2025. Május 3. Szombat - Tímea

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bajat | 2011-09-11 17:50

Kb. három hete az autópályán villogni kezdett a dpf lámpa. Az assistant szolgáltató azt javasolta, hogy menjek el a legközelebbi szervizbe (70 km). Ott azt mondták, hogy nem indult el automatikusan a regenerálás. Elindították a számítógéppel és sikeresen megtörtént. Most péntek este ugyanígy jártam csak azzal a különbséggel, hogy már nem volt nyitva szerviz. Így azt mondták, jöjjek vele haza (240 km). Itthon már érződött a teljesítmény csökkenés. Holnap viszem szervizbe. Gondolom, most sem indult el magától a regenerálás. Kérdésem, hogy mi okozza / okozhatja ezt?

dpf_killer | 2011-08-31 11:25 Zsombi részére

Sztem jobb ha nem tudod.. add el amíg lehet. Utángyártott DPF szűrő már van 170+ áfá ért, de lehet nem is az a baj... Magas nyomású rendszer, nyomásszenzor, porlasztó, EGR szelep. Majdhogynem mind 6 számjegyű összeg. Végigjátszottam ...

mazda-auto.hu | 2011-08-30 10:44 Zsombi részére

A hibakódolvasás általában ad kiindulási alapot. A DPF rendszer nem megfelelő működését érzékeli, illetve sejti a vezérlőegység, ezért működteti a lámpákat, illetve a hiba jellegétől függően állítja vészüzemmódba az autót.

Zsombi | 2011-08-29 17:03

Mazda 5 CD

Egyszerre villog a DPF lámpa és ég a motordiagnosztika meg a menetstabilizátor lámpa. Ismét. Először szervizben számítógép kiolvasás után regenerálták hátha alapon. Egy hét után ismét visszajött a tünet. Menettulajdonságok lényegében nem változtak. Mi lehet?

mazda-auto.hu | 2011-08-23 08:55 N.I. részére

Inkább ha nyitva van, és állandóan engedi vissza a kipufogógázt az égéstérbe, ezáltal növelve az égéstermék mennyiségét. Az más dolog, hogy ha nyitva, ha zárva ragad be, a motor hibalámpa, menetstabilizáló lámpa világítani fog. A távolból természetesen nem tudom megmondani, milyen állapotú az alkatrész.

N.I. | 2011-08-22 10:08 mazda-auto.hu részére

úgy néz ki EGR hibám van. ( vagyis egy szervízcomputer szerint )
EGR hiba miatt telitődhet a dpf szűrőm ?
állitólag az EGR zárva van és az elektronikája halott.
Javítható az elektronikába valami vagy cserés ?
mennyit szabad így menni a kocsival ?

N.I. | 2011-08-22 09:52 N.I. részére

úgy néz ki EGR hibám van. ( vagyis egy szervízcomputer szerint )
EGR hiba miatt telitődhet a dpf szűrőm ?
állitólag az EGR zárva van és az elektronikája halott.
Javítható az elektronikába valami vagy cserés ?
mennyit szabad így menni a kocsival ?

mazda-auto.hu | 2011-08-19 08:49 mazda5gta részére

Villogó DPF lámpával eleve nem tanácsos napokon keresztül járni, de ha még rángat is a motor, akkor különösen nem. A DPF-es dízelek nem igazán füstölhetnek, csak esetleg a takarítási fázisok közben, de akkor sem látványosan (nyáron). Annyi minden lehet, hogy csak találgatni lehet a távolból. A szürkés füst nem maradhatott volna meg a szervizelés után, hiszen már az utalt arra, hogy nem lett teljesen megoldva a probléma. Elképzelhető, hogy a szűrő belső szerkezete megsérült. Lehet, hogy hűtővíz kerül az égéstérbe. Lehet, hogy állandóan megy a regenerálási ciklus....stb...Valós idejű diagnosztikával szűkíthető a lehetőségek darabszáma.

mazda5gta | 2011-08-18 19:55

Tisztelt Mazda Auto!

2006-os M5, 143 LE DPF.
Tegnap a DPF lámpa villogni kezdett a műszerfalon és a teljesítmény csökkenés is érezhető. 90.000 km van a kocsiban és kb 5000 km előtt lett az olaj cserélve. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de kb 2 hete volt uoljára szervízben, ugyanis 1000-1200 fordulat között nem jár(t) egyenletesen a motor, és eléggé füstölt 2000 fordulat alatt (inkább szürkés füst), akkor befecskendezőt tisztítottak, mert az egyik nem mutatott normális értéket. Tisztítás után a gépi értékek jók lettek, de a füstölés megmaradt, illetve a rángatás mostanra visszatért.
most keddre van időpontom, de nem tudom, hogy addig járhatok-e így vele, illetve megköszönném, ha a problémával kapcsolatban bármilyen jellegű tanácsot tudna adni.

Segítségét köszönöm!

N.I. | 2011-08-08 10:29 mazda-auto.hu részére

váltottam már kutat közben ,de a helyzet változatlan sajnos.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó