2025. Augusztus 6. Szerda - Berta

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-07-19 08:06 peter99 részére

Az oldalon ezt is írják:

"Az egész arról szól, hogy tegyünk környezetünkért, a tisztább levegőért, miközben a szervezetünkre legkárosabb mikronos koromrészecskéket átengedi a rendszer és a nagyobb koromszemcséket újra elégetve még több mikronos részecskét hoz létre, ami az emberi szervezet számára kiszürhetetlen és rákot okoz."

Ez így nem teljesen fedi a valóságot! A keletkező koromszemcsék nagysága elsősorban a befecskendezési nyomástól függ. Éppen azért nem emelik az egyébként megoldható 2500-3000 Barra a befecskendezési nyomást, mert nem lehetne kiszűrni a sokkal kisebb befecskendezett üzemanyag "szemcsékből" keletkező kormot. A szűrési technológia jelenlegi állása ezt nem teszi lehetővé. Ezek a láthatatlan méretű szilánkos koromszemcsék pedig valóban szinte beleragadnak a tüdőbe.
Ezért is marad az 1800-2200 Bar-os plafon.

peter99 | 2011-07-18 21:33 Toster részére

Itthon is megoldják az eltávolítást:

http://www.mtuning.hu/reszecskeszuro.html

dpf_killer | 2011-07-17 21:51 vinyov részére

Még egyet elfelejtettem legutóbbi márkaszervizes kalandnál.. A szervíz vezető egyszerűen annyit tudott mondani hogy vegyek másik kocsit.... küldtek is másnap egy új autóra való árajánlatot. Ennyi...

dpf_killer | 2011-07-17 21:47 vinyov részére

Én csak a saját tapasztalatomat tudom leírni: 2 éve vettem az autót leinformált végig márkaszervízben javított. D M6-s eddig 4 alkalommal kényszerültem a DPF probléma miatt extrában szervízbe menni / vontatni. DPF miatt eddig kb 300E ft kár ért. NE VEGYÉL használt DPF -l szerelt mazdát !!! JAh mától ez a helyzet ismét :
http://kepfeltoltes.hu/view/110717/20110717180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fecó | 2011-06-27 22:07 vinyov részére

Szervusztok.
2006-os 143Le F/L a Hatosom,és igen rövideket szoktam menni vele,szinte csak néhány kilómétert,és azt sem városban.
Közel 5 éve van meg,de eddig az olajszint nem nőt nála,(évente olajcsere amúgy)eddig minden gyári,és jól is műkszik(épp úgy mint átvételkor).Viszont volt 2 DPF ikon villogósdi(az egyik,"rögtön" olajcsere után,mert a szervizes srác nem nullázta,a másik meg, csak rövidtávú használatnál,nem díjazza a chipet,és szerintem e-miatt,volt egy labdaszonda csere is).Egyébként ok az autó,(kopp-kopp),nálam csak takarítást igényel a Hatos.
De ha ismét 2006-nál "járnék",benzines lenne ez a Hatos.

mazda-auto.hu | 2011-06-27 12:57 vinyov részére

Röviden: Gyakori városi használatra, illetve 3-5 km-es utakra valóban nem célszerű koromszűrős dízel autót használni, hiszen ilyen használatban több korom termelődik, illetve az alacsony hőmérséklet és rövid idő a szűrő jobb hatásfokú "öntakarítását" is gátolja, mely előbb-utóbb hibajelzést, és hivatalos Mazda szerviz látogatást von maga után.

vinyov | 2011-06-27 08:48

Sziasztok!
Most készülök venni egy 6-os dieselt (2006.) Azt hallottam, hogy a rövid utakat nem bírják és megemelkedik a motorolaj-szint, illetve egyéb gondok is adódhatnak. Én szinte csak városban utazom rövid távokat. Tényleg nem való nekem a diesel? Mire kell odafigyelni a használat során?
Előre is köszi.

mazda-auto.hu | 2011-06-03 09:53 Lator69 részére

Elképzelhető, valószínű, hogy igen, városi közlekedésben nem tökéletesek a regenerációk, míg a géppel generált jóval közelebb áll hozzá. De azt ne felejtsük el, hogy a távolból bizonyos fokig minden csak tippnek számít, a gyakoribb regeneráció oka is.

Lator69 | 2011-06-03 09:20

Köszönöm a választ!

Jól értem, hogy egy szervizben generált kiégetéssel sokat javíthatok a jelenlegi helyzeten?

mazda-auto.hu | 2011-06-02 16:03 csonkasz részére

Jelenleg WEPP terméket használunk.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó