2025. Május 3. Szombat - Tímea

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2012-03-19 09:24

"Az, hogy minden fokozatban fix a 6000 frsz. - holott a teljesítmény igény ugyanehhez a fordulathoz minden fokozatban más, gyanús. " Ez alatt mit értesz, hogy gyanús? Gyanús, hogy komplett motorfelújítás kell, vagy gyanús, hogy inkább valami más hiba van? :)

mazda-auto.hu | 2012-03-19 09:10 zzoltan részére

Ez rossz hír. Lehet, hogy kompresszió, de azért annyira azért nem egyértelmű. Tudom, hogy nem olyan régen cseréltél gyújtótekercseket, de bármikor tönkre mehetnek. Ezek működését, illetve a gyertyákat is érdemes lenne ellenőrizni. Ráadásul a kompresszióvesztés oka is sok minden lehet, nem feltétlen kopás, tömítés megszorulás is lehet, mely gyakoribb, a téli túl alacsony motorolaj átlaghőmérsékletes szezon után. Persze ez sem szerencsés, és ritkán sikerül "kívülről" megjavítani. A folyamatos szikraképzést feltétlen ellenőriztesd megbontás előtt! Az, hogy minden fokozatban fix a 6000 frsz. - holott a teljesítmény igény ugyanehhez a fordulathoz minden fokozatban más, gyanús.

zzoltan | 2012-03-18 21:19

Szia István! Na szóval, itt a vége fuss el véle. :( Minden fokozatban csak 6000-es fordulatig tudok eljutni, onnan nem megy tovább, hiába nyomom. 5500-nál nincs az a hirtelen megindulás, megszűnt létezni. Ráadásul 6000-ig is úgy gyorsul, mint egy mezei 1,4-es Astra, olyan erőtlen az egész. Most hazafelé már nem mertem kimenni előzni. A héten elmegyek kompressziót méretni, bár szerintem ezek után teljesen egyértelmű, hogy felújítás vagy motorcsere. :(

mazda-auto.hu | 2012-02-28 13:59 zzoltan részére

Igen. :-)

zzoltan | 2012-02-28 12:51 mazda-auto.hu részére

Jah, tehát sima 19-es villáskulcs? :) Köszönöm az infót.

mazda-auto.hu | 2012-02-28 10:28 zzoltan részére

Sajnos nem emlékszem. Az olajleeresztő egy 19 mm hatlapfejű csavar.

zzoltan | 2012-02-27 19:17 mazda-auto.hu részére

Szia István! Két gyors kérdés. Ha már motortartó bakról volt szó. Nem emlékszel esetleg, hogy az enyémek milyen állapotban voltak? Mert ez az alapjárati erősebb remegés mint ha nálam jelentkezne. A másik kérdés, hogy a motorolaj leeresztő csavarhoz milyen szerszámra lesz szükségem? Imbusz? Hányas? Esetleg szabvány méret, tehát ha bemegyek a boltba, akkor amit ott adnak az jó lehet?

mazda-auto.hu | 2012-02-23 11:50 Atika részére

Lehet mindkettő. Egyébként lenyomni lebírod a kart? Ha lóg a motortartó, azt általában az alapjárati erősebb remegés, illetve a kar billenése terheléskor általában mutatja. Persze más gond is lehet sajnos, mely a váltó megbontását igényelheti. Látatlanban sajnos nem lehet eldönteni.

Atika | 2012-02-22 13:57

Üdv! Mi lehet annak az oka hogy néha nem megy be hátramenetbe a váltó? Mintha nem is lenne arra útja egyáltalán. A kart kitolom oldalra, de hátra meg se moccan. Aztán váltogatni kell vele és egyszer csak meggondolja magát és beveszi. Elég gáz hogyha épp csak tolatva lehetne indulni valahonnan és ott kell görcsölni vele. A rudazat okozhatja, vagy komolyabb gond elé nézünk? Esetleg jobbos motortartó?

zzoltan | 2012-02-17 11:35 MALACKÓ23 részére

Remélem nem lesz gond. Megpróbálok majd folyamatosan tájékoztatást adni. Egyelőre úgy néz ki minden rendben. Teljesítményem jó, olajfogyasztás jó, üzemanyag fogyasztás jó (12,97 város, rövid távok !!!). Annyit tudni kell, hogy én sokat használom városban az autót és rövid távokon, így a gyertyák kormozódhatnak, ami aztán akár okozhatja ezt a melegen nehezen indulást is, szerintem. Lassan majd esedékes is egy gyertyacsere (26 ezer van bennük)és akkor majd meglátjuk előjön-e még ez a probléma.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó