2025. Augusztus 12. Kedd - Klára

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-09-12 14:44 Oszi részére

Valójában erről lehet szó! A Mazda 2,0 DPF rendszere túlságosan is komplett. Elég egy (nemhogy több) kissé gyengébb láncszem a rendszerben és már borult is a jól kitalált normális működése.

Oszi | 2008-09-12 13:18

kiertekelte,legalabbis lathato volt egy grafikon ami az oxigen szondahoz tartozott es tokeletesen jo erteket mutatott ezert gondoltam,hogy a kalibracioja elter a normalistol es azert mutat jo erteket mikozben egy hangyanyival elvan tolodva a valosagban.

Oszi | 2008-09-12 13:16 kaboca részére

erre is van egy elmeletem :)))

Befecs.korrekcio nem tortent a 20000km-es szerviz ota es nagyon eltert a normalisnak mondhatottol :) es az Intercooler repedesrol ne is beszeljunk ,mert ugye az is kiderult,hogy szivarog belolle az olaj eleg eroteljesen :)

a nem dpf-es 6-osomnal mikor kiderult,hogy repedt az IC akkor az parosult teljesitmeny csokkenessel es nem gyenge fustolessel (kormolassal) valoszinuleg ez a sok apro dolog jatszhatott kozre a gyors olajszint emelkedesben.sok pici mar annyira sok volt.most a 3 hibabol 2 elharitasra kerult es valoszinuleg az IC repedes megszuntetese utan 100%*osan helyre all a rend a rendszerben :)
ezen tul a 20000km-es szervizen mindig lesz befecs.korrekcio kerve.

kaboca | 2008-09-12 12:31 Oszi részére

Akkor nekem miért nem értékelte ki a szervizprogram, és neked miért nem? Ha rosszul lettek kalibrálva a szondák akkor 60000 ig miért volt jó neked?

Oszi | 2008-09-11 22:42

igazan nem is arrol van szo,hogy hibas jelet kuld a szonda,mert tokeletes jeleket kuld csak eppen nem az az ertek tartozik az aktualis meresi ponthoz mint amit o kuld ha gyarilag nem jol kalibraltak a gyarban.
minden szenzort gyartas utan kalibralnak ha jol tevedek es gyakorlatilag minden feszultseg ertekhez vagy ellenalas ertekhez mas ellenalas vagy feszultseg ertek van hozzarendelve.Ha ez eltolodik akkor o nem "hibas jelet" kuld hanem csak eppen nem az oda illot es ezert nincs hibakod.

Oszi | 2008-09-11 22:36 kaboca részére

Az OXIGEN szonda tesztjehez nem kell osziloszkop :) elektromos jeleket kuld vagy az ellenalasat valtoztatja pontosan nem tudom.A szervizprogram ezt ugyan ugy ertekeli mint az auto szamitogeoe es gorbet hoz letre ami lathato a tesztprogramban.valoszinuleg a 2006.03 elotti szondak lehet,hogy rosszul lettek kalibralva es igy jo erteket mutat vagy ad a motorvezelonek viszont hibas mukodest eredmenyez es ezert nincs hibakod.most johet az a kerdes,hogy akkor a rendszerben utanna kovetkezo szonda miert nem jelez ha egyaltalan van? na ez jo keredes,de szerintem utanna mar csak a dpf telitetseget erzekelo egysegei vannak amik csk azt tudjak erzekelni,hogy mekora a szuro telitetsege.errol mazda-auto tud tobbet es pontosat irni en csak gyartom az osszeeskuves elmeleteimet :)

kaboca | 2008-09-11 19:08

Szerintem még mindig sokat vársz a számítógéptől. :) Én úgy tudom, hogy a lamdaszondát csak oszcilloscoppal lehet tesztelni. A szervizprogram szerintem csak azt tudja, hogyha totál kuka. Azt hogy nem jó adatokat küld azt nem tudja analizálni. Egyébként a te példád és mellesleg az enyém is ezt mutatta. Az enyém 2007-es

Oszi | 2008-09-11 18:36 kaboca részére

Szervizprogramban van teszt hozza,de gyakorlatilag nem jelzet hibat a szonda.
csak a 2006.03 ho elotti gyartasnal lehet ez a megoldas.

amit irtam meg nem garancia arra,hogy megjavult az auto mert a eddig csak autopalyaztunk 160-170es tempval.

kaboca | 2008-09-11 17:11 mazda-auto.hu részére

Jól érzem, hogy a lambdaszonda hibája erősen gyanusítható a DPF problémák + olajszintemelkedés és persze a túlfogyasztás előkerülésével? Miért nincs műszeretek az ellenőrzésére (a többieknek sincs), valamint mitől mennek szét nálunk idő előtt a szondák, valamint mennyibe fog fájni garanciális idő után a szondacsere?

mazda-auto.hu | 2008-09-11 16:41 Oszi részére

Köszönjük az információkat. Az akksit mielőbb ki kell cserélni, elképzelhető, hogy a navigációra is hatással van. A navit külön tesztelni nem igazán lehet.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó