcsa. 70 km után, Budapestre érve már jól működött a vízhőmérséklet, bár nem teljesen középen áll, hanem kicsit alatta. A fűtés sem volt jó, amíg nem ért középre. Ma délelőtt kb 40 perc alatt melegedett be a vízhőmérséklet. Termosztát hiba lehet? Ha igen, akkor ez kb milyen költséggel jár? Még valami: nincs PO126, sem másmilyen hibaüzenet a műszerfalon, ami a termosztát hibáját jelezné. Vagy ezt nem is a műszerfalon kellene látnom, hanem csak egy OBD-vel (az persze nincs)?

2. Kuplung

Normális, hogy nagyon fent fog a kuplung? Könnyen benyomható, de tényleg nagyon fent fog. Miből lehet megállapítani, hogy a vége felé közeledik a kuplung élettartama (ha egyáltalán)?

3. Fék

Ezt tudtuk, hogy rossz, mert ránézésre is elég rozsdás volt (gondolom a sok állástól). Erős fékezésnél remeg az egész kormány és az autó is. Fékhatás jó és nem nyikorog, csak remeg az egész. A kereskedő akitől vettük, azt mondta fel kell szabályozni a féktárcsát. Érdemes ezzel foglalkozni, vagy inkább cseréljük ki az egészet? 

4. Búgás

Nagy sebességnél (110-130km/h) búg valami elölről vagy hátulról, városban 50 km/h-nál nem hallani, sem kanyarodásnál. Kerékagycsapányra gyanakszunk. Ha igen, ez kb milyen költséggel jár?

Előre is köszönöm szépen a segítséget!

üdvözlettel,

Attila

mazda-auto.hu2 | 2017-12-07 15:06 Danko részére

Lehet, hogy ki kell cserélni a szenzort, de előtte nem ártana egy szakembernek is megmutatni.

Danko | 2017-12-02 20:03

Tisztelt Mazda Autó!2001es 1.6 benzines Mazda 3-ban 110eKm nél kigyulladt a Check engine lámpa.Kiolvastuk a hibakodot:"P0328     Kopogásérzékelő 1 áramkör magas jelszint (1.hengersor vagy egyedülálló szenzor)."

Ilyen esetben mi a teendő?Mennyire kell ezt komolyan venni?

köszönöm szépen.

mazda-auto.hu | 2017-12-01 14:23 vaszics részére

Igen, ez kell és 4 liter elég

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó