2018. Május 21. Hétfő - Konstantin

2011.11.17.

Mazda hírek

Amíg a Mazdához tartozom lesz wankel...

Lesz Wankel.

Forrás: ab

Ismert, 2012 nyarán befejeződik a Mazda RX-8 gyártása, ezért nagy jelentősége van az elhangzottaknak: "Amíg a Mazda kötelékébe tartozom - mely már 44 éve tart és egyelőre nincs időpontja a nyugdíjazásomnak- , addig lesz egy wankel motoros típusunk, illetve más típusainkban is alkalmazunk bolygódugattyús erőforrást."- mondta a Mazda elnöke, Takashi Yamanouchi Úr az idei Los Angeles Autoshow-n.


Elnöki gondolatok. 

 A következőkben néhány szemelvényt olvashatnak Yamanouchi Úr további mondataiból: 

- A következő évtizedet Hiroshimában (itt székel a Mazda főhadiszállása) SkyActiv név alatt futó átfogó tervezési irányvonal határozza meg. Ennek első megnyilvánulása  a kiállításon is látható, hiszen a Mazda CX-5 már 2 literes közvetlen benzin befecskendezéses SkyActiv motorral van szerelve.

- Yamanouchi Úr köszönetet mondott mindenkinek, aki szerepet játszott abban, hogy a Cunami katasztrófa után mindössze három hónappal már teljes termeléssel dolgoztak a Japán Mazda üzemek, szemben az előzőleg prognosztizált várható 6-9 hónapos kieséssel.

Takashi Yamanouchi Mazda elnök.

- A dollár és euro jenhez viszonyított kedvezőtlen árfolyamát elsősorban a tervezési és gyártási hatásfok növelésével kívánják kompenzálni, mely 30 százalékos költségcsökkentést jelent a fejlesztési és kutatási részlegeken. Ez 20 százalékos redukciót jelent a SkyActiv karosszériák fejlesztésénél, és nem kevesebb mint 60 százalékos fejlesztési költség csökkentést a benzin motorok fejlesztési tevékenységében.

- Gyakorlatilag jóváhagyták, hogy a lenyűgöző Mazda Shinari koncepció 2013-ra "utcára kerül".

- Az előrejelzések alapján 2020-ban az autók  90 százalékát még mindig belső égésű motor fogja hajtani, így elsősorban továbbra is ezekre a fejlesztésekre koncentrálunk. Ez nem jelenti azt, hogy a Mazda csak az eladással foglalkozunk, inkább arról van szó, hogy 2020-ban is a belső égésű motor fogja legjobb teljesítményt és hatásfokot nyújtani, megfelelő emissziós értékeket nyújtva.

Mazda Takeri, avagy a Shinari-ból "szocializált" következő Mazda6.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó