2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda CX-5, Skyactiv-G, Skyactiv-D.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szgabor005 | 2017-11-07 10:44

Üdv Mindenkinek! 

Elméleti segítséget szeretnék kérni: CX-5-ösömmel nagyon meg vagyok elégedve, két dolog van csak, amit nem tudok hová tenni:

1, néha (főleg főúton, települések között, 90 környékén) 5-ös fokozatból hirtelen kiugrik a váltó. Nem áll le a motor, semmi hibajel nem jön.

2, a vezető oldal felőli visszapillantóban a tükör remeg.

Tudnátok valamilyen megoldási javaslattal élni ezekkel kapcsolatosan?

Előre is köszönöm! 

tronic | 2017-03-12 00:05

Szia tegnap vettem CX-5 2.2 sport diesel 150le autót szeretném kérdezni, mennyi kilométer bejáratás után húzhatom vele a lakókocsinkat (1200kg)

köszi a választ 

atikácska | 2017-03-01 20:12 drsoma részére

drsoma: Meg tudnád adni ennek a szerelőnek az elérhetőségét privibe? Ami hibát írtál, a motor bömbölés elmaradása, i-stop nem működése, érdekelne. Négy éve szeretnék ezektől megszabadulni, bozasztóan idegesítenek.

mazda-auto.hu2 | 2017-01-10 15:02 drsoma részére

Vissza kellene menni a szervizbe, ahol az olajcserét csinálták, hogy mit csináltak még. Lehet, hogy kényszerregeneréltak, programoztak, de ezt csak ők tudják megmondani.

drsoma | 2017-01-10 14:43

Tisztelt Mazda Szakértő!

 

Mazda Cx5 2,2 dízel autóm van, 2012-es évjárat. Egy piros olajkanna jelzés miatt soron kívüli olaj és szűrő csere történt, de rendellenességet nem találtak.Állítólag a gyakori városi vezetés miatt vált szükségessé az idő előtti csere. A szervíz látogast követően észleltem hogy az elmúlt években megszokott hidegindításokat követő magasabb átmeneti motorfordulatszámemelkedés elmaradt.Úgy tudom ez az alacsonyabb kompresszio miatt koraibb motormelegedést szolgálja. Ezzel egyeidőben észleltem hogy üzemmeleg motor esetén sem aktiválható az I-stop. Hiba jelzést nem észleltem. Kérem véleményét az eset leírás alapján. Köszönöm

katyilka | 2014-09-02 20:38

asszongyahogy; Megint jelentkezem! Hatvanegyezer km-nél tartok. A hibalista természetesen üres. Mostanára reménytelenül szerelmes lettem ebbe az automatába. Másfél év és ennyi km után sem tudtam elcsípni egy tétovázó, vagy késedelmes váltást, pedig figyelem ám! Sokszor úgy érzem, mintha az autó figyelné, hogy mi a szándékom. Az úgynevezett "álterepjáró" képességét is sikerült kipróbálnom. A Tisza gáton, aminek az oldala kb 35-45% között változik, eső után a töltésre merőlegesen csúszkálás nélkül simán felment nyári gumikkal. Nem tudom egy igazi terepjáró mit tud, sosem próbáltam, de azt hiszem ez nekem bőven elég. Van valami, amit furcsállok. Reggeli hidegindításkor a motor felpörög kb 1800-as forduulatra úgy tíz másodpercig, utána áll vissza alapjáratra, mint a valamikori automata dúsító-szívató. A furcsa az, hogy plusz öt fok alatt simán csak alapjáraton ketyeg. A szervízben azt mondták, hogy úgy tudják kideríteni a dolog mibenlétjét, hogy részlegesen szétszedik a motort, pl. szelepfedél le, stb. Természetesen ezt nem engedem addig, amíg ki nem derül, hogy természetellenes-e a dolog, vagy sem. Ebben kérem a dízel  CX5 tulajok segítségét! A fogyi, stabilan 8l 140 tempomattal. A kicsi tank, amivel nem tudok megbékélni. Szevasztok, még gyövök!

jozseff | 2013-09-30 09:06

 T. Varga úr!

Köszönöm a hozzászólását. A kocsit ketten vezetnénk felváltva, így ki tudnánk használni az elektromos ülésállítást. Már csak azt kéne eldöntenek, hogy sedan vagy sport változatot válasszak a csomagtér miatt. A sport csomagtere praktikusabb, de kisebb is. A felni vonatkozásában a jelenlegi 205/50 R17 eléggé határeset, ezért is merült fel a kérdés.

mazda-auto.hu | 2013-09-30 08:46 jozseff részére

 Az én véleményem:

1. A túlzó vagy nem túlzó jelző használata a helyi útviszonyok, illetve vezetési stílus függvénye is lehet. Természetesen több rezgés, ütés kerül át a karosszériára a merevebb gumik miatt, de egyes helyzetekben jól érezhető, hogy stabilabb az autó ezekkel a kerekekkel. Választani nem lehet, hiszen ez a felszereltség csak ilyen kerekekkel érhető el. Téli gumi esetében nem javasolt ennek a méretnek az alkalmazása, inkább egy 16 collos acél, vagy könnyűfém felni garnitúrával, az eredeti kerékátmérőnek megfelelő "ballonosabb" 16 collos gumit érdemes alkalmazni. Így a téli hónapokban akár az is kiderülhet, hogy megérné-e nyáron is ezt a méretet alkalmazni. Nyújt-e annyival nagyobb kényelmet? A gyári 18-asokat pedig el is lehet adni, a legtöbb korábbi Mazda típusra is megfelel.

2. A bőr ülések rendkívül tartósak, de pl. csatos-kapcsos stb.. nadrágokkal, ruhákkal. vigyázni kell, meg ne sérüljön a bőr felülete. A bézs szín miatt gyakrabban kell esetleg bőrápolóval megtisztítani a felületet, de évi 25000 km-mel számolva max. évente kétszer. 2-3e Ft között nagyon jó bőrápolókat lehet kapni.  Az elektromos ülésállítás? Van akinek fontos, de általában egyszer kell egy ülést jól beállítani, kivéve, ha többen vezetik az autót.

3. A Skyactiv-G benzines Mazda modellek eddigi tesztjei bebizonyították, hogy nem alaptalan kijelentés az új technológia üzemanyag takarékossága.

Lásd pl.:

http://www.mazda-auto.hu/mazda6-sedan-25-skyactive-g-at-auto-expanzio.html

 

Szerintem az Ön esetében véletlenül sem érdemes dízelben gondolkodni!

 

expanzio | 2013-09-30 07:54

x

jozseff | 2013-09-29 11:53

 Jelenleg egy 2010-es M3 TX Plus 1,6i tulajdonosa vagyok. Gondolkodom a cserén egy új Mazda3-ra. A jelölt egy benzines automata Revolution felszereltséggel, előzetesen publikált ára 6,7 MFt. A következő kérdésekben kérném a fórumozók véleményét:

  1. Nem túlzó a magyar útviszonyokhoz a 215/45 R18 gumi? Érzékenyebb az úthibákra, drágább a téli gumi, sérülés esélye magasabb, stb.
  2. A Top felszereltség (bőr belső + több biztonsági funkció) felára  kb. 800 EFt. Van tapasztalatotok a bézs bőrrel? A vezető oldali elektromos állítás kényelmesebb?
  3. A diesel motor felára 900 EFt, mely kellemesebb vezetési élményt biztosít. Évi 25 ezer km futásnál érdemes ezt választani? A CX-5 és M6 tesztjei alapján a diesel jóval többet fogyaszt a gyári értékeknél és ugye a dieselnél hiba esetén jóval magasabbak a javítási költségek… 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó