2018. Április 26. Csütörtök - Ervin

2007.12.07.

Mazda hírek

Házunk tája IV.: Mazda3 MPS Blow-Off, Short Shifter...

Mazda3 MPS lefúvószelep

Forrás: Autó-Expanzió Kft.

Szokásunkhoz híven, néha egy-egy szervizmunkánkat megjelenítjük a honlapunkon. Először is elnézést kérünk a címben szereplő angol kifejezésekért, de a tuning világában járatosak talán így hamarabb tudják miről is lesz szó. Egyik kedves fővárosi Mazda3 MPS tulajdonos ügyfelünk, másokhoz hasonlóan (Brembo)  folyamatos optimalizáláson, tuningolásáson és egyedivé váláson viszi keresztül autóját. Ennek egyik újabb lépcsőfoka a héten történt szervizünkben.


 Korábban a fekete Mazda3 MPS ültetőrugókat kapott, majd pedig sebességtartó automatikát, azaz tempomatot. Ennek részletei itt. Most elsőként egy HKS gyártmányú Blow-Off, magyarul lefúvószelep beszerelésére került sor. Ez a szelep a gyári megkerülő szelep helyett a gázelvételkor a zárt fojtószelep miatt felgyülemlő nyomást - amely a turbina tehetetlenségéből adódó forgásából ered - nem a szívócsőbe vezeti vissza egy kerülő úton, hanem hatásos hangjelenség kíséretében a légkörbe engedi vissza azt.A HKS lefúvó szelep, a Mazda3 MPS motorterében. Ez annyit jelent, hogy például minden váltást egy füttyszerű, lelkesítő hang kísér. Műszaki szempontból, mivel gyárilag is van megkerülő szelep, nem igazán van jelentősége, de egy turbós autónak sokak szerint kikerülhetetlen tuningolási lépcsőfoka egy ilyen vérpezsdítő hangú lefúvószelep beszerelése. A szelep beszerelése mellett egy ún. Short Shifter, azaz a sebességváltó kapcsolási útjait lerövidítő alkatrész is helyett kapott az autóban.Az úgynevezett short shifter, azaz kapcsolási út röviditő. Igaz, így a sebességváltó még határozottabb kezet igényel, de versenyautó szerűen rövidek lettek a fokozatok közötti váltókar mozgások. A délelőtt folyamán még beszerelésre került egy neves gyártó négy lengéscsillapítója, illetve egy a gyárinál keményebb hátsó motorbak.  Néhány további kép:A 260 lóerős MZR DISI Turbó otthona."Villámgyors" kezű szerelőnk.Tuning csendélet.Mazda3 MPS blow off és motortartó bak beszerelés közben.Kép a pillanatnyilag futó egyik Mazda6 projektről.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó