2019. Szeptember 22. - Móric

Díjnyertes Mazda i-stop.

Mazda i-stop.

Forrás: Mazda

 Rangos szakmai elismerésben részesült a napokban a Mazda. A japán autóipari szakemberek és újságírók konferenciáján (RJC) elnyret az Év Technológiai díját a Mazda egyedülálló i-stop elnevezésű motor újraindító és leállító automatikai megoldása.


A Mazda sokkal gyorsabb. 

Az alapjárati leállító rendszerek előnye, hogy a motor felesleges járását megelőzve jelentős üzemanyag megtakarítást eredményezhetnek. A más autógyárak által eddig alkalmazott megoldásokhoz képest a Mazda i-stop rendszere az önindítót csak segédeszközként használja, a motor újraindításáról alapvetően az egyes hengerekben elindított égés gondoskodik. Mindez a versenytársakhoz képest feleannyi idő alatt indítja újra a motort (0,35 mp).

Behajózásra váró új Mazda3-asok.

Szívás nélkül a hengerbe.

 A Mazda i-stop rendszer kizárólag közvetlen benzin befecskendezéses motorok esetében alkalmazható. A motor leállításakor a generátor segítségével a vezérlőegység meghatározott pozícióban állítja meg a dugattyúkat (főtengelyt), és újraindításkor a közvetlenül a hengerekbe juttatott üzemanyag begyújtásával készteti forgásra a főtengelyt. Az önindítóra csak a segéd, illetve a biztonsági őr szerepe marad. Az új Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante típus is megkapta az i-stop rendszert.

A Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante is megkapta az i-stop rendszert.

Kompromisszumok nélkül. 

A Mazda illetékese, Seita Kanai szerint az i-stop rendszer kifejlesztése is jól mutatja a Mazda elkötelezettségét a "zöld" technológiák iránt. Ami még fontosabb, hogy mindezt úgy tesszük, hogy az nem igényel kompromisszumokat a vásárlók részéről.

Zöld Mazda.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó