2018. Augusztus 14. Kedd - Marcell

Szuperkönnyű Mazda MX-5 részletek.

Mazda MX-5 Superlight

Forrás: ab

 A legtöbb koncepcióautót szemlélve általában mindenkiben a "de jó lenne vezetni" gondolat merül fel, de a szuperkönnyű Mazda MX-5-öst látva talán a "de jó lenne megépíteni" is megfogalmazódhat.  A Mazda egyrészről a roadszter 20. születésnapjának alkalmából, másrészről a súlycsökkentés hatásainak demonstrálása céljából építette meg az MX-5 Superlight koncepció autót.


 85 kilogramm mínusz.

 A Mazda MX-5 Superlight koncepcióautó alapját egy 1,8 liter hengerűrtartalmú erőforrással szerelt kivitel adta. Az eredetileg vezető nélkül 1080 kg-os MX-5 súlyát sikerült 995 kilogrammra lefogyasztani. Figyelembe véve, hogy a kerékméretek nőttek (súly), az alumínimum motorháztető is hosszabb lett, illetve féklámpás bukókereteket is kapott az autó, nem rossz eredmény.

A hosszabb motorháztető önmagában megváltoztatta az MX-5 összhatását.

 Valamit valamiért.

 A nemrég ráncfelvarráson átesett kétüléses Mazdáról eltávolították az első szélvédőt, az összecsukható ponyvatetőt, illetve annak keretét. Ettől már eleve speedsteres jelleget kapott az MX-5, de a módosítások itt nem álltak meg. A Mazda európai csapata az utastérben is nagy tisztogatást végzett.  Itt eltávolították a kárpitozást, a hangszigetelő anyagokat, és a légkondícionáló egységet. Az eredeti ülések helyére szénszálas vázú darabok kerültek, melyek barna bőrkárpitozása megegyezik a kormányéval, a könyöktámaszéval, a kézifékkel és a váltógombéval. Figyelmesebbek azt is észrevehetik, hogy a légellenállás csökkentés és letisztult megjelenés érdekében a külső kilincsek eltűntek az ajtókról.

Mazda MX-5 Superlight.

 Európai központ, Mazdaspeed alkatrészek? Éled a remény?

 Az új műszerfalpanel üvegszálból és műanyagból készült, de a műszeregység megmaradt az eredeti MX-5-ből. A Mazdaspeed hideg levegős légbeömlővel és kipufogóval ellátott 1,8 MZR erőforrás viszont a Superlight-ban gombnyomásra indul. A diétával és a minimális motor kezeléssel a Mazda MX-5 immár 8,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, szemben az eddigi 9,4 helyett.

Mazda MX-5 Superlight.

 Sokkoló magassági régió.

 A szuperkönnyű MX-5 nyomtávja mint egy 50 mm-rel szélesedett, többek között azért, hogy legyen elég hely a nagyobb négydugattyús féknyergeknek és rovátkolt tárcsáknak. Az autó 30 milliméterrel került közelebb az aszfalthoz (106mm), és Eibach gyártmányú erősebb stabilizátorok csökkentik a karosszéria dőlését. A biztos talajfogásról Bilstein lengéscsillapítók gondoskodnak,  míg a szériagyártású kivitelekhez is rendelhető 17 collos sokküllős könnyűfém felnikre 205/45-ös gumiabroncsokat szereltek. terheletlenüla karosszéria legmagasabb pontja 1110 milliméterre van a talajtól, amely már majdnem a legendás Lamborghini Countach szupersportautó territóriuma.

Mazda MX-5 Superlight.

Mazda MX-5 Superlight.

Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.

Így kezdődött.

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó