2024. Április 25. Csütörtök - Márk

2006.02.02.

Koncepció

MAZDA MPV 2006-2007.

MAZDA MPV 2006-2007.

A napokban megindul a vadonatúj Mazda MPV értékesítése Japánban. Az egy sportautó lelkével rendelkező új, hatalmas egyterű továbbviszi a Mazda MPV-k eddigi jó tulajdonságait, kiegészítve még több praktikummal és a többi Mazda modellhez hasonlóan a vezetési élményt előtérbe helyezve, a kategóriában egyáltalán nem megszokott ’zoom-zoom’ vezethetőséggel.


Az első generációs Mazda MPV 1990-ben jelent meg a felkelő nap országának piacán, és egyben ez volt az első Mazda egyterű. Az évek során az MPV a legnagyobb darabszámban eladott autó lett kategóriájában Japánban, és sok más országban egyaránt, nagymértékben köszönhetően az óriási belső terének és praktikusságának. A most megjelent 3. generációs Mazda MPV a merész formaterv, és a tovább javított vezetési tulajdonságok mellett mindenekelőtt a környezetvédelem figyelembevételével lett megtervezve. Több mint egy „felhasználóbarát” stílusos egyterű, a nagy dinamikát biztosító teljesítményével és kifinomult manőverezhetőségével egy sportautó lelkét rejtő autó lett.

1. Tervezési újítások: Egy prémium kategóriás egyterű belső méreteit szem előtt tartva, az új Mazda MPV hosszabb tengelytávval és 60 mm-rel csökkentett tetőmagassággal lett megtervezve. Ennek eredményeképpen az MPV megjelenése lapos, széles, és olyan részletekkel rendelkezik amely nem jellemző osztályára. A magas minőségi érzetet biztosító kabinban indirekt megvilágítási megoldásokkal találkozhatunk, amelyek emelik annak hangulatát. A belső felületek tovább finomodtak, a kezelőszervek működése egyforma érzékenységű.

2. A menetdinamikai teljesítmény fokozása: A vadonatúj Mazda MPV erőforrása az új fejlesztésű Mazda MZR 2.3 DISI direkt-befecskendezéses turbós benzinmotor, mellyel az MPV nem csak meghaladja az egyterűek osztályában szokásos menetdinamikai képességeket, hanem példamutatóan takarékos és környezetbarát. Az MZR-DISI benzinmotor nyomatékleadási egyenletessége és szintje túlmutat a legtöbb dízel erőforrás hasonló adatán, így az új MPV gyorsulása akár alacsony fordulatszámokról indulva és példamutató. A belső tér hatalmas méretének feláldozása nélkül sikerült a magas torziós merevségű karosszériát megtervezni, illetve a hátsó felfüggesztést több-lengőkarosra kialakítani. A Mazda DNA rendszerével megtervezett felépítmény a vezetési élmény és a gördülési komfort egyensúlyát egy magasabb szintre emeli.

3. A fejlett „csomagolás”: Az alacsony padlószint és az osztályelső tengelytáv fokozza az új Mazda MPV utasterének komfortját, amiben az összes utas kényelmesen pihenhet, illetve a ki- és beszállás is könnyű. Az MPV sorozatra eddig is jellemző olyan funkcionális előnyök, mint a variálható ülésrendszer, az utasonkénti tárolórekeszek száma az új egyterűben tovább javultak, növekedtek.

4. Fejlett biztonsági és környezetkímélési jellemzők: A már említett magas torziós merevségű karosszéria beépített passzív biztonsági elemekkel rendelkezik. Ezek a Mazda Fejlett Ütközési Energia Elosztó és Elnyelő Védelmi Rendszer, továbbá szintén a biztonságot fokozzák a Mazda Előütközési Biztonsági Rendszer, illetve az Adaptív Első Világítás (AFS) mellyel az első fényszórók követik a kanyar ívét sötétben. A gyalogosvédelem érdekében a motorháztető messzebb helyezkedik el motortól, helyett adva annak az ütés elnyeléséhez, sőt a hűtőrács is ennek figyelembevételével lett kialakítva. Belül a függönylégzsákok immár a 3. üléssorban helyet foglalókhoz is „elérnek”.
Az új Mazda MPV megkapta az Ultra Alacsony Emissziójú Jármű besorolást (SU-LEV), mivel károsanyag-kibocsátása 75%-kal alacsonyabb a 2005-ös normáknál. Az üzemanyag-takarékosság mértéke alapján az új Mazda MPV 2.3 MZR-DISI eléri a japán „üzemanyag fogyasztás 2010+5%” szintet, azaz ott adókedvezményre jogosít a használata (Zöld Adó).

További részletek: A Mazda MPV ezzel a benzines erőforrással átlagosan 10.2 literes átlagfogyasztást produkál, amely az autó dinamikáját és méreteit figyelembe véve kimagaslóan jó érték. A Mazda6 MPS-ben is alkalmazott motor karakterisztikája az MPV-hez lett igazítva a csúcsteljesítmény enyhe (20LE) mérséklésével, és a nyomatékgörbe további „laposításával”. Összességében elmondható, hogy az új Mazda 2.3 MZR-DISI turbó egy jóval nagyobb hengerűrtartalmú motor teljesítményét nyújtja, viszont sokkal könnyebb és takarékosabb azoknál. Az új Mazda MPV kiváló súlyelosztásához - ami ugye a jó kezelhetőség alapja – nagymértékben hozzájárul csekély tömegével ez az erőforrás. Japánban elérhető 4x4-es hajtásláncú MPV is, ahol automata nyomatékváltóval kombinálják ezt az opciót. A turbós motorral szerelt (létezik atmoszférikus motorú 2.3i modell is) kivitel féktárcsái sportautós nagyságrendűek, azaz teljes terhelés esetén is biztos, és fáradásmentes fékezési teljesítményt nyújtanak 

Az utastérrel kapcsolatban mindenképpen említést érdemel az új Mazda MPV-ben, az alkalmazott első osztályú hangelnyelő anyagok alkalmazásával biztosított nagyon alacsony menetzaj. Így az óriási térben helyet foglalók zavartalanabbul beszélgethetnek, vagy élvezhetik kedvenc zeneszámaikat. A hangulat fokozását a különleges belső világítás is elősegíti. A 2950 mm-es osztályelső tengelytáv alkalmazásával drámai mértékben nőtt az autóban utazók rendelkezésére álló hely. Az alacsony padló és a nagyméretű tolóajtók könnyítik a ki- és beszállást. A 2. sor ülései teljesen új tervezésűek, az ergonómiai szempontoknak alárendelve, és ide akár kérhetjük a gyár által „Szuper Pihentető”-nek nevezett üléseket is. Ezek az ülések első osztályú kényelmet biztosítanak, gyakorlatilag minden irányba állíthatók és vérkeringési szempontok figyelembevételével vannak kialakítva a pihentető utazás érdekében. A 3. sor ülései 60:40 arányban oszthatóak, egy mozdulattal eltüntethetőek, illetve nagyméretű tároló-rekeszek találhatóak alattuk. Következésképpen a praktikusság és a variálhatóság nagymértékben javult. Az utazási élmények és a pihentetés érdekében BOSE hangrendszerrel is kérhetjük autónkat, akár HDD alapú navigációs rendszerrel kiegészítve, ami kompatibilis a Mazda G-BOOK ALPHA telematikus technológiával.

A környezetvédelmi szempontok miatt az új Mazda MPV alkatrészeinek 90%-a újrahasznosítható. Ezt a polipropilén kiterjedt használatával, és a legújabb szabványoknak megfelelően az újrahasznosításhoz immár könnyebben szétválasztható alkatrészek alkalmazásával érték el. Az olyan rendkívül szennyező anyagok, mint az ólom, a higany és a kadmium használatát drasztikusan csökkentette a gyár. A felületkezelés, fényezés folyamán fellépő szennyező emissziót szintén nagymértékben sikerült csökkenteni. Néhány további kép és infomáció, az új MPV-t először bemutató cikkünkben itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+koncepcio/91/1/?sid=

Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó