2024. Április 18. Csütörtök - Andrea

Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


IanSnail | 2009-03-20 20:16 mazda-auto.hu részére

Illetve másik tuningal kapcsolatos kérdésem. Lehetséges-e, szintén nem elsősorban a teljesítménytöbblet miatt, hogy az un turbo lefújószelep (BOV) beépítése. Azt tudom, hogy gyárilag is megoldott gázelvételnél a torbó védelme, azt hiszem a kipufogó rendszerbe engedi a feltolult levegőt. Milyen átalakítások szükségesek, egyáltalán megoldható-e. Ez is csak a "megjelenés" azaz "hanghatás" élményen dobna.Van-e valami ajánlott kit, mert sokfélét találtam dizel M6-hoz.

IanSnail | 2009-03-20 20:10 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Nem is elsősorban teljesítmény többletre számítok, inkább kicsit öblösebb hangot szeretnék.

mazda-auto.hu | 2009-03-14 10:37 IanSnail részére

Valószínűleg valamivel csökken a hőmérséklet a katalizátor DPF egységben, bár nem valószínű, hogy jelentősen, hiszen az abszolút legnagyobb fojtást is ez az egység jelenti a rendszerben. Ebből kifolyólag egyébként teljesítményben nem valószínű, hogy érezhető eredményt hoz egy nyitottabb hátsó dob.

IanSnail | 2009-03-13 17:22

Üdv mindenkinek.
Mazda6 cd143 DPF autóm van. Kipufogó tuningon gondolkodtam, de érdekelne, hogy mennyire befolyásolja a tuningdob a DPF működését, mert nyilván a gyári rendszer a megfelelő folytással rendelkezik, a tuning cuccok meg valamivel gyorsabban öblítik a gázokat.

mazda-auto.hu | 2009-02-16 08:41

A műszakin csak akkor szólnak, ha nem megfelelő a fékhatás.

peter11 | 2009-02-14 15:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ.
A fékhatás szerintem jónak mondható a 323 esetében a hátsó dobfék ellenére is. Az adagolhatóság pedig kiváló! Vannak autók, amik örülnének még egy rosszabb fékhatásnak is...!
Pontosan a fading miatt keresek ilyen tárcsát.
Egyszer előfordult, hogy drasztikusan lecsökkent a fékhatás, igaz, extrémnek mondható körülmények között... Amikor visszahűlt a fék, megint jól fogott.
Gondolkozom még, hogy a hátsó féket esetleg tárcsára cserélném. Úgy gondolom, hogy az 1.8-as ugyanilyen típusú Mazda hátsó tárcsáit be lehetne építeni valahogyan. Ezzel még jobb lenne a fékhatás is. Csak azt nem tudom, hogy műszakin szólnak-e érte?

mazda-auto.hu | 2009-02-11 07:25 peter11 részére

A féknyereg cseréje nélkül önmagában egy tárcsa, illetve fékbetét csere általában nem hoz javulást (a Mazdák esetében)a gyári alkatrészekkel elért fékhatáshoz képest. A lyuggatott, vagy mart tárcsa előnye viszont többszöri közvetlen egymás utáni erős fékezés után jelentkezhet, mivel a jobb hűtés miatt nem jelentkezik az ún. fading, azaz fékhatás gyengülés. A gyári méretben eddig nem szereztünk be ehhez a típushoz ilyen típusú tárcsákat, de elképzelhető hogy lehet találni.

Egy esetleges nem gyári méretű féknyereg, tárcsa, és betét cseréje viszont már jelentős összeget képvisel.

peter11 | 2009-02-09 17:31

Üdv Mindenkinek!

Van egy Mazda 323, 1.5 sedanom, '99-es évjárat. Időszerűvé vált a féktárcsák, és fékbetétek, ill. a fékpofák cseréje. Az első tárcsákat szeretném fúrt, vagy mart, esetleg fúrt és mart, a gyárival megegyező méretűre cserélni. Tudtok tanácsot adni, hogy milyen márkát, és hol lehet kapni ehhez a típushoz? Fékpofákat, és fékbetéteket milyet javasolnátok? (szeretek sportosan vezetni, de utcára kellene) Árakat is írjatok, ha tudtok légyszíves!
Esetleg valakinek konkrét tapasztalata lenne hasonló ügyben? Pl.: -Mennyivel hangosabb így a fék? -Érezhetően jobban fog, mint a gyári? -Melegedés tapasztalható komolyabb igénybevételnél?
Előre is köszönöm, üdv!

mazda-auto.hu | 2009-01-26 09:06 Stella részére

Egyelőre a gyárit ajánljuk, ennek ára színre fényezve 70000,-Ft. Az innen jobbra található Mazda2 ismertetőnkben például az utolsó képen látható fehér autón ilyen spoiler van.

mazda-auto.hu | 2009-01-26 09:03 Atti77 részére

A gyári vízhűtő ára 143900,-Ft

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó