2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:54 zenith részére

 Elsősorban az esetlegesen rosszabb minőséghez kell "idomulni" a vezérlőegységnek a kopogásos égés szenzor jelei alapján, de az előírtnál jobb minőségű benzin használatának is vannak előnyei.

mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:49 cgyoerfi részére

 Értékesítési piac függő, de nálunk az alufelni, és a menetstabilizáló volt a főbb különbség.

lehozsoci | 2014-08-24 13:31 Zümzüm részére

 Kedves Zumzum!

Az alábbi kommentednél egyvalami nem biztos, hogy áll. Az üzemanyagszűrő csereperiódusa a gyártótól megadott időintelvallumra ajánlott, azért mert a szürő először a nagyobb piszkokat fogja meg, ahogy telítődik úgy a kisrészecskék akadnak fell... tehát ha állandóan cserélgeted az üzemanyagszűrőt akkor csak azt éred el hogy a nagy piszok megfogva a kis méretű szennyeződés bejuthat a nagynyomású pumpába és problémát okozhat! Nem kötözködni akartam....

Zümzüm | 2014-08-24 08:37 scholesy18 részére

 Scholesy18-nak...

 

Az igaz, hogy a korszerű CR dízelek érzékenyek az üzemanyag minőségére, mivel minden lerakódás, korrózió, szemcsék jelenléte vagy a kenés hiánya azonnali károsodáshoz vezet a CR-szivattyúban vagy a porlasztócsúcsokban. Ráadásul a magyar gázolajok valahogyan elősegítik a tönkremenetelt (hogy miért, arra csak találgatni tudnék). Mindenesetre, az üzemanyagszűrő cseréje minden olajcserekor ajánlott (a szervíz általában csak 60e km-ként írja elő), és csak minőségben megfelelőt szabad beletenni.

Ami viszont legenda, hogy ez bármi speciális szerszámot igényelne: az üa-szűrők nagyjából hasonló felépítésűek, de csere után lehetőleg légteleníteni kell a rendszert, mert a VW magasnyomású szivattyúja nehezen légteleníti magát. Az összes többi humbuggal csak a nagyközönséget etetik.

Mindezt egybevetve, inkább benzines autó vételét ajánlanám neked, mert egy garnitúra porlasztócsúcs CR-szivattyú cserével együtt cirka 350e - 500e Ft.

 

 

veszi | 2014-08-22 18:11

Kedves Mazda a napokaban vasaroltam egy Mazda 3 1,6bezin 2004 evj. autot....Sajnos nem volt hozza szervizkonyv,,,,Szeretnem megtudni az auto multjat,,,,Segitsenek ha lehetseges....JMZBK12Z241138915....mail:  veszi@mailbox.hu   koszonom

mansell73 | 2014-08-21 20:17 scholesy18 részére

 Szia. Igen igaz  5,5-os atlag ugy,hogy hazafele bekeveredtem pestre a belvarosban.Amugy itthon rovid tavokon 5.7-re emelkedett az attlagom. Ettol fuggetlenul szerintem kivalo egy nyers motortol.Annak tukreben,hogy az 1.6-os benzinessel 7 kozeleben volt a fogyasztasom.Szerintem vegyel benzinesst. Szia.

zenith | 2014-08-21 14:20

 Volna egy érdekes kérdésem: BK modellekben alkalmazott kis benzines szívómotorok (1,4; 1,6) mennyire képesek adaptálódni az üzemanyaghoz? Azaz a magasabb oktánszámot például kihasználják-e? (95 az ajánlott)

Pirogaba | 2014-08-21 12:41 lehozsoci részére

 Kedves Zsociba, koszonom szepen a biztato hozzaszolasod. Megsporoltal nekem egy utat a szervizbe.:)

Minden jot kivanok!

Pg

Flingel | 2014-08-21 11:17 scholesy18 részére

 Én azt mondom, hogy dízelt tényleg csak stabilan, éves 20ezres futásteljesítmény felett vegyél. Bár ez ökölszabály, de utánaszámolhatsz. :)

A mai modern dízeltechnika érzékenyebb jószág, mint egy benzines (bár a mai turbós benzinesek hasonlóan kényesek... mesélhet a szerelőd az 1,4 TSI-kről...)

 

Nekem egy 9 éves 1,6-os Mazda 3 Sedanom van. Egyáltalán nem vezetek lassan, de gyorsan sem. Ésszel, de tempósan. Nekem a napi bejárás (munkahely 26 km-re van) alatt, igaz zömmel városon kívül fogyaszt 5,8 litert! A legjobb fogyasztás amit szándékosan nagypapás stílusban értem el 5,7 liter volt városon kívül..(ez már a számolt, a fedélzeti komputer 5,5-ör írt ki) gyári adat 6,0.
A legrosszabb fogyasztásom megpakolva, két személlyel, végig 130-140 Szeged-Budapest-Nagykanizsa távon fogyasztott 7,3 litert.

Én vagyok a második tulaja, eddig 45e km-t tettem bele, végig 0w-s hidegoldali jelzésű olaj volt benne. (hol 0w-40, hol 0w-30)
Előtte egy 1,5-ös BJ Mazda 323-asom volt, ugyanígy fogyasztott. Bp. Horvátország és vissza 7 literes fogyasztással. Igaz, akkor max. 130-cal mentem.
Kollégámnak a ráncfelvarrott Mazda 3-asa van (2007) ugyanúgy 1,6-os, és neki 7,5 alá nem megy... Egyszer ültem mellette, kiderült, hogy 50-nél 5. fokozatban padlógázzal gyorsít... az autó meg szenved... Ugyanez, hogy 20 km/h-ról 3. fokozatban küzdi fel magát 50 km/h-ra... Szóval nem tud vezetni. Egyszer vittem egy hétig, tankoltam, lenulláztunk mindent... és pislogott pénteken, hogy 5,8 volt a fogyasztásom. Elismerte, hogy nem tud vezetni. :S
Én azt mondom, már azzal sokat tudsz spórolni, ha a minőségi kenőanyag mellett, odafigyelsz a váltásokra, és lendületből autózol, ahol lehet. Féket minél kevesebbet használd.
Én is a benzinest ajánlanám neked. :) Kevésbé karbantartásigényes, a használatra kevésbé érzékeny, és megbízhatóbb. Ráadásul használtan kevésbé lutri szerintem.

 

Remélem segítettem. Sok sikert!

cgyoerfi | 2014-08-21 10:00

 Sziasztok,

Aki tud Hajdú-Bihar, Békés, Borsod, Heves, Jásznagykun vonzáskörzetében 2005-2008  as Mazda 3 1.6 Benzin TE,TX felszereltséggel, lehetőleg magánszemélytől kérem bátorkodjon jelezni nekem: tabyster@gmail.com email címen. Előre is megköszönöm minden kedves fórumtárs segítségét az ügyben.

Tisztelettel

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó