Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?

2024. Április 23. Kedd - Béla

Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?

Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?

Forrás: AE

  Nem túl nagy meglepetés, hogy az új Mazda 3 típuscsaládon belül is lesz MPS kivitel. Az már annál inkább, hogy egy névtelenségbe burkolózó Mazda mérnök szerint nem lesz turbófeltöltő az autó motorján. A már-már legendás turbófeltöltős elődök ismeretében a Mazdaspeed 3 rajongótáborát valószínűleg sokkhatásszerűen éri ez az új információ.


 Skyactiv, vagy turbó?

 

 A turbófeltöltők dominálnak az úgynevezett ütős kompaktok kategóriájában, mióta a Clio Renaultsport 200 eltűnt az év elején a kínálatból, és a Honda Type-E gyártását is befejezték 2010-ben. Mindkettő a kipufogó emissziós előírások szigorodásának áldozata lett, elszomorítva a magas fordulatú szívómotorokért rajongók táborát.

  A Mazda most úgy tűnik feléleszti a kategóriát az okos Skyactiv technológiájú, csökkentett veszteséghővel dolgozó motorjával.

 

 Mindezt egy névtelenül nyilatkozó Mazda mérnök szavaira alapozzuk, aki szerint visszatér a Mazda 3 MPS, de "nem éppen abban a formában, amit vártunk". Az új MPS-ben a Hármas kétliteres 163 lóerős motorja lesz 200 lóerőre, és 7000-res maximális fordulatszám eléréséhez feltuningolva. Ezzel a Mazda 3 2,0 (163 LE) 8,2 másodperces 0-100 km/h gyorsulási idejét 7 másodperc alá lehet szorítani, ami nagyon messze van a korábbi 2,3 turbós MPS-ek idejétől, bár ahhoz elég, hogy a 198 lóerős Civic Type-R szellemiségét tovább vigye.

 

Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?

 

 Úgy tűnik az úgynevezett "downsizing" (méretcsökkentés) a Mazdát is eléri, bár mi azért még reménykedünk, hogy inkább az új Mazda 6 , és az egyéb piacokra készülő  Mazda 3 2,5 literes szívómotorját turbósítják a Mazda mérnökei, mely akár 300 lóerőre feletti teljesítményre is képes lehet. Kérdés, hogy a Skyactiv felírat felragaszthatósága, vagy a vevők elvárása lesz-e fontosabb? Utóbbi esetben lesz turbó!

 

 További pletyka, hogy a VW GT-hez hasonlóan egy dízelmotoros kivitel is lesz az ebben az esetben már családnak tekinthető MPS-ek között. A 2,2 literes dízel Mazda3 a legrövidebb idő alatt abszolválja a 0-100 km/h elérését (8,1 mp) a jelenleg megvásárolható Hármasok között, így egy kis tuninggal közeledhet az "öreg" MPS gyorsulási idejéhez (5,9-6,1mp).  Mazda 3 MPS dízel? Ezt még ízlelgetni kell.

 

Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

MPS3 | 2013-07-16 11:44 Válasz erre

Ha nem jön ki ebből a formából egy erősebb MPS, akkor megválunk a "MAZDA" gyártású autóinktól és ott keresgetünk ahol ebben a kategóriában adnak teljesítményt. Most nem fenyegetjük a japán gyárat, csak 2db tuti vevőt veszít velünk és nem kerül a használt autó piacra 2db MPS3 :-)

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó