2025. Október 19. - Nándor
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Jön az E10
Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:54 zenith részére
Elsősorban az esetlegesen rosszabb minőséghez kell "idomulni" a vezérlőegységnek a kopogásos égés szenzor jelei alapján, de az előírtnál jobb minőségű benzin használatának is vannak előnyei.
mazda-auto.hu | 2014-08-25 07:49 cgyoerfi részére
Értékesítési piac függő, de nálunk az alufelni, és a menetstabilizáló volt a főbb különbség.
lehozsoci | 2014-08-24 13:31 Zümzüm részére
Kedves Zumzum!
Az alábbi kommentednél egyvalami nem biztos, hogy áll. Az üzemanyagszűrő csereperiódusa a gyártótól megadott időintelvallumra ajánlott, azért mert a szürő először a nagyobb piszkokat fogja meg, ahogy telítődik úgy a kisrészecskék akadnak fell... tehát ha állandóan cserélgeted az üzemanyagszűrőt akkor csak azt éred el hogy a nagy piszok megfogva a kis méretű szennyeződés bejuthat a nagynyomású pumpába és problémát okozhat! Nem kötözködni akartam....
Zümzüm | 2014-08-24 08:37 scholesy18 részére
Scholesy18-nak...
Az igaz, hogy a korszerű CR dízelek érzékenyek az üzemanyag minőségére, mivel minden lerakódás, korrózió, szemcsék jelenléte vagy a kenés hiánya azonnali károsodáshoz vezet a CR-szivattyúban vagy a porlasztócsúcsokban. Ráadásul a magyar gázolajok valahogyan elősegítik a tönkremenetelt (hogy miért, arra csak találgatni tudnék). Mindenesetre, az üzemanyagszűrő cseréje minden olajcserekor ajánlott (a szervíz általában csak 60e km-ként írja elő), és csak minőségben megfelelőt szabad beletenni.
Ami viszont legenda, hogy ez bármi speciális szerszámot igényelne: az üa-szűrők nagyjából hasonló felépítésűek, de csere után lehetőleg légteleníteni kell a rendszert, mert a VW magasnyomású szivattyúja nehezen légteleníti magát. Az összes többi humbuggal csak a nagyközönséget etetik.
Mindezt egybevetve, inkább benzines autó vételét ajánlanám neked, mert egy garnitúra porlasztócsúcs CR-szivattyú cserével együtt cirka 350e - 500e Ft.
veszi | 2014-08-22 18:11
Kedves Mazda a napokaban vasaroltam egy Mazda 3 1,6bezin 2004 evj. autot....Sajnos nem volt hozza szervizkonyv,,,,Szeretnem megtudni az auto multjat,,,,Segitsenek ha lehetseges....JMZBK12Z241138915....mail: veszi@mailbox.hu koszonom
mansell73 | 2014-08-21 20:17 scholesy18 részére
Szia. Igen igaz 5,5-os atlag ugy,hogy hazafele bekeveredtem pestre a belvarosban.Amugy itthon rovid tavokon 5.7-re emelkedett az attlagom. Ettol fuggetlenul szerintem kivalo egy nyers motortol.Annak tukreben,hogy az 1.6-os benzinessel 7 kozeleben volt a fogyasztasom.Szerintem vegyel benzinesst. Szia.
zenith | 2014-08-21 14:20
Volna egy érdekes kérdésem: BK modellekben alkalmazott kis benzines szívómotorok (1,4; 1,6) mennyire képesek adaptálódni az üzemanyaghoz? Azaz a magasabb oktánszámot például kihasználják-e? (95 az ajánlott)
Pirogaba | 2014-08-21 12:41 lehozsoci részére
Kedves Zsociba, koszonom szepen a biztato hozzaszolasod. Megsporoltal nekem egy utat a szervizbe.:)
Minden jot kivanok!
Pg
Flingel | 2014-08-21 11:17 scholesy18 részére
Én azt mondom, hogy dízelt tényleg csak stabilan, éves 20ezres futásteljesítmény felett vegyél. Bár ez ökölszabály, de utánaszámolhatsz. :)
A mai modern dízeltechnika érzékenyebb jószág, mint egy benzines (bár a mai turbós benzinesek hasonlóan kényesek... mesélhet a szerelőd az 1,4 TSI-kről...)
Nekem egy 9 éves 1,6-os Mazda 3 Sedanom van. Egyáltalán nem vezetek lassan, de gyorsan sem. Ésszel, de tempósan. Nekem a napi bejárás (munkahely 26 km-re van) alatt, igaz zömmel városon kívül fogyaszt 5,8 litert! A legjobb fogyasztás amit szándékosan nagypapás stílusban értem el 5,7 liter volt városon kívül..(ez már a számolt, a fedélzeti komputer 5,5-ör írt ki) gyári adat 6,0.
A legrosszabb fogyasztásom megpakolva, két személlyel, végig 130-140 Szeged-Budapest-Nagykanizsa távon fogyasztott 7,3 litert.
Én vagyok a második tulaja, eddig 45e km-t tettem bele, végig 0w-s hidegoldali jelzésű olaj volt benne. (hol 0w-40, hol 0w-30)
Előtte egy 1,5-ös BJ Mazda 323-asom volt, ugyanígy fogyasztott. Bp. Horvátország és vissza 7 literes fogyasztással. Igaz, akkor max. 130-cal mentem.
Kollégámnak a ráncfelvarrott Mazda 3-asa van (2007) ugyanúgy 1,6-os, és neki 7,5 alá nem megy... Egyszer ültem mellette, kiderült, hogy 50-nél 5. fokozatban padlógázzal gyorsít... az autó meg szenved... Ugyanez, hogy 20 km/h-ról 3. fokozatban küzdi fel magát 50 km/h-ra... Szóval nem tud vezetni. Egyszer vittem egy hétig, tankoltam, lenulláztunk mindent... és pislogott pénteken, hogy 5,8 volt a fogyasztásom. Elismerte, hogy nem tud vezetni. :S
Én azt mondom, már azzal sokat tudsz spórolni, ha a minőségi kenőanyag mellett, odafigyelsz a váltásokra, és lendületből autózol, ahol lehet. Féket minél kevesebbet használd.
Én is a benzinest ajánlanám neked. :) Kevésbé karbantartásigényes, a használatra kevésbé érzékeny, és megbízhatóbb. Ráadásul használtan kevésbé lutri szerintem.
Remélem segítettem. Sok sikert!
cgyoerfi | 2014-08-21 10:00
Sziasztok,
2005-2008 as Mazda 3 1.6 Benzin TE,TX felszereltséggel, lehetőleg magánszemélytől kérem bátorkodjon jelezni nekem: tabyster@gmail.com email címen. Előre is megköszönöm minden kedves fórumtárs segítségét az ügyben.
Aki tud Hajdú-Bihar, Békés, Borsod, Heves, Jásznagykun vonzáskörzetében
Tisztelettel