2025. Május 2. Péntek - Zsigmond

2011.10.10.

Mazda hírek

Mazdában az eddigi legerősebb acél.

Mazda CX-5

Forrás: Mazda

 Az autógyártásban eddig még nem alkalmazott erősségű acélt épít a Mazda újabb típusaiba. A Sumitomo Metal és a Mazda együttműködésének eredményeképpen ezentúl 1,800 MPa-s, ultra magas szakítószilárdságú acélt is használnak a Mazda típusok gyártása során. A szuper erős acél a 2012 tavaszán debütáló CX-5 típusban már alkalmazásra kerül.


Szériában tuningolva. 

Az ultra erős acél alkalmazásának valódi jelentősége abban rejlik, hogy kevesebb kell belőle, hasonló szilárdság eléréséhez. Ez pedig jelentős súlymegtakarításhoz vezethet, mely jótékonyan hat az üzemanyag, gumi, fék, alkatrészek fogyasztására, illetve a gépkocsi menetteljesítményére.

Mazda CX-5.

A Mazda CX-5 első váznyúlványainak összekötő eleme, és a hátsó lökhárító alatti merevítő így közel 5 kilogrammal könnyebb, és 20 százalékkal merevebb, mintha az ezen a helyen általánosan alkalmazott acélból készülne.Mazda CX-5 csontváz az erősített elemekkel. Mivel ezek az alkatrészek az autó szélső végén helyezkednek el, ezért ez a kétszer -4,8 kg jelentősen felértékelődik, ha az autó manőverezhetősége (reakcióideje), súlyelosztása kerül napirendre. Szintén nagy jelentősége van ütközéskor, az egyébként közvetlenül a lökhárító burkolat mögött elhelyezkedő, erősebb anyagból készült merevítőnek.

Mazda CX-5.

Persze nem szabad elfelejteni, hogy ütközéskor a erősebb anyagok kevésbé nyelik el a mozgási energiát! Ezt megoldandó a Mazda átfogó modellezéseket végzett a lökhárító merevítők ütközés közbeni deformációját feltérképezve, és az eredmények alapján tervezték meg a merevítő alakját, így az átlagon felüli szilárdsága ellenőri nagy hatásfokkal nyeli el az energiát. A Mazda CX-5-ösön elöl és hátul is alkalmazott új merevítő megfelelő hegesztési eljárását a Futaba Kogyo céggel közösen dolgozta ki a Mazda Motor Corporation.

Mazda CX-5

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó