2018. Február 25. - Géza

Díjnyertes Mazda i-stop.

Mazda i-stop.

Forrás: Mazda

 Rangos szakmai elismerésben részesült a napokban a Mazda. A japán autóipari szakemberek és újságírók konferenciáján (RJC) elnyret az Év Technológiai díját a Mazda egyedülálló i-stop elnevezésű motor újraindító és leállító automatikai megoldása.


A Mazda sokkal gyorsabb. 

Az alapjárati leállító rendszerek előnye, hogy a motor felesleges járását megelőzve jelentős üzemanyag megtakarítást eredményezhetnek. A más autógyárak által eddig alkalmazott megoldásokhoz képest a Mazda i-stop rendszere az önindítót csak segédeszközként használja, a motor újraindításáról alapvetően az egyes hengerekben elindított égés gondoskodik. Mindez a versenytársakhoz képest feleannyi idő alatt indítja újra a motort (0,35 mp).

Behajózásra váró új Mazda3-asok.

Szívás nélkül a hengerbe.

 A Mazda i-stop rendszer kizárólag közvetlen benzin befecskendezéses motorok esetében alkalmazható. A motor leállításakor a generátor segítségével a vezérlőegység meghatározott pozícióban állítja meg a dugattyúkat (főtengelyt), és újraindításkor a közvetlenül a hengerekbe juttatott üzemanyag begyújtásával készteti forgásra a főtengelyt. Az önindítóra csak a segéd, illetve a biztonsági őr szerepe marad. Az új Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante típus is megkapta az i-stop rendszert.

A Mazda3 mellett a kizárólag Japánban forgalmazott Biante is megkapta az i-stop rendszert.

Kompromisszumok nélkül. 

A Mazda illetékese, Seita Kanai szerint az i-stop rendszer kifejlesztése is jól mutatja a Mazda elkötelezettségét a "zöld" technológiák iránt. Ami még fontosabb, hogy mindezt úgy tesszük, hogy az nem igényel kompromisszumokat a vásárlók részéről.

Zöld Mazda.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó