2024. Április 26. Péntek - Ervin

Szuperkönnyű Mazda MX-5 részletek.

Mazda MX-5 Superlight

Forrás: ab

 A legtöbb koncepcióautót szemlélve általában mindenkiben a "de jó lenne vezetni" gondolat merül fel, de a szuperkönnyű Mazda MX-5-öst látva talán a "de jó lenne megépíteni" is megfogalmazódhat.  A Mazda egyrészről a roadszter 20. születésnapjának alkalmából, másrészről a súlycsökkentés hatásainak demonstrálása céljából építette meg az MX-5 Superlight koncepció autót.


 85 kilogramm mínusz.

 A Mazda MX-5 Superlight koncepcióautó alapját egy 1,8 liter hengerűrtartalmú erőforrással szerelt kivitel adta. Az eredetileg vezető nélkül 1080 kg-os MX-5 súlyát sikerült 995 kilogrammra lefogyasztani. Figyelembe véve, hogy a kerékméretek nőttek (súly), az alumínimum motorháztető is hosszabb lett, illetve féklámpás bukókereteket is kapott az autó, nem rossz eredmény.

A hosszabb motorháztető önmagában megváltoztatta az MX-5 összhatását.

 Valamit valamiért.

 A nemrég ráncfelvarráson átesett kétüléses Mazdáról eltávolították az első szélvédőt, az összecsukható ponyvatetőt, illetve annak keretét. Ettől már eleve speedsteres jelleget kapott az MX-5, de a módosítások itt nem álltak meg. A Mazda európai csapata az utastérben is nagy tisztogatást végzett.  Itt eltávolították a kárpitozást, a hangszigetelő anyagokat, és a légkondícionáló egységet. Az eredeti ülések helyére szénszálas vázú darabok kerültek, melyek barna bőrkárpitozása megegyezik a kormányéval, a könyöktámaszéval, a kézifékkel és a váltógombéval. Figyelmesebbek azt is észrevehetik, hogy a légellenállás csökkentés és letisztult megjelenés érdekében a külső kilincsek eltűntek az ajtókról.

Mazda MX-5 Superlight.

 Európai központ, Mazdaspeed alkatrészek? Éled a remény?

 Az új műszerfalpanel üvegszálból és műanyagból készült, de a műszeregység megmaradt az eredeti MX-5-ből. A Mazdaspeed hideg levegős légbeömlővel és kipufogóval ellátott 1,8 MZR erőforrás viszont a Superlight-ban gombnyomásra indul. A diétával és a minimális motor kezeléssel a Mazda MX-5 immár 8,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, szemben az eddigi 9,4 helyett.

Mazda MX-5 Superlight.

 Sokkoló magassági régió.

 A szuperkönnyű MX-5 nyomtávja mint egy 50 mm-rel szélesedett, többek között azért, hogy legyen elég hely a nagyobb négydugattyús féknyergeknek és rovátkolt tárcsáknak. Az autó 30 milliméterrel került közelebb az aszfalthoz (106mm), és Eibach gyártmányú erősebb stabilizátorok csökkentik a karosszéria dőlését. A biztos talajfogásról Bilstein lengéscsillapítók gondoskodnak,  míg a szériagyártású kivitelekhez is rendelhető 17 collos sokküllős könnyűfém felnikre 205/45-ös gumiabroncsokat szereltek. terheletlenüla karosszéria legmagasabb pontja 1110 milliméterre van a talajtól, amely már majdnem a legendás Lamborghini Countach szupersportautó territóriuma.

Mazda MX-5 Superlight.

Mazda MX-5 Superlight.

Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.Mazda MX-5 Superlight.

Így kezdődött.

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó