2024. Május 2. Csütörtök - Zsigmond

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-01-31 09:25 MALACKÓ23 részére

Nehéz tárgyaligosan és röviden írni erről a témáról. Valóban elmegy több autó is 120-140e km-t eredeti motorral, de vajon milyen teljesítménnyel? Nem biztos, hogy mind leadja már az eredeti teljesítményét magas futásteljesítménynél. Pl. a legutóbbi 150e km-et futott autó már 68e km-es korában is csak 160-170km/h végsebességet "tudott". De vannak kivételek. Más..: A saját autómban is 57000 km van, eredeti motorral, mint abban az autóban amit nézel. Igaz én 5000 km-enként cserélem az olajat, 30e km-enként a gyertyákat, 20e km levegősz. és mindhárom MA fázis benne van régóta a gépben. Mindig bemelegítem alapjáraton, van olajhőmérséklet mérő órám is..a gyújtótekercseket rendszeresen ellenőrzöm, kezdetektől fogva 0w-30-al járok stb...és szoktam vele egyhuzamban 1600 km-ereket is autózni(sajnos ritkán :-() Egy biztos, ha az én autóm motorja sem fogja tovább bírni mint az átlag, akkor egy-két dolgot újra fogok értékelni. De egyelőre minden OK. Valójában a Renesis egyes alaktrészei totálisan más termikus terheléssel vannak terhelve, mint az egyébként geometriailag hasonló korábbi 13B, vagy egyéb wankel elvű motorok. Valószínűleg ez a fő gond, illetve a szigorúbb környezetvédelmi előírások. ..Címszavakban. Ha írsz egy alvázszámot, talán néhány fontos dolog kiderülhet a korábbi garanciális időszakból.

MALACKÓ23 | 2012-01-30 22:36

Üdv! Holnap fogok vásárolni egy RX 8-ast... Megmondom őszintén egy kicsit megijedtem,ahogy itt a fórum utolsó hozzászólásait olvastam. Az utóbbi pár hónapban szinte "mindent" elolvastam amit az RX 8-asról tudni illik. Remélem jó döntést hoztam......de ez majd csak utólag derül ki.... Az autóban 57000 km van. Teljesen gyári,de aggasztó amit zzoltan írt. Hallottam olyan RX 8-asról amelyiket nem kímélték ,nem cseréltek olajat,csak 20000 km után,nem vigyáztak rá,hogy hidegen ne pörgessék túl....és 120-130 ezer km-t elmentek eredeti motorral. Aki kíméli és betartja az előírásokat,ennek ellenére 48000 km-nél is előfordulhat motorhiba?????:((( Persze,ahogy István is írta ez lehet gyújtásprobléma is,de akár nagyobb is.

high-8 | 2012-01-20 23:07 zzoltan részére

azért tudod beindítani 1 óra leállás után mert már kihűl,de ha 10-20 perc után nem indul mert meleg a motor még az rossz jel,nálam ugyanez volt,csak néha megtorpant magas fordulaton,reméljük,h nem motorgond!viszont a focus még az olajat sem eszi :)

zzoltan | 2012-01-20 12:50 mazda-auto.hu részére

Szia István! Köszönöm, hogy utánanéztél. Igen 71e-nél volt a motorcsere most van benne 119e, vagyis az új motorban 48e. Mindenképp el fogom vinni valahova megnézetni, csak nem tudom még mikor lesz rá időm.

mazda-auto.hu | 2012-01-20 12:18 zzoltan részére

Nem találtam semmi plusz információt, tehát 71e km-nél volt a motor csere. Műszeres teszt adatai nélkül, látatlanban én továbbra is első körben a gyújtás elemeinél maradnék. Egy tekercs vagy gyertya esetében vannak hőmérséklet függő meghibásodások, de igaz ez a legtöbb szenzorra is. De ha egy ilyen nem beindulási hőmérsékleten tudtok kompressziót mérni, majd kihűlve is, az több mint beszédes.

zzoltan | 2012-01-20 11:55 high-8 részére

Minden teljesen jó. Ugyanúgy húz, mint eddig, nincs megtorpanás, végig kipörög és semmi fura motorzaj, vagy olyasmi ami más lenne, mint eddig és nem is füstöl. Tegnap pl. mentem vele 5 km-t, még be sem melegedett, de meg kellett állnom 2 percre és utána iszonyat nehezen indult el. Megint csak pörget pörget, de valami pici hiányzik hogy beröffenjen. Ugyanakkor amikor üzem meleg motorral hazaértem, 1 óra múlva újból kocsiba kellett ülnöm és olyan pöccre indult, hogy szinte csak hozzáértem a kulcshoz és már járt a motor. És a fogyasztásom is jó. Nálad is így kezdődött, de ha a végeredmény az, hogy én is egy Focus RS-ben kötök ki, akkor felőlem mehet. :)

high-8 | 2012-01-19 09:39

nálam így kezdődött,mikor vártam,h lehűljön pöccre indult,de melegen nagyon nehezen vagy egyáltalán nem indult! kipörög rendesen végig? füst,alapjárat,motorhang?

zzoltan | 2012-01-18 21:27 mazda-auto.hu részére

Előre is köszönöm! Mirainál volt a motorcsere. Alvázszám: JMZSE173650120488 Motorszám: 13B544414

mazda-auto.hu | 2012-01-18 16:36 zzoltan részére

Ha egy alvázszámot küldesz majd, esetleg holnap valamikor megnézem mit "látok" a rendszerben, a korábbi motorcserédnél. Hol végezték?

zzoltan | 2012-01-18 14:50 mazda-auto.hu részére

Ha nem négyhuszon akármennyi lenne a benzin, azonnal vinném le hozzátok. Csak azért vagyok mégis nyugodt, mert minden egyéb esetben meg szinte pöccre indul és semmi más rendellenesség nincsen.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó