2025. Május 18. - Erik
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Széchenyi 2020 Befektetés a jövőbe
Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda MX-5, és Subaru BRZ.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-09-18 15:36 zzoltan részére
Az üzemanyagba töltött kétütemű olaj (premix) a kenést szolgálja, míg az égéstér tisztító folyadék a lerakódások eltávolítását. Tehát ez két külön funkció.
Egyelőre nem tudok róla beszámolni róla, hogy melyik adalék jobb, melyik a rosszabb. Mi Mechanix Choice-t használunk. Azt kell használni ami szén (karbon) lerakódások eltávolítására szolgál (pl.: szelep, égéstér takarító), és az üzemanyagba kell önteni. Akkor érdemes használni, amikor egyhuzamban ki is fogyasztjuk a bekevert benzint.
A premix egy másik hosszú történet...pár év múlva kiderül, hogy a Renesis esetében milyen arányban, mit produkál? De egy biztos, nem minden gyári MOP-os, premix nélküli cserélt motor küzdött kopási problémákkal.
A MOP nélküli premixet viszont már most is biztosan ellenzem az RX-8 esetében, utcai használatban.
zzoltan | 2009-09-18 14:55 mazda-auto.hu részére
Tehát akkor az üzemanyagba tölthető égéstér tisztító adalék használata fontosabb a motor élettartalmának növeléséhez, mint a premixelés?
Tudnál ilyen égéstér tisztító adalékra valami konkrét terméket javasolni?
Pár napja nézegettem ezeket egy autós áruházban, de több féle márka és azon belül is több féle ilyen létezik.
mazda-auto.hu | 2009-09-18 08:54 high-8 részére
1. Erre gondolsz: " 4. Másrészről van az esetenként tankoláskor..." ?
Itt nem a kétütemű olajról beszélek, hanem az üzemanyagba tölthető égéstér tisztító adalékokról. Ezek időszakos alkalmazásának lehetnek előnyei.
Korábbi hozzászólásaimban is leszögezem ( a Mazda gyár is), hogy a Mazda RX-8 motorjában és más wankelekben is a káros lerakódások jórészt a benzin (nem az olaj) elégetéséből származnak. Tehát ezen vajmi keveset segítene a premixelés.
2. További tények:
A jelenleg Európában forgalmazott Mazda Dexelia 5w-30 ásványi alapú, "félszintetikus" olaj. Egy európai olajcég szállítja a Mazdának, NEM KIZÁRÓLAG az RX-8-hoz.
Ezzel szemben a Japánban nemrég bevezetett Mazda Synthe-Renesis 0w-30 teljesen szintetikus. A gyár szétszedett motor fényképeivel illusztrálja, hogy ennek használatával mennyivel tisztább a motor belseje. Ez is igazolja, hogy a teljesen szintetikus olajok (főleg bizonyos termékek) takarítási képességei is meghaladják az ásványi alapú társaik képességeit.
Bővebben az olajokról a Motorolaj cikkeinkben, a koncepció rovatban!
high-8 | 2009-09-17 20:51
csak nem akar összejönni:)
tehát a 4.hozzászólás:)
high-8 | 2009-09-17 20:50 high-8 részére
ill.3.-ban
high-8 | 2009-09-17 20:50
gondolom a 3.hozzászólásban a premixelésről beszéltek vagy egy teljesen más dologról?
mazda-auto.hu | 2009-09-15 08:51 high-8 részére
1. Egy nem túl régi gyári utasításról van szó, de Európának még hivatalosan nem adta ki a Mazda. Ennek miértjére csak tippjeim vannak.
2. A gyár hangsúlyozza, hogy csak teljesítmény probléma esetén alkalmazzuk! Egy körülbelül 3-4 órás munkáról van, mely során egy speciális folyadék segítségével (szigorúan meghatározott módon) eltávolítjuk a szén lerakódásokat a motor belsejéből.
3.Tudomásom szerint más hivatalos Mazda szervizek nem foglalkoznak vele itthon.
Hamarosan kalkulálunk rá egy árat, ha megkapjuk a szereket.
4. Másrészről van az esetenként tankoláskor a benzinbe betöltve használható, valamilyen (négyütemű Otto))égéstér tisztító adalék, ami bár nem annyira hatékony módszer, de többször lehet alkalmazni (megelőzve a nagymértékű lerakódást) és olcsóbb.
high-8 | 2009-09-14 19:37
sziasztok!
olvastam Kornél hozzászólásait és persze a tiéteket is!h néz ki pontosan ez a "motor tisztító folyamat" olajcserénél kérjem meg a szervizt és tudják mit kell csinálni?
mazda-auto.hu | 2009-09-11 17:00 corre78 részére
Világszinten sokan alkalmazzák már a módszert. Logikusan gondolkozva, miért ne működne? Nyilván nem várhatjuk, hogy az összes esetleges lerakódást feloldja, de valamennyit biztosan. Ártani viszont nem árthat.
A probléma esetén alkalmazandó hivatalos takarítási eljárás sokkal nagyobb kockázatot rejthet magában, főleg ha nem szakszerűen végzik.
A 10000km/olajcsere az ALAP. A 95-ös benzin is rendben van. Egyelőre nincsenek hivataos adataink, hogy a 98-as kevesebb lerakódást okoz.
Legközelebb Hétfőn tudok válaszolni.
corre78 | 2009-09-11 16:47 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a jótanácsot :-) Eddig óvakodtam ezektől a tisztítószerektől, de kipróbálom.
Olajcserét max. 10ezer km-enként ill. max. évente csináltatok.
Tankolni mindig 95-ös Molt szoltam.