2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Új Mazda6 próba

Új Mazda6 teszt

 Az új Mazda6 ugyanakkora "durranásnak" igérkezik kategóriájában, mint elődje volt 2002-ben. Mindezt már nem csak a képek és hírek alapján állítjuk, hiszen részt vettünk az új Mazda6 bemutatóján, illetve tesztelésén az osztrák autóklub (ÖAMTC) tanpályáján, illetve az ezt övező országutakon. 


Újat írni.

 Kicsit nehéz dolgunk van a cikk megírásával, hiszen hamarosan a modell ismertetők között is már az új Mazda6 leírása, illetve adatai lesznek olvashatóak, éppen ezért mindenféle kötöttség nélkül igyekszünk a következőkben a saját tapasztalatainkat, illetve az egyedibbnek számító információkat megosztani olvasóinkkal.Sok új Mazda6 a karácsonyfa alatt. Mindenki fája alá a jövőbeni vásárlás lehetőségét kívánjuk!

Tartalomhoz a forma. 

Formailag az új Mazda6 nagyjából ugyanolyan gyökeres változást jelent elődjéhez képest, mint annak idején a 626 után az első generációs Hatos volt. A tervezők kezét több szempont vezette. Mindenképpen igyekeztek az érzelmekre ható formát alkotni, hiszen így tulajdonosa is sokkal jobban kötődhet autójához. Szemük előtt lebegett továbbá, hogy időtálló megjelenésű autót alkossanak, melynek részleteit közelebbről is szemügyre véve, a finomság és egyszerűség gondolata merüljön fel mindenkiben. Persze nem mellékes szempont volt a kimondottan sportos, de ugyanakkor nemes, prémium jellegű összhatás. A részletek értékességét jelzi, hogy például az első sárvédők és a motorháztető találkozási ívének kialakítása, ezzel a vonalvezetéssel és ilyen minimális illesztési hézaggal  gyakorlatilag kivitelezhetetlen lett volna még néhány évvel ezelőtt. Több autógyár tervezői gratuláltak utólag a Mazda mérnökeinek, eme feladat bravúros megoldásához, illetve érdeklődtek megoldás kivitelezésének részleteiről.Az új Mazda6 karosszériáját csodálva, bizonyos szögekből szinte láthatatlan, hogy hol és véget a sárvédő, illetve hol kezdődik a motorháztető.

A karosszéria esztétikai jellemzőiről még néhány további érdekesség: Az új Mazda6 GTA kivitelek (de csak a GTA) már a gyárban felszerelt sportosabb és markánsabb lökhárítókkal, úgynevezett lamellás első hűtőráccsal, hangsúlyosabb küszöborítással, illetve hátsó spoilerrel érkeznek. Csak a GTA kivitelek, illetve az összes sportkombi jellemzője a fehérített hátsó lámpa. Érdekesség, hogy csak a Mazda6 SPORT GTA, azaz az ötajtós kivitel rendelkezik szárnyszerű hátsó spoilerrel, a négyajtóson egy visszafogottabb élspoiler található. Persze mindkét légterelő típus utólag megrendelhető az egyéb kivitelekhez is. Ezentúl a GTA kivitel fényezett lamellás első hűtőrácsa a normál első lökhárítóhoz is szerelhető, illetve az utólag rendelt GTA első lökhárító burkolatnak nem része a hűtőrács, külön kell azt megrendelni. Részben esztétikai, részben biztonsági jellemző, hogy minden Mazda6, ledes hátsó lámpákkal van szerelve, melyek fényereje nagyobb a hagyományos izzókkal szerelt lámpákhoz képest, gyorsabb reagálásúak és szinte korlátlan élettartamúak.A ledek gyorsabban reagálnak a féklámpa kapcsoló jelére, így fontos centimétereket jelenthetnek a fékút rövidítésében. Előnyük abban is megnyilvánul, hogy szabadabb kezet adnak a tervezőknek, a lámpatest megalkotásában.

Testfelépítés

 Számomra mindig furcsa egy új Mazda típus bemutatásakor, hogy az elődmodell nehezen felülmúlhatónak vélt egyes adatain, mennyit tud javítani a következő generáció. Például az új Mazda6 zajszintje (szedán, 2.0i) 60km/h tempó esetén 67,5 decibel. Az elődmodell esetében ez az érték 70,2 dB. A jelenlegi konkurensek közül a VW Passat 68,1 dB, az Audi A4 69,3 dB, a Honda Accord 70,1 dB-s értékkel rendelkezik. Mindezek az adatok akkor igazán sokatmondóak, ha figyelembe vesszük, hogy ezeknek a hangnyomás értékeknek a közelében az emberi fül és agy 1-2 dB-s növekedést, dupla zajszintnek érzékel. Az új Mazda6Az új Mazda6 légellenállási együtthatója mindössze 0,27 cw (szedán), melynek elérésében a sík fenéklemez is szerepet játszik csendességének egyik meghatározó oka, a kiváló légellenálási érték. A karosszéria légellenállási együtthatója hihetetlen alacsony, mindössze 0,27 cw. Szériagyártású Mazda gépkocsi soha nem volt még ennyire áramvonalas. Ez részben a gyönyörű karosszéria minimális illesztési hézagainak, a hűtőnyílások gondos méretezésének, és a kiegészítő elemekkel szinte teljesen síkká varászolt fenéklemeznek is köszönhető...és még valaminek. Az autók légellenállását nagyban fokozzák a menetszél útjába szinte falként tornyosuló kerekek. ( Például a Ferrari 612 Scaglietti, csak a kerekei elé szerelt kis légterelő lapok elhelyezése után tudta túlszárnyalni a 300km/h sebességet.) A Mazda mérnökei ennek a hatásnak a minimalizálása érdekében -akár egy kisebb tuningcég -, napokat töltöttek az egyik német autópályán, oda-vissza nagy tempóban közlekedve, az első kerekek előtti legmegfelelőbb alakú alsó légterelő elem megtalálásával. A végső megoldás egy patkú alakú műanyag lett az első kerekek előtt, amely eltereli a "gumifal" elől a menetszelet, de a mögötte kialakuló vákuum, szinte beszippantja a fékek hűtéséhez szükséges levegőt. Az új Mazda6 kerekei előtti patkó alakú légterelő elem eltereli a levegőt a gumik elől, de a mögötte kialakuló vákum a fékekhez írányítja a hűtéshez szükséges menetszelet.  

  Ugyanilyen hosszadalmas próbálgatás előzte meg a külső tükrök és a karosszéria "A" oszlopának végleges kialakítását, a két elem egymáshoz viszonyított legmegfelelőbb helyzetét. Ez a két elem képezi az utastérben észlelhető szélzaj legnagyobb mértékét, ezért kapott ilyen kiemelt figyelmet a megtervezésük. Az új Mazda6 karosszériája úgy lett kialakítva, hogy nagy sebességnél csökkenjen az arra ható felhajtóerő, ami egyébként a stabilitás csökkenését okozná. Már az első generációs Mazda6 is nagyon merev karosszériával készült, de az új Hatos még erre rátett egy lapáttal.  Mindez annak tudatában különösen figyelemre méltó, hogy nőttek

Az új Mazda6 karosszériája az alábbi mértékben merevebb a korábbi típusnál.
  4-ajtós 5-ajtós kombi
hajlítási     32%     45%    33%
torziós     14%     30%    25%
karosszéria méretei, hosszabb lett a tengelytáv, illetve csökkent a tömeg. Átlagosan 35kg-mal kisebb az új Mazda6 tömege, a korábbi Hatosnál. Egyedül a Honda volt az egyetlen olyan autógyár a Mazda mellett, amely annak idején csökkenteni tudta az új Accord súlyát, annak elődjéhez képest. Érdekesség, hogy az ülések új kialakításával például 5kg-ot spórolt a Mazda. Az új Mazda6 egyébként elmondhatja magáról, hogy a legkönnyebb autó a kategóriájában. A kisebb tömeg melletti karosszéria merevség javulás, a kritikus helyeken alkalmazott erősebb acéloknak, illetve az ilyen helyeken megnövelt számban végzett ponthegesztéseknek köszönhető.A sárga és piros színű elemek az erősebb acélok alkalmazási helyét, illetve a növelt számú pontheggesztések helyét jelölik, az új Mazda6 karosszériáján..

 A japán ütközési teszteken, az európában nem vizsgált ráfutásos ütközési teszten az Mazda6 karosszériája, még a hátulról 80km/h sebességgel érkező autó ütközését is biztonsággal hárította. Ide tartozó információ, hogy az első ülésekben az ún. ostorcsapás típusú nyaksérülést megelőző aktív fejtámlák vannak.  Elöl 10%-kal nagyobb energiájú ütközést képes elnyelni a karosszéria, a kiváló elődmodellhez képest. A karosszéria oszlopaiban energiaelnyelő bordázatot alkalmaztak a mérnökök. Megjegyezzük, hogy az új Mazda6 padlólemeze nem egyezik meg a Ford Mondeo hasonló egységével, és az erőforrások között sincs közös egység a Ford gyártmányaival. A Mondeo a Volvo S80-astól kölcsönözte a padlólemezt, míg például a Ford 2,5-ös turbós benzinese szintén a Volvo-tól származik, nem pedig a Mazdától.Egy "felboncolt" Mazda6 karosszérián tanulmányozhattuk az autó kifinomult szerkezeti kialakítását.

Környezetvédelem

 Az új Mazda6 gyártása során a környezetvédelem is kiemelt szerepet kapott. Éves szinten 32 tonnával kevesebb káros műanyagot gyárt a Mazda, a Hatos esetében alkalmazott bioműanyagok alkalmazásának köszönhetően. Az úgynevezett három az egyben festési eljárás következtében évente 8,8 tonnával kevesebb szén-dioxid képződik az autók fényezése közben. A környezetvédelemhez tartozó adat, hogy a dízel erőforrás, és az új 2,5 literes benzines egyaránt teljesíti az EURO5 károsanyag kibocsájtási szabványt is.

Biztos lábakon

Az új Mazda6, elődjéhez hasonlóan inkább csak a sportautók kategóriájában alkalmazott dupla keresztlengőkaros első futóművel rendelkezik. A képen az új Mazda6 dupla keresztlengőkaros első futóműve látható.A precíz kerékvezetést lehetővé konstrukció annyit változott a korábbi kivitelhez képest, hogy az alsó lengőkar immár csak egy csuklóval csatlakozik a kerékagyhoz. Ez csökkenti a biztos útfogást és a kényelmet gyengítő rugózatlan tömeget, illetve segíti a futómű pontos beállításának egyszerűsítését. A kormánymű immár nem tartalmaz hidraulikus elemet, egy elektromotor végzi a rásegítést, amely természetesen sebességfüggő. A megoldás nagy előnye, hogy csak kormányzás közben vesz el teljesítményt a motortól a generátor által, nem pedig állandóan, mint a hidraulikus szervókormányok.  A kormány áttele egyébként az autó sportosságához mérten megfelelően direkt. (szerintem még mindig lehetne direktebb, de ugye a biztonság miatt kompromisszumot kell kötni.) Az elektronikus szervókormány egyik hátránya, hogy sok konkurens típusban az útról érkező viisszajelzések hiányában  érezhetetlenné teszi az autó irányítását. A Mazda mérnökei erre külön figyelmet szenteltek, így a jó kezelhetőséghez szükséges, elegendő visszajelzést kapunk a kerekek felől. A hátsó futómű az elsőhöz hasonlóan a korábbi egység továbbfejlesztett verziója. A továbbfejlesztés főleg az új Hatos kisebb bólintási hajlamában észlelhető. Nagy sebességű fékezéskor a lengőkarok egymáshoz képesti helyzete csökkenti a hátsó rész "ágaskodási" hajlamát. A futóműhöz kapcsolódó hír, hogy a később rendelhető ültető rugószett, valószínűleg a a rugókhoz hangolt lengéscsillapítókkal együtt lesz elérhető. Az új Mazda6 többlengőkaros hátsó futóműve csökkenti a karosszéria bólintási hajlamát. 

Mazda szív.

 Pillanatnyilag 3 benzines és 1 dízel erőforrás elérhető az új Mazda6-hoz. Mint már említettük, minden erőforrás Mazda (+Yamaha, 1,8i) fejlesztés. Az erőforrások jól érzik magukat az új Hatosban, hiszen a kisebb tömeg és a jelentősen javított légellenállás következtében jobban ki tudnak bontakozni, mint az elődben. A légellenállás javulása, főleg a nagyobb sebességű gyorsításoknál, előzéseknél érezhető. Természetesen a motorok továbbfejlesztése mellett, a kisebb légellenállás és tömeg is szerepet játszik a kedvező fogyasztási adatok elérésében. Például az új 2.5 literes 170 lóerős benzines erőforrás kevesebbet fogyaszt 2,3 liter hengerűrtartalmú elődjénél. Ez a motor a méretéhez képest kifejezetten könnyű. A könnyített hajtókarok, dugattyúk és főtengely komoly szerepet játszik a nagyszerű erőforrás takarékosságában és agilitásában. A hírek szerint a jelenlegi 2.0 literes dízel erőforrás mellett a jövőben (távolabbi) egy 2,2 literes motor megjelenése is várható, akár három különböző teljesítmény lépcsővel. A dízelekhez a Webasto-tól érkezik a jól bevált hűtővíz melegítő rendszer. A sebességváltó művek az 1,8i-hez társított egység kivtelével hat előremeneti fokozatot tartalmaznak. Kipróbáltuk, a 2,5 literes benzines kivitel 3000/perc főtengelyfordulat esetén éppen 120km/h sebességgel halad hatodik fokozatban, ami ennél a motornál így üzemanyag takarékos fokozatnak mondható, bár jól reagál hatodikban is a gázadásra. Automata váltómű egyelőre csak a 2 literes benzineshez rendelhető. Ez a váltómű már alkalmazkodó képességgel (adaptív) és öt fokozattal rendelkezik.  Az új 2,5 literes benzines erőforrás könnyített dugattyúja.

Bensőséges hangulat

 Az autóba beülve az új Mazda6 üdvözli gazdáját, amely annyit jelent, hogy a középkonzol szép fényei feltűnnek, míg a kijelzőn a zoom-zoom felírat jelenik meg. A hatást fokozza az audio egység középső, kék fényű részének szívdobbanás szerű fényerősség változása. A gyújtáskulcsot elfordítva három diszkrét gongütés szerű hanggal fejezi ki tetszését az autó. Kiszálláskor az autóA Mazda6 középkonzoljának életjel szerű fényei aktív szerepet játszanak az autó és tulajdonosa közötti kapcsolat ( japánul Kizuna ) bensőségessé tételében. egy Good-Bye (viszontlátásra) felírattal köszön el tőlünk.Természetesen ezek az üdvözlő funkciók kikapcsolhatóak, amennyiben zavarnak valakit. A GT és GTA modellekben az MPS modellekben és a CX-7-ben is bevált úgynevezett Black-out műszerfal található, mely csak a gyújtáskulcs elfordítása után kel életre. Az ember és gép további kapcsolatjavítási eszköze, az audió egység életjelszerű aktivitása, amely a különböző funkció gombok használata során a középső gombot körülvevő kék fény erősségét változtatja. A középkonzolnál maradva új jellemző, hogy immár a kormányról a kétzónás klímát és a fedélzeti komputer adatait is tudjuk szabályozni. A CF-Net-nek nevezett rendszer kezelő gombjai a bal oldali kormányküllőn találhatóak. A funkciók kezelése sokkal kevésbé vonja el a vezető figyelmét az útról, mint a korábbi modellben. A rendszer része a bluetooth-os telefon kihangosítási lehetőség, mely hangvezérléssel is működik. Gyárilag 7 nyelvet ismer - a magyar nincs közöttük -, de mivel rögzítetthető vele, hogy a kevés számú vezérlő szót hogyan ejtjük, ezért valószínűleg akár a magyar nyelvre is megtaníttatható. A klímára visszatérve, a kompreszor kapacitása 120-175 cm3-mel nagyobb lett, illetve jelentősen csökkentették a szellőzőrendszerben áramló levegő zajszintjét a mérnökök, ráadásul kevesebb olyan rész van a csőrendszerben, amely a levegő áramlásának sebességét csökkenti.Az új Mazda6 műszerfala. Hazánban a navigáció csak a gyári összeszerelés után utólag beépítettként rendelhető, a legmagasabb felszereltségi fokozatnak sem része. Cégünk érintőképernyős Dupla DIN méretű egységgel tudja ezt orvosolni, mely DVD filmek lejátszására is alkalmas.

 A TE Plus kiviteltől indulva már 8 hangszórós BOSE hangrendszert találunk az autóban. Ennek központi eleme az első ülések egyike alatt elhelyezett erősítő, amely a 8 hangszórót vezérli. Az ajtókban 16,5 cm-es neodímium mágnessel (kis tömeg!) szerelt mélyközép hangszórókat találunk, melyekhez 4cm-es magassugárzók csatlakoznak. A műszerfal tetején egy 8 cm-es központi (center) sugárzó javítja a színpadképet, még a mélyekről, egy trükkös, mindössze 13 cm-es Rich-Bass (gazdag basszus) sugárzó gondoskodik, megfelelő akusztikai dobozban. A BOSE HiFi-hez tartozó mérőmikrofon a hosszabb idejű külső zajok frekvenciájával megegyező rezgésszámú hangokat felerősíti a hallgatott hanganyagban, így gyengítve a külső zaj zavaró hatását. A könyöktámasz sokak örömére immár állítható távolságú, de még legjobban előre állítva sem zavarja a pohártartó használatát. Jobb az ülések oldaltartása és a deréktámasz is pontosabban beállítható. Az ülés és a kormány állíthatósága elsőrangú, a jelenlegi konkurencia adataival összehasonlítva. A Mazda mérnökei, elmondásuk alapján már-már versenyautó szerű ülés és kormányhelyzet beállítását tűzték ki célul tervezés közben, hiszen az autó kezessége és kezelhetősége alapján ez sem túlzás.Az autó hátulját oldalirányban megdobó vizes próbapályán megkönnyítette a megpördülés elkerülését a Mazda6 jó kezelhetősége, stabilitása, a viszonylag direkt kormányzás és a kiváló ülés-kormány pozíció. Bekapcsolt menetstabilizálóval (DSC) képzetlenebb vezetők is korrigálhatják a megcsúszást.

 A belső kárpitozás felszereltség függő. A kényelemre és luxusra hajazó GT felszereltség bőrbevonatú ülésekkel van szerelve. Alaphelyzetben fekete a kárpit, de újdonságként a japán gyártás ellenére immár, egy Mazdához is rendelhető egyedileg világosszürke, vagy oliva színű bőrözés (csak a GT-hez), amennyiben valaki vállalja a 4 hónapos szállítási határidőt. A sportosságra kihegyezett GTA A Mazda6 GTA bőr és plüss kombinációjú ülésekkel van szerelve.felszereltség exkluzív bőr/plüss bevonatú ülésekkel készül. A TE Plus felszereltségtől kezdődően, már BI-Xenon ( nem csak a tompított, hanem a távfény is Xenon ) fényszórókkal van felszerelve az új Mazda6, ráadásul kanyarodás közben a fénycsóva is elfordul, hála az adaptív világítási rendszernek (AFS). Ez lassú tempónál kanyarodva, vagy szerpentinen nagyon jó szolgálatot tesz. A navigációs rendszerrel kapcsolatban sajnos nem jött be, amiben reménykedtünk. Továbbra sincs Magyarország térkép a lemezen, valószínűleg éppen ez az oka annak, hogy egyik felszereltségi szint sem tartalmazza a gyárilag beépített navigációs eszközt. De nem szabad elkeseredni. Az új Mazda6 navigációs rendszerrel történő ellátásra cégünk kiváló megoldást tud ajánlani, olyat amely illeszkedik a gyári középkonzolba, részletes Magyarország térképpel van feltöltve és ráadásul akár DVD-n rögzített filmeket is nézhetünk az érintő képernyős, illetve távirányítós vezérlésű rendszerrel.

Vízen és szárazon

 Az új Mazda6-ost az első napon a már említett dobópados DSC és stabilitás tesztelő pályán próbálhattuk ki, illetve egy különböző felületű aszfalttal ellátott kanyargós tesztkörön mérhettük össze képességeit, a konkurencia számos képviselőjével. Valójában inkább mérhettük volna, hiszen a sötétség (csúszott a program) és a szakadó eső miatt nem lehetett objektív összehasonlítást tenni. A téligumikkal szerelt autók a 3-4 fokos vizes pályán természetesen erősen alulkormányozottan viselkedtek. Alkalmunk volt Honda Accord, Toyota Corolla, Alfa Romeo 159, Renault Laguna, Opel Vectra, Ford Mondeo, Peugeot 407, illetve Volkswagen Passat vezetésére. Annyit azért sikerült megállapítanunk, hogy egyes konkurens típusok nem igazán rúghatnak labdába az új Mazda6 egészére jellemző harmonikus kifinomultság mellett, és elsősorban inkább csak a flottavásárló cégek igényeit próbálják kielégíteni.Az országúti teszt egy rövid pihenője. A teszten csak a benzines motorral szerelt új Mazda6-okat vezettük. 

 A másnapi országúti teszten már elfogadható időjárási körülmények fogadtak bennünket. Felváltva próbálhattuk hosszú kilométereken keresztül a 2,0 és 2,5 literes hengerűrtartalmú benzines motorral szerelt Mazda6 kiviteleket. A 146 lóerős kétezres benzines dinamikus menettulajdonságokkal ruházza fel az új Hatost, de a 170 lóerős nagyobb motor után visszaülve, érezhetően gyengébbnek tűnt. Kihúzatva nagy élmény az erőforrások rendkívűl tiszta, mechanikai zörejek nélküli, éppen csak beszűrődő hangja. Éppen csak beszűrődő, hiszen írd és mondd, a gyorsuláskor mérhető zaj a felére csökkent az korábbi Mazda6-hoz képest. A váltóművek, számomra eddig ebben a modellben nem tapasztalt gyorsaságú rövid és sima váltásokat tettek lehetővé. Ehhez hozzátartozik, hogy a tesztelt autók már 1800 km körüli futásteljesítménnyel rendelkeztek. A futómű méltó a Mazda6 hagyományokhoz, tényleg csak finomításokról beszélhetünk az esetében, a menetzaj viszont igazolva a mért adatokat, jól érzékelhetően csökkent.

Mégis milyen az új Mazda6?

 Az új Mazda6 megjelenése előtt sokan féltek, hogy újra képes-e a Mazda az elődhöz hasonlóan egy kivételes megjelenésű és képességű autót alkotni. Mi úgy gondoljuk, hogy mindenki megnyugodhat. A Mazda mérnökei megfeleltek a kihívásoknak és egy minden részletében kifinomult autót alkottak. A konkurenseknek ismét van mire vetniük vigyázó szemüket.Nekik köszönhetjük az új Mazda6 kiválóságát. A képen látható csapat dolgozott az autó tervezésén, illetve kifejlesztésén.

  

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Mitya | 2008-11-07 13:13 Válasz erre

Üdv
5 hónapja használom a 6-os sedant paasatom volt előtte,többet nem lesz.
Az autó egy álom

benq | 2008-10-12 07:59 Válasz erre

Jelenleg egy Accord Type-S, és egy Passat pd-m van. Próbáltam a 120 lovas 6-os mazdát, 1.8 benzinnel. Hát meglepően gyors az a motor. A passatot le fogom cserélni rá, családi autó lesz. Mindenképp elég az a motor hozzá. Írom ezt egy 190 lóerős Honda mellől, tehát nem írnám, ha ténylegesen lassú lenne.

tonio | 2008-05-02 09:51 Válasz erre

már 2 hónapja, hogy várom a GTA-át, Bmw,audi-ik után japánra nyargalva.
A tapasztalatokat megfogom irni.

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó