2025. December 18. Csütörtök - Auguszta
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó










mazda-auto.hu | 2006-05-23 13:36
Illetve hátul semmi gond, elöl gumifüggõ lehet a kérdés, mivel a 6-os GT felni peremének belsõ széle 8.7 mm-rel beljebb van a hármasénál, ezért egy erõsen felnivédõs kialakítású gumi akár bele is érhet a lengéscsillapítóba, bár nem sok rá az esély.
mazda-auto.hu | 2006-05-23 13:18
Igen, rámegy.
steini | 2006-05-23 09:10
Gyors segitség kéne:
A 6-os GT 215/45 R17-es gyári kereke rámegy a 3-asra? Sima 1.6-ról van szó... Köszi a választ!
xt | 2006-05-18 17:15
Köszi, utánanézek, hogy mit írnak róla...
mazda-auto.hu | 2006-05-16 08:57
Ajánljuk például a Racing Beat hátsó stabilizátort, a 20 mm-es gyári helyett 27 mm-es átmérõvel rendelkezik, az ára vámmal, áfával, szállítással együtt kb.: 85.000.-Ft.Elvileg ma kapunk választ egy másik gyártótól is, hogy az õ szettjük mennyibe kerül.
xt | 2006-05-15 18:21
Nem lep meg, hogy nem ajánljátok a direktszûrõt. A stabilizátor, és a toronymerevítõ okozta esetleges károsodást épp a lengéscsillapítók miatt kérdeztem. Még a fele garancia elõttem van :) Stabilizátorból van valamilyen javaslatotok? Nem betonkemény futómûvet szeretnék, ültetni sem akarom a kocsit, csak a nagy kanyarsebesség, plusz úthiba során jelentkezõ pattogást szeretném megszüntetni.
mazda-auto.hu | 2006-05-15 09:45
Az erõsebb stabiliizátor nem okoz károsodást, viszont csökkenti a karosszériadõlést kanyarban. A Mazdaspeed javasolja a lengéscsillapítók erõsebbre cserélését is ilyenkor. A toronymerevítõ a karosszéria merevségének javítása mellett károsodást nem okoz. Lehet, hogy a tuning linkünk mellett furcsán hangzik, de a direkt szûrõt nem ajánljuk. A légmennyiségérzékelõ, és a motor sem "szereti".
xt | 2006-05-14 20:29
Sziasztok!
Érdeklõdnék, hogy van-e tapasztalatotok stabilizátorral, toronymerevítõvel kapcsolatban a 3-assal. A hátsó kerekek "eltáncolását" szeretném kiküszöbölni. Milyen eredményt várhatok egyébként full gyári futómûvel? Elõny, károsodás?
A másik kérdésem a direktszûrõre vonatkozik, van-e ajánlott típus, beszerelési tapasztalat? 1.6i-be szeretném applikálni. Árak is érdekelnének.
Köszi.
mazda-auto.hu | 2006-05-11 14:37
A ködlámpaszett (beépítõ készlettel együtt) kedvezményes honlaplátogatói ára 86.935.-Ft. Motorolaj: Az 5w-40-es olaj sûrûbb, mint az 5w-30-as, nagyobb az átlagos viszkozitása. Jobban tûri a nagyon magas hõmérsékletet, viszont a nagyobb viszkozitás miatt nagyobb a súrlódási ellenállása, és ebbõl kifolyólag egy kicsit több hõt is termel, az alkatrészek közötti nehezebb áramlása miatt. Viszont a Mazda3 1.4, 1.6 benzines motorjainál a legfõbb fejlesztési szempont pont a motorok alacsony belsõ súrlódása volt, így kár lenne ezen egy sûrûbb olajjal rontani, illetve nem igen fodulhatnak elõ olyan hõmérsékleti csúcsok a motorban, amit ne "kezelne" az 5w-30-as olaj. Az olajszintet viszont érdemes mindig a nívópálca max. jelzésén tartani. A 40-es olaj tovább tudja megvédeni a motort a károsodástól, túl alacsony olajszint esetén, de nyilván ezt el kell kerülni rendszeres ellenõrzéssel.
empeter | 2006-05-11 13:30
Mazda3 sport elsõ ködlámpa ára érdekelne, továbbá az, hogy lehet-e külön is rendelni és hogy mennyibe kerül? Szeretném tudni továbbá, hogy a gyári 5W-30 vagy az 5W-40 motorolaj használatát javasoljátok inkább? MI a különbsé a két olaj között?