2025. December 20. Szombat - Teofil
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó










mazda-auto.hu | 2010-02-02 09:04 pee323 részére
Jó ötlet. Egyébként akár a szíj is képes ilyen jellegű hangot adni. A csúszás biztosan nem tett jót neki.
Dracon | 2010-02-01 19:35
Sziasztok.
Milyen méretű téli gumi szükséges egy '99-es 323 (BJ)-hez gyárilag?
Jelenleg a téli: 175/65R14
Nyári: 185/65R14
Köszi!
pee323 | 2010-02-01 13:18 mazda-auto.hu részére
Amíg nem fagyott meg a pumpában a víz, addig nagyon szépen, egyenletesen járt. (lásd többi videó)
Olajnak Valvoline MaxLife 10w-40 van benne, talán most lehet 7000km-es. Olajszint is rendben van, olajnyomás lámpa se panaszkodik, tényleg nem tudom mi lehet ez..
Azt fogom kipróbálni, hogy leveszem az ékszíjat, és úgy beindítom pár percre, ha akkor nem kopog, akkor szerencsémv an, mert a motornak biztos nincs baja (mondjuk ez így látatlanban is 99,99%, két hét állás után indult így, nem húz rosszabbul, és nem fogy belőle semmi.)
mazda-auto.hu | 2010-02-01 12:20 apiko részére
Köszönjük a visszajelzést!
mazda-auto.hu | 2010-02-01 12:17 pee323 részére
Ilyenfajta kopogás nem jöhet a vízpumpa csapágyától, hiszen a tengelyének egyenletes irányú a terhelése. A motorban viszont sok csapágy van, főtengely, hajtókar, melyek változó irányú terhelést kapnak, tehát nagyobb valószínűséggel kopoghatnak. Nem tudom a videó alapján behatárolni. Lehet akár szelephézag probléma is, vagy olajnyomás, akár a rossz olaj miatt is.
pee323 | 2010-01-31 14:03 pee323 részére
Csináltam egy videót is, hátha így könnyebb behatárolni.
http://www.youtube.com/watch?v=2Ra7eMO0uF8
pee323 | 2010-01-31 12:51
Üdv!
1986-os BF 1.6-os 323-ban megfagyott vagy 3 hete a víz, befagyott a vízpumpa, indításkor csúszott rajta az ékszíj.
Kiolvasztás után a hűtés rendben van,, nem ereszt a víz, viszont úgy 2000-es fordulatig egy hangos kopogó hangot ad magából a motor, a vízpumpa környékéről, alapjáraton nem hallható, csak fölötte. A motor melegedésével valamit enyhül a zaj, de mindig tisztán kivehető.
Kipurcant volna a csapágy?
apiko | 2010-01-29 17:08 mazda-auto.hu részére
Úgy tűnik jó lett, levegős volt.
Tavaly nyáron cseréltem hf. tömítést, akkor volt feltöltve, de én nem finomkodtam vele, döntöttem a levet.
Hűtő, minden teli volt, nem is fogyott a víz, de a jelek szerint ez a fűtőkunkor mindez idáig levegős maradt valahogy.
A jelek szerint jó lett. Bár ma nem volt olyan hideg, de úgy tűnt ejti az alapjáratot ahogy melegszik rögtön.
Köszi a tanácsokat!
mazda-auto.hu | 2010-01-29 08:36 ferenor részére
Valószínűleg légmennyiségmérő, de lehet akár fals levegő is, eltömődött levegőszűrő...stb.
mazda-auto.hu | 2010-01-29 08:35 apiko részére
Nagyon lassan kell feltölteni a rendszert hűtőfolyadékkal (1 liter/1 perc), és akkor biztosan nem lesz levegős.
Hosszabb használat után viszont elvileg ki kellene dolgoznia a levegőt, ha közben utántöltéssel pótolod a levegő helyét.