2018. Február 25. - Géza

Mazda5 hibrid és elektromos Kettesek.

Mazda5 hibrid és elektromos Mazda2

Forrás: Mazda

 A Mazda újabb Mazda5 hibrid gépkocsit adott át közúti használatra, ezúttal Japán Yamaguchi tartományának egyik kormányzati szervéhez. A gyár célja ezekkel a bérbeadásokkal a minél szélesebb körő tesztelési tapasztalatok összegyűjtése. Cikkünk másik híre, hogy három Mazda2 kerül a szén-dioxid mentes jövőt kutató japán cég kartellhez. 


 Hol főnök, hol segéd szerep.

 A Mazda jelenlegi két hibrid típusában is bolygódugattyús wankel rendszerű erőforrást találunk, mely akár benzinnel, akár hidrogénnel is üzemel. De míg az RX-8 esetében a belső égésű wankel motor közvetlenül gondoskodik  kerekek hajtásáról, addig a Mazda5 rendszerében csak a kerekeket hajtó villanymotor táplálását végzi. A bolygódugattyús motor lehetővé teszi, hogy benzinnel és hidrogénnel is üzemképes legyen az autó. Hidrogénes üzemmódban gyakorlatilag csak vízgőz távozik a kipufogón. Mindkét típusból több darab fut már a közutakon, anapokban egy újabb Mazda5 hibrid került egy japán kormányzati cég szolgálatába.

Mazda5 hibrid.

 Elektromos város.

 Tokió-tól nem messze fekszik Tsubuka városa, ahol több cég összefogásával mielőbb szeretnék megvalósítani a "szénmenetes" energia hálózatot. Ennek elemeit  elektromos autók, gyorstöltők, akkutöltő állomások, napelemek, közös autóhasználat jelenthetik. A modellezésben a Mazda is részt kíván venni, melyet megerősít azzal, hogy három elektromos Mazda2 típust bocsájt a projekt rendelkezésére. Az autógyár ezzel is bővíti teszt tapasztalatait, tudás bázisát, mely például az elektromos autók fejlesztésében, az akkumulátorok újrahasznosítási technológiáiban jelentkezhet.

Mazda2 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó