2025. Október 15. Szerda - Teréz
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Lamborghini Egoista.
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Fecó | 2011-07-30 20:06 IanSnail részére
Bocs.
A 2006-os 143-as Hatosom januárban "akciózott",(olajszint nem nőt nála,viszont volt teljesítmény korlátozás,a lápásokon ki
kivűl).Végül Cegléden oldották meg,egy labdaszonda cserével,(azóta jó,kopp-kopp).Cegléd nekem itt van a "szomszédba",Békéscsaba,meg oda 180 km,de majdnem oda mentem.
A Mazda-autót kérdeztem akkor,mehetek-e vele szervizig,mondta igen
IanSnail | 2011-07-30 14:30
HELP!
T. Mazda-auto. Kb. 3 hete jártam Önöknél 80e/4 éves szervizen Mazda6 DPF autómmal. Azóta kb 300 km-t mehetett a kocsi, amikor menet közben a DPF visszajelző villogni kezdett, a motorellenőrző kontroll lámpája is folyamatosan világít, illetve a kipörgésgátló ikonja is folyamatosan világít. A kontroll lámpák (motor, kipörgésgátló) újraindítást követően is folyamatosan világítanak, a DPF pedig pár perc után újra villogni kezd.
Mi lehet a hiba? Használhatom-e a jmü-vet, illetve ezekkel a hibákkal hogyan tudok (lévén kb 100 km-rők mennék) visszajutni a szervizbe?
dpf_killer | 2011-07-30 14:29 mazda-auto.hu részére
Először is köszönöm, hogy végre korrekt és független információhoz juthattam.. Ha tehtném azonnal vénném a gépet az expanzió-ba.. Tehát amit cserélni akarnak az a NYOMÁSSZABÁLYZÓ szelep. Ára 85E ft.Gondolom ez az amelyet te is írtál a 6. pontban. Tehát ezen egység hibája okozhatja az alapjárati lefulladást, magyarul érdemes megvennem !? A DPF probléma tehát VÁLASZOD ALAPJÁN EGY MÁSIK EZZEL NEM összefüggő probléma!? Ksözönet!
mazda-auto.hu | 2011-07-30 10:13 dpf_killer részére
1. Alapjáraton egy dízel motort csak a kipufogó totális eltömődése képes lefojtani, tehát nagyobb fordulaton (több gáz) sem működne a motor. 2. Miért akarták a nyomócső szenzort cserélni? Tüzelőanyag nyomás vesztést mutatott a szerviz számítógép? 3. Van a DPF szűrő egységnek is nyomásmérője, mely a gáznyomás különbséget észleli. A szűrő eltömődöttségét elsősorban ennek jelei alapján ismeri fel a vezérlőegység. 4. A gázolaj nyomás szenzor hibája miatt nem tömődik el a DPF szűrő,pedig ha jól értem azért égettették ki háromszor. 5. Mivel az autó ilyen "szépen" produkálja a hibát a szervizben is, ezért jó eséllyel kihámozható a valós idejű adatokból a hiba eredete. 6. Hozam-nyomás szabályzó szelep is lehet, de továbbra sem értem a három kiégetést, azzal nehezen hozható ez összefüggésbe, a leállás viszont erre utalhat. 6. Akár nyitva maradt EGR is lehet, mely okozhat gyakori szűrő eltömődést, de néhány más kisebb dologgal együtt alapjárati leállást is.....stb
dpf_killer | 2011-07-29 17:00
Elnézést lefelejtettem: Az autó 2006 M6 143le diesel digitalis szervízkönyvvel
dpf_killer | 2011-07-29 16:50
Szakértőtől szeretném kérdezni: autóm 2 hónapja alapjáraton leállt több alkalommal, 1. márkaszervíz a magasnyomású cső végén lévő sensor hibájára gyanakodott, (85E) átszerelték egy másik autóét, hiba ugyanaz, tehát nem igazolták ezt a hibát, közben DPF led villogni kezdett,nem tudták égetni a rendszert (nem engedi) ezt modták. Autót elhoztam hibakód nélkül. Jelenleg elmúlt héten dpf-hiba jelző lámpa. 2. márkaszervíz: Olajcsere + 3x !!! kényszerégetés + diagnóuis nyomás mérő sensor hiba. Kérdés: Mostanra nem tudok közlekedni az autóval mert alapjáraton lefullad ! Ez a hiba lehet csak a nyomásmérő sensor hibája ??? mert akkor megveszem (85 E-t). vagy a dpf extrém eltömödése miatt folytja le magát ? nem tudom. Köszönet
mazda-auto.hu | 2011-07-22 14:42 kaboca részére
Igen. Vizsga előtt vissza minden...ha még lehet.
Lacek | 2011-07-22 08:04
Igen. A kiszerelt átfúrt részecskeszűrős autó nem valószínű hogy átmegy a vizsgán a rossz kipufogó értékek miatt. Én ajánlom a DPF direkt tisztítást, pl.: Autochem
kaboca | 2011-07-21 20:03 mazda-auto.hu részére
Arról viszont hallgatnak, hogy mi lesz a vizsgán.
kaboca | 2011-07-21 19:59 dpf_killer részére
Biztos, hogy jó helyre jársz te szervizbe?