2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda CX-5, Skyactiv-G, Skyactiv-D.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-09-30 08:46 jozseff részére

 Az én véleményem:

1. A túlzó vagy nem túlzó jelző használata a helyi útviszonyok, illetve vezetési stílus függvénye is lehet. Természetesen több rezgés, ütés kerül át a karosszériára a merevebb gumik miatt, de egyes helyzetekben jól érezhető, hogy stabilabb az autó ezekkel a kerekekkel. Választani nem lehet, hiszen ez a felszereltség csak ilyen kerekekkel érhető el. Téli gumi esetében nem javasolt ennek a méretnek az alkalmazása, inkább egy 16 collos acél, vagy könnyűfém felni garnitúrával, az eredeti kerékátmérőnek megfelelő "ballonosabb" 16 collos gumit érdemes alkalmazni. Így a téli hónapokban akár az is kiderülhet, hogy megérné-e nyáron is ezt a méretet alkalmazni. Nyújt-e annyival nagyobb kényelmet? A gyári 18-asokat pedig el is lehet adni, a legtöbb korábbi Mazda típusra is megfelel.

2. A bőr ülések rendkívül tartósak, de pl. csatos-kapcsos stb.. nadrágokkal, ruhákkal. vigyázni kell, meg ne sérüljön a bőr felülete. A bézs szín miatt gyakrabban kell esetleg bőrápolóval megtisztítani a felületet, de évi 25000 km-mel számolva max. évente kétszer. 2-3e Ft között nagyon jó bőrápolókat lehet kapni.  Az elektromos ülésállítás? Van akinek fontos, de általában egyszer kell egy ülést jól beállítani, kivéve, ha többen vezetik az autót.

3. A Skyactiv-G benzines Mazda modellek eddigi tesztjei bebizonyították, hogy nem alaptalan kijelentés az új technológia üzemanyag takarékossága.

Lásd pl.:

http://www.mazda-auto.hu/mazda6-sedan-25-skyactive-g-at-auto-expanzio.html

 

Szerintem az Ön esetében véletlenül sem érdemes dízelben gondolkodni!

 

expanzio | 2013-09-30 07:54

x

jozseff | 2013-09-29 11:53

 Jelenleg egy 2010-es M3 TX Plus 1,6i tulajdonosa vagyok. Gondolkodom a cserén egy új Mazda3-ra. A jelölt egy benzines automata Revolution felszereltséggel, előzetesen publikált ára 6,7 MFt. A következő kérdésekben kérném a fórumozók véleményét:

  1. Nem túlzó a magyar útviszonyokhoz a 215/45 R18 gumi? Érzékenyebb az úthibákra, drágább a téli gumi, sérülés esélye magasabb, stb.
  2. A Top felszereltség (bőr belső + több biztonsági funkció) felára  kb. 800 EFt. Van tapasztalatotok a bézs bőrrel? A vezető oldali elektromos állítás kényelmesebb?
  3. A diesel motor felára 900 EFt, mely kellemesebb vezetési élményt biztosít. Évi 25 ezer km futásnál érdemes ezt választani? A CX-5 és M6 tesztjei alapján a diesel jóval többet fogyaszt a gyári értékeknél és ugye a dieselnél hiba esetén jóval magasabbak a javítási költségek… 

mazda-auto.hu | 2013-04-29 10:16 katyilka részére

Köszönjük tapasztalataid megosztását! Én sem gondolom, hogy kevesebb fogyasztást lehet várni egy ekkora, és ilyen felépítésű autótól.

katyilka | 2013-04-27 20:03

A CX5 tulajok ne fogják vissza magukat, írjanak!

katyilka | 2013-04-27 19:58

Üdv mindenkinek! Már 3600 km van a gépben. Pipec a vas, de azért van negatívum is. A futómű sokkal keményebb, mint elsőre tűnt. Macskakövön gumi fogvédőt kell berakni ott, ahol a hatossal komfortosan settenkedtem. fogalmam sincs hogy hangolták, de éles kanyarban egy centit se billen. Az automatája viszont a legjobbak közé tartozik, ha nem a legjobb! Nem próbáltam az összes modern automatát, csak a DSG-t, meg az audi CVT-t, ezektől picivel finomabb. A fogyasztás egy hangyaf*sznyival több mint vártam, de vállalható. 140-es tempónál 8.0-8.5 között, viszont városban, faluk között 7.0-8.0. A mazdánál állítják, hogy lejjebb fog menni, én nem hiszem. Azért a tervezőknek is szeretnék lesúrolni egy talpig érőt az 58 literes teáskannányi tankért. Ilyen nagyvasba, viszonylag nagy motorral, hetven literes dukálna. Útálok sűrűn tankolni. Összességben, a barátom akcentusával kifejezve, fíínom portéka. Mikor meglátta az autót, azzíígen vazze volt a reakció. Eddig ezek az én személyes tapasztalataim. Ha tetszik, ha nem, jövök még! Ciao :twisted:

katyilka | 2013-04-21 22:18 admin részére

Helyesbítés. Ez az admin én vagyok katyilka

mazda-auto.hu | 2013-04-11 09:00 admin részére

Valójában csak utolsó alternatív lehetőségként merül fel az ACEA C1/JASO DL-1 minősítésű olaj használata, de az is csak az Ausztrál kontinensen javasolt. A DPF szűrő kerámia szerkezete ismét változott, így tovább javult a szűrő hatékonysága. Ez azt jelenti, hogy még kevesebb gázolajjal felhígult motorolaj elégetésével számol a Mazda (korom). Ebből kifolyólag pedig már ACEA C3 az elsődleges javaslat. Castrol Edge Professional 0w-30 SN/C2/C3 használható, és javasolt is.

admin | 2013-04-11 08:56

Tisztelt Mazda szakértő! DPF-olaj ügyben érdeklődnék. M6-om volt, most CX5-re cseréltem. Eddig az ACEA C1-es, csekély hamutartalmú olaj kellett, a CX5 gépkönyvében már ACEA C3 a követelmény. Két kérdésem lenne. Másfajta DPF szűrőt szereltek be, valamint használható-e a Castrol Edge 5W-30, 0W-30 ACEA C1 olaj, mert a Dexelia-nál magasabb minőségi osztályba sorolja szinte mindenki. Üdv Katyilka

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó