2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


winningblue | 2014-08-26 15:44

 Sziasztok! 2004-es Mazda hármasom ablakemelő gombjai eddig úgy működtek, hogy megállás után, ha már levettem a gyújtást - de még nem nyitottam ki az ajtókat -, a gombok használhatóak voltak még egy rövid ideig, vagyis kulcs nélkül is fel tudtam húzni az ablakokat. Ez egyszercsak megszűnt. Most ha leveszem a gyújtást, már nem működnek az ablakemelők. Nem súlyos hiba, de mégiscsak bosszant egy picit. Mitől lehet? Válaszokat előre is köszönöm!

xejbo | 2014-08-26 10:52

Őszintén szólva nem olcsó dolog ez a Nav'N'Go Limusine...

mazda-auto.hu | 2014-08-26 10:35 Jroux részére

 Igen, ezek a gyári cikkszámok.

mazda-auto.hu | 2014-08-26 10:33 xejbo részére

 Nincs hozzá Magyarország térkép, és csak külső eszköz beszerelésével lehet megoldani a kérdést. Pl.: Nav'N'Go Limousine.

erdosg | 2014-08-26 09:27 Zümzüm részére

 Az a TDCi Mondeo egy nagyon jó konstrukció volt. Nekem szolgálati kocsim volt ilyen, 130e km-rel vettem át, közel ugyanennyit hajtottam bele, és nagyon sajnáltam, amikor "leselejtezték". Egyszer egy egésznapos tárgyalás után zsongott a fejem, de még haza kellett vezetnem Németországból. Mire Győrbe értem, elmúlt a fejfájásom, és Gödöllőn pedig baromi kipihenten szálltam ki a kocsiból. Hihetetlen volt. 2,5 éve hajtok egy új Mondeót... Nem tudok úgy ülni, hogy ne zsibbadna valamim, pedig 175 cm vagyok.. 

Bocs, de nem tudtam megállni, hogy az a kocsi, a 2,0 TDCi motorral egy álom volt... pedig kívülről nem néz ki annak. :)

(ja, és ebben is csak a kötelező szervizek voltak benne, meg egyszer a kerékcsapágy)

Jroux | 2014-08-25 18:19

 Kedves Mazda!

 

Az első lökhárítót tartó fehér műanyag tartókat kellene vennem. Ilyen jelölésakat láttam rajtuk: BP4K500T1 ill. BP4K500U1LH. Ezek lennének az alaktrészt beazonosító mazda-kódok? Köszönettel: Jroux

xejbo | 2014-08-25 14:46

Sziasztok! 7 és fél évig egy 323F BA büszke tulaja voltam, amit most lecseréltem egy 2004-es Mazda 3 GTA-ra! Gyári NAVI van benne, persze nincs hozzá Magyarország térképem! Létezett ehhez hivatalosan kiadott Mo. térkép? Ha nem akkor hogyan tudnám megoldani, hogy tudjam használni? Esetleg egy másik operációs rendszert nem lehet feltelepíteni rá vagy másik mazdához kiadott Mo. térkép nem jó hozzá?

Zümzüm | 2014-08-25 12:02 lehozsoci részére

Ismerem a jelenséget, amiről írsz, valóban létezik, mert a szűrőn keletkezett szűrőlepény is javítja a szűrés hatásfokát. A szűrőgyártók is legtöbbször előírják a szűrők előkondícionálását, szóval ebben teljesen igazat adok neked. Viszont a tapasztalat azt mutatja, hogy az olajcserénként elvégzett szűrőcsere jótékony hatással van a porlasztócsúcsok és a CR szivattyú élettartamára, lés ez nem az én egyedüli véleményem. A saját tapasztalatom: a 3-as TDCi Mondeo Delphi rendszeres, és általában 200e km-nél cserélni szokták a porlasztócsúcsokat + CR szivattyút. A fenti rendszert követve az enyémet 360e km-rel adtam el, most már az új tulajnál 450e km felé jár, minden üzemanyagköri javítás nélkül. Persze lehet, hogy az újabb Denso rendszerek éppen nem ilyenek...

erdosg | 2014-08-25 09:43 zenith részére

 Az oktánszám a benzin kompressziótűrését (öngyulladási hajlamát) mutatja. A sűrítés azonban geometria kérdése, tehát ha egy motor égésterét és lángfront terjedési sebességét a 95-ös benzinhez tervezik alapvetően (mint pl. az általad kérdezett 1,4; 1,6-os motoroknál), emiatt a magasabb oktánszámú benzin használata ezekben a motorokban felesleges. Sem érezhető sem mérhető teljesítmény növekedést nem okoz. (más kérdés, hogy a 98-as benzinben található eltérő adalékok miatt előfordulhat jobb gázreakció-érzet)

A tervezettnél alacsonyabb oktánszám okozhat kopogásos égést. 
 

Tehát, ha nagy teljesítményű, magas kompresszióviszonnyal rendelkező motorod van, akkor 98-as az ajánlott, azonban ha a gépkönyv 95-öst ír elő, akkor felesleges a drágább benzin, amit a motor a már említett geometriai korlátai miatt nem tud kihasználni.

 

Üdv!

 

mazda-auto.hu | 2014-08-25 08:06 veszi részére

 Nincs digitális szervizkönyve, egyéb utolsó adat 2009.12.17., 48257 km.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó