2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Díjnyertes Mazda i-stop.

Mazda i-stop.

Forrás: Mazda

 Rangos szakmai elismerésben részesült a napokban a Mazda. A japán autóipari szakemberek és újságírók konferenciáján (RJC) elnyret az Év Technológiai díját a Mazda egyedülálló i-stop elnevezésű motor újraindító és leállító automatikai megoldása.


A Mazda sokkal gyorsabb. 

Az alapjárati leállító rendszerek előnye, hogy a motor felesleges járását megelőzve jelentős üzemanyag megtakarítást eredményezhetnek. A más autógyárak által eddig alkalmazott megoldásokhoz képest a Mazda i-stop rendszere az önindítót csak segédeszközként használja, a motor újraindításáról alapvetően az egyes hengerekben elindított égés gondoskodik. Mindez a versenytársakhoz képest feleannyi idő alatt indítja újra a motort (0,35 mp).

Behajózásra váró új Mazda3-asok.

Szívás nélkül a hengerbe.

 A Mazda i-stop rendszer kizárólag közvetlen benzin befecskendezéses motorok esetében alkalmazható. A motor leállításakor a generátor segítségével a vezérlőegység meghatározott pozícióban állítja meg a dugattyúkat (főtengelyt), és újraindításkor a közvetlenül a hengerekbe juttatott üzemanyag begyújtásával készteti forgásra a főtengelyt. Az önindítóra csak a segéd, illetve a biztonsági őr szerepe marad. Az új Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante típus is megkapta az i-stop rendszert.

A Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante is megkapta az i-stop rendszert.

Kompromisszumok nélkül. 

A Mazda illetékese, Seita Kanai szerint az i-stop rendszer kifejlesztése is jól mutatja a Mazda elkötelezettségét a "zöld" technológiák iránt. Ami még fontosabb, hogy mindezt úgy tesszük, hogy az nem igényel kompromisszumokat a vásárlók részéről.

Zöld Mazda.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó