2019. Január 23. Szerda - Zelma

Mazda5 hibrid és elektromos Kettesek.

Mazda5 hibrid és elektromos Mazda2

Forrás: Mazda

 A Mazda újabb Mazda5 hibrid gépkocsit adott át közúti használatra, ezúttal Japán Yamaguchi tartományának egyik kormányzati szervéhez. A gyár célja ezekkel a bérbeadásokkal a minél szélesebb körő tesztelési tapasztalatok összegyűjtése. Cikkünk másik híre, hogy három Mazda2 kerül a szén-dioxid mentes jövőt kutató japán cég kartellhez. 


 Hol főnök, hol segéd szerep.

 A Mazda jelenlegi két hibrid típusában is bolygódugattyús wankel rendszerű erőforrást találunk, mely akár benzinnel, akár hidrogénnel is üzemel. De míg az RX-8 esetében a belső égésű wankel motor közvetlenül gondoskodik  kerekek hajtásáról, addig a Mazda5 rendszerében csak a kerekeket hajtó villanymotor táplálását végzi. A bolygódugattyús motor lehetővé teszi, hogy benzinnel és hidrogénnel is üzemképes legyen az autó. Hidrogénes üzemmódban gyakorlatilag csak vízgőz távozik a kipufogón. Mindkét típusból több darab fut már a közutakon, anapokban egy újabb Mazda5 hibrid került egy japán kormányzati cég szolgálatába.

Mazda5 hibrid.

 Elektromos város.

 Tokió-tól nem messze fekszik Tsubuka városa, ahol több cég összefogásával mielőbb szeretnék megvalósítani a "szénmenetes" energia hálózatot. Ennek elemeit  elektromos autók, gyorstöltők, akkutöltő állomások, napelemek, közös autóhasználat jelenthetik. A modellezésben a Mazda is részt kíván venni, melyet megerősít azzal, hogy három elektromos Mazda2 típust bocsájt a projekt rendelkezésére. Az autógyár ezzel is bővíti teszt tapasztalatait, tudás bázisát, mely például az elektromos autók fejlesztésében, az akkumulátorok újrahasznosítási technológiáiban jelentkezhet.

Mazda2 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó