Tapasztalt csapat.
A Speed Machine Performance nevű kiskereskedést és tuning házat egy bizonyos Dave Gibson nevű úr vezeti, aki tapasztalt technikusaival mintegy 30 éve foglalkozik wankel rendszerű motorokkal, és már a Mazda drift közösségben is igen jó hírnévre tett szert. Korábban már olyan autókkal tették le névjegyüket a sportágban, mint a C-West/DRFT és a Falken Tire csapat FD szériás Mazda RX-7-ese. A Falken gumigyár egyébként azóta is kapcsolatban maradt az SMP-vel, így nem meglepő, hogy most is a céghez fordultak, hogy készítsenek egy új drift versenyautót.
Bolygódugattyús alapok.
Az alapot ezúttal a Mazda jelenlegi sportkupéja, az RX-8 adta melyet, mint tudjuk szériaállapotában egy feltöltő nélküli, atmoszférikus RENESIS nevű wankel motor hajt. Miközben az RX-8 erőforrása a korábbi 13B jelű motor evolúciójaként született, főleg a környezetvédelmi és a üzemanyag takarékossági szempontok előtérbe helyezésével, igazi kihívás a tuningolása, ha a korábbi 13B-REW-hez hasonlítjuk, amely az RX-7-ben dolgozott. A 13B-REW egy igazi klasszikus az erőforrások között, amely kisebb fordulatszámokon egy turbófeltöltőt használ, majd a csúcsteljesítmény kiaknázásához, nagyobb fordulatszámon átkapcsol egy második turbóra.
Azonnal ébredő erő.
A Speed Machine munkatársai igen hamar felismerték, hogy a feltöltő nélküli erőforrás nem igazán tudna helyt állni a professzionális driftversenyzés turbófeltöltős világában. Ez a sport ugyanis nem a sebességről szól, hanem az azonnal elérhető oldalcsúszás lehetőségéről, melyhez elengedhetetlen a nagyon sok forgatónyomaték.
Ikerturbó helyett, dupla turbó.
A probléma mielőbbi megoldásához a motorcsere mellett döntött az SMP, melyhez egy szekvenciális ikerturbóval szerelt 13B RE erőforrást alkalmaztak. Mielőtt az RX-8 motorterébe került volna az új wankel erőforrás, szuper könnyű 9:1 kompressziót biztosító rotorokat, illetve NRS kerámia tömítéseket kapott. A Speed Machine az eredeti motor felfüggesztéseket a saját urethan elemeire cserélte, mielőtt az új motor belekerült az RX-8 FE3S karosszériájába.
Az extra teljesítmény keresése közben az SMP a teljes gyári twin-turbó feltöltőrendszer cseréje mellett döntött, mely helyére egyedi kipufogóöntvényen két darab Garret GT28RS turbótöltő került. A stabil turbónyomásról egy Turbosmart gyártmányú 48 milliméteres iker megkerülő szelep (wastegate) gondoskodik. A kipufogógázok egyébként két darab 3 collos csövű alumínium kipufogócsövön távoznak. A motorba ömlő levegő lehűtését egy módosított Nissan Skyline GT-R töltőlevegő hűtő végzi. Gázelvételkor Turbosmart verseny lefúvó szelepek engedik a szabadba a nyomást a két darab 72 mm-es fojtószelepház előtt.
Megemelkedett étvágyhoz.
A megnövelt feltöltés az üzemanyagellátás terén is hasonló arányú fejlesztést követelt, így az SMP nem aprózta el a dolgokat. Az eredeti injektorok helyett 6 darab nagy kapacitású RC Engineering befecskendező dolgozik, melyek üzemanyaggal ellátását két Aeromotive A1000 pumpa végzi, és a felesleges üzemanyag visszaáralásának felügyeletét kamránként 1-1 szintén Aeromotive A1000 nevű szabályzó végzi. Az elsődleges AC pumpa egy Aeromotive Tsunami gyártmányú darab. Az így összeállt motor teljesítményét egy Haltech E11v2 motorvezérlő egység és egy Turbosmart e-Boost2 nyomás kontrolláló elektronika tartja úgy a csúcshatár közelében, hogy ne essen darabjaira.
Driftre kihegyezve.
A versenybeli előnyökre koncentrálva a 13B motorral együtt érkező sebváltómű áttételeit lerövidítette az SMP, melyhez egy OS Giken áttétel módosító szettet és egy kétutas differenciálművet vettek igénybe. Hozzávetőlegesen a kormánymű egy japán specifikációjú FD3S Mazda RX-7-ből származik, mely módosítások után került az RX-8-ba. A kezelhetőség maximalizálása során négy darab Tein Mono Flex lengéscsillapító került beszerelésre, melyek csillapítási erőssége elektronikusan szabályozható. A felnik SSR MS1 típusúak, míg a gumiabroncsok Falken RT-615-ösök.
A Mazda RX-8 külső megjelenését a Mazdaspeed légterelő szett és egy APR Performance gyártmányú GTC hátsó szárny teszi vadabbá. Elöl a fékek sem maradtak módosítatlanok, a gyáriak helyett Project Mu négydugattyús féknyergek, dugattyúnként osztott betétekkel látják el feladatukat. A fékenél maradva említést érdemelnek a teflon fékcsövek, illetve a Wilwood főfékmunkahenger.
Az RX-8 kabinja gyakorlatilag az összes polgári felszereltségétől és kárpitjától meg lett fosztva és most a főszerepet a bukócsövezés, a Sparco Evo bőrülések és a Safecraft halon 1301 tűzoltó rendszer vette át. A Works Bell gyorsrögzítős Sparco kormánykerék mögött egy AiM Sports MXL adat rögzítős digitális műszeregység foglal helyet.
Kommentek
fer | 2010-03-05 14:17 Válasz erre
sztem naon jo verda a turbo feltőltő is szuperál ha kell
Pusi 1 | 2010-03-01 18:29 Válasz erre
Király verda
patrik | 2009-07-01 09:44 Válasz erre
szerintem nagyon jó autó
egy ilyen nekem is eljönne
mazda-auto.hu | 2009-05-21 08:31 MPX (2009-05-20 21:35 ) részére Válasz erre
Állítólag 1,8 Bar turbónyomás esetén valamivel több mint 600 lóerőt és 717 Nm-t mértek.
MPX | 2009-05-20 21:35 Válasz erre
Heló!
Meglehet tudni h így mekkora lóerőre, és nyomatékra tettek szert ezekkel a tuningokra?
Mocsirán András | 2009-03-31 21:21 Válasz erre
Nekem is szintén Zoom Zoom ahogy a Ferinek is.:)
Raspotnik Ferenc | 2009-03-31 21:19 Válasz erre
nagyon tetszik nekem Az az egész mazdavilág!! Zoom Zoom! :)