2018. Július 17. Kedd - Endre, Elek

Díjnyertes Mazda i-stop.

Mazda i-stop.

Forrás: Mazda

 Rangos szakmai elismerésben részesült a napokban a Mazda. A japán autóipari szakemberek és újságírók konferenciáján (RJC) elnyret az Év Technológiai díját a Mazda egyedülálló i-stop elnevezésű motor újraindító és leállító automatikai megoldása.


A Mazda sokkal gyorsabb. 

Az alapjárati leállító rendszerek előnye, hogy a motor felesleges járását megelőzve jelentős üzemanyag megtakarítást eredményezhetnek. A más autógyárak által eddig alkalmazott megoldásokhoz képest a Mazda i-stop rendszere az önindítót csak segédeszközként használja, a motor újraindításáról alapvetően az egyes hengerekben elindított égés gondoskodik. Mindez a versenytársakhoz képest feleannyi idő alatt indítja újra a motort (0,35 mp).

Behajózásra váró új Mazda3-asok.

Szívás nélkül a hengerbe.

 A Mazda i-stop rendszer kizárólag közvetlen benzin befecskendezéses motorok esetében alkalmazható. A motor leállításakor a generátor segítségével a vezérlőegység meghatározott pozícióban állítja meg a dugattyúkat (főtengelyt), és újraindításkor a közvetlenül a hengerekbe juttatott üzemanyag begyújtásával készteti forgásra a főtengelyt. Az önindítóra csak a segéd, illetve a biztonsági őr szerepe marad. Az új Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante típus is megkapta az i-stop rendszert.

A Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante is megkapta az i-stop rendszert.

Kompromisszumok nélkül. 

A Mazda illetékese, Seita Kanai szerint az i-stop rendszer kifejlesztése is jól mutatja a Mazda elkötelezettségét a "zöld" technológiák iránt. Ami még fontosabb, hogy mindezt úgy tesszük, hogy az nem igényel kompromisszumokat a vásárlók részéről.

Zöld Mazda.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó