2025. Augusztus 4. Hétfő - Domonkos
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Jön az E10
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda 6 GH "beázás" Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
mazda-auto.hu | 2006-08-29 08:22
Gratulálunk az autóhoz!Meglepõ lesz amit mondunk, de nincs típushiba. Szíjcsere 100000km-enként, olaj+szûrõcsere/10000km, olajszint ellenõrzése!!/2500km, levegõszûrõ/20-30e km, gázolajszûrõ/30-40e km.
A hátsó csirkecsontnak nevezett stabilizátor összekötõk szokták idõnként megadni magukat.
kapa | 2006-08-28 23:11
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy 94-es 1.7-es diesel sedant.Olajat,szürõket cseréltem.Az érdekelne,hogy mire kell odafigyelnem a karbantartásánál?Van-e olyan hiba,ami gyakran elõjön ennél a típusnál?
msgti | 2006-08-22 17:47
Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget! Hosszabb útra készülök a kocsival azért kellett!
Nagyon hálás vagyok Nektek!!!
mazda-auto.hu | 2006-08-22 13:17
Lassan az összes mûhelytitkot eláruljuk, mibõl fogunk élni? :-)))
Csavard ki a km-óra spirált és azon a lyukon kell beönteni az olajat. Az öntvényen ott a max-min jelölés, de ha belenézel látsz egy fogaskereket, azt majdnem el kell, hogy lepje teljesen az olaj.
msgti | 2006-08-22 11:22
Üdv. Mindenkinek!
Szeretném a segítségeteket kérni! Gondolom hogy volt már róla szó itt a forumon de nagyon sürgõs lenne!
1989-s Mazda 323-as 1.3i (1324cm3 B3260141) tulajdonosa vagyok! Szeretnék a váltóba olajat önteni de nem tudom hol kell pontosan! A leeresztõ csavart megtaláltam de a feltöltõt nem! Elõre is köszönöm a segítséget!
mazda-auto.hu | 2006-08-16 15:05
Akkor lehet, hogy még megúszta a gép, majd késõbb kiderül. Az alapjáratot csak az ún. kitesteléses eljárással lehet jól beállítani, amit a Mazda szakszervízekben általában ismernek. Ez egyike az olyan titkoknak amit sajnos nem árulhatunk el.
Chungey | 2006-08-16 11:11
Üdv. Tegnap ismételten megnéztem a kicsikét(pár utcányira van csak) és hidegen nézve az olajat elérte a minimumot. Beindítva persze rögtön eltünik alulról. A srác ideadta a kulcsot hogy elvihetem bárhová bevizsgálni, meg hosszabb próbaútra is elvihetem. A kompressziót megmértük egy ismerõs szerelõnél 13,3-13,7 körül volt. Ez gondolom jó. Viszont az alapjárat ingadozás mitõl lehet? Nem a légtömegmérõ, azt lehúzva is ugyanaz. Kb. 5 másodperc magasabb, utána 3 mp alacsonyabb fordulat. Egyébként hol lehet legegyszerûbben állítani az alapjáraton?
mazda-auto.hu | 2006-08-15 13:50
Tudjuk az milyen. Én személy szerint allergiás vagyok az olajszint, és a karbantartás elhanyagolására, így nem tudok más mondani, csak azt, hogy nem. Ki tudja megmondani, mióta használják így az autót? Az olajnak a kenésen kívûl nagyon fontos hûtési szerepe is van. Nem mindegy hogy 4 liter, vagy 1.5 liter látja el ezt a szerepet. Minél alacsonyabb az olajszint, annál gyorsabban fogy és öregszik az olaj. Majdnem minden motoralkatrész megjegyzi a hõmérsékleti, kenés elégtelenségi csúcsokat örökre.
Chungey | 2006-08-15 12:35
Aham. Az észérvek azt diktálják hogy ne vegyem meg. Van egyszerû módja annak hogy megállapítsam van e olajnyomából kifolyó baja a motornak? Vagy fél óráig ketyegett az orrom elõtt, néha magas fordulaton és egy zörej nem jött ki belõle. Tudom hogy túl optimista vagyok! De a remény nehezen hal meg.
mazda-auto.hu | 2006-08-15 12:15
Nem. 1.Ha valaki az eladás elõtt sem állítja be az olajszintet, az korábban miért tette volna. Csak az olajnyomás lámpa bejelzésekor megnézni a szintet óriási BÛN a motor ellen (károsodás garantált), és ha már öntött bele, akkor miért csak a minimumig? 2. Elvileg volt szíjcsere, és gyakorlatilag? 3. Egy mindössze 126000km-t futott autóban miért nincs katalizátor? 4. Nem elég régi az autó ahhoz, hogy ennyi tisztázhatatlan körülmény lehessen. 5. Gondatlan gazda adja olyan olcsón az autóját, hogy a reális árba beleférjen még a felújítás is.