2025. December 18. Csütörtök - Auguszta

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


steini | 2006-05-24 11:26

És elképzelhetõ, hogy megszünik egy idõ után, ha tovább kopott a gumi? Köszi a válaszokat!!

mazda-auto.hu | 2006-05-24 11:04

Ha 60-70-es tempó felett megszûnik a rezgés, akkor nem okoz fokozott terhelést az alkatrészeknek.

steini | 2006-05-24 10:11

Rosszat tesz a kocsinak? Ez a legfontosabb. Annyira nem zavaró. Javulhat egy idõ után, vagy ez már csak ilyen lesz?

mazda-auto.hu | 2006-05-24 10:09

Ha nagyon zavar a nagyobb zaj és a rezgés, akkor csak cserélni lehet.

steini | 2006-05-24 09:43

Mit tudok csinálni a gumikkal? Le kell cserélnem?

mazda-auto.hu | 2006-05-24 08:51

OLAJ (berry,pusiisti): A Mobil Super FE Special 5w-30 nem teljesen szintetikus olaj, elsõsorban a Ford Zetec motorokhoz lett kifejlesztve, jó olaj, de kár lenne a szintetikus olajok néhány elõnyösebb tulajdonságáról lemondani. A Mobil-1 ESP Formula 5w-30 árába bele van építve, hogy kompatibilis a legtöbb dízel-részecskeszûrõvel (kivéve Mazda6, ebben tilos), más tekintetben nem tud többet (sõt) a 0w-30-as, vagy a 0w-40-es Mobil-1 Super Syn-nél. Bár a gyári ajánlás nem ír 0w, hanem 5w-tõl indít, semmiképpen nem kell tõle megijedni, a 0w-s jobb hidegindítási tulajdonságokkal rendelkezik. A hidegindítási fázis pedig éppen az, ami a legnagyobb kopást okozza. Nem mûszaki indoka van annak, hogy nem szerepel a 0w a gyári elõírásban! Azaz mi a 0w-30 Mobil-1 -et, vagy a 0w-40 M-1 -et javasoljuk, és használjuk minden Mazda3 -as motorjába.

FELNI (Steini): Tény, hogy a szélesebb, és peresebb gumi miatt egyes helyzetekben valamivel nagyobb a csapágyak terhelése, de nem mondhatjuk, hogy a 17"-os autókon sûrûbben kellene csapágyat cserélnünk.A gyár miért szerelné ilyen kerékkel az autóit, ha nem tudná garantálni a megbízhatóságot?
FEJEGYSÉG (pusiisti): A gyári fejegység elektronikájának egyes elemei közösek a fûtés-szellõzéssel, ezért nem egyszerû cserélni. Elérhetõ egyébként ezt is áthidaló középkonzol DIN -es hellyel, de nem olcsó. Egyszerûbb lent a fejegység alatti részen(hamutartó) kialakítani egy helyet, vagy szintén gyártanak a (navigáció) fenti helyre DIN rekeszes cseredarabot (az árának, illetve az elérhetõségnek utána kellene néznünk).

berry | 2006-05-24 06:22

Hello! A motorolajjal kapcsolatban kérnék tanácsot: két típust néztem ki és nem tudom, hogy melyiket vegyem meg: 1. Mobil Super FE Special 5W-30 2. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 A viszkozitás tekintetében azonos a kettõ, viszont a második jóval drágább. Amibe kellene: mazda 3 GT (2.0i). Úgy tudom, hogy sok szerviz dolgozik a Mobil Super FE Special 5W-30-al, viszont nem tudom, hogy a drágább olaj is megfelelõ e ill. ér e annyival többet. Természetesen nem az ár alapján szeretnék dönteni, tehát ha megfelelõ és valóban jobb olaj, akkor rászánom az összeget, viszont túllõni sem szeretnék a célon. :)

steini | 2006-05-23 19:32

Meg azt mondták a szervizben, hogy nem ajánlják a 17es felnit széles gumival, mert tönkreteszi a csapágyakat... azt nem értem akkor miért árulják? Ez valóban igaz?

pusiisti | 2006-05-23 16:41

Sziasztok! Érdeklõdnék, hogy
Mazda 3-ba be lehet e építeni egy din 1-es fejegységet a gyári helyére. ha igen mennyibe kerül a hozzá szükséges keret? 1.4-es motorhoz melyik olajat ajánljátok a legjobbat szeretném használni. (2 hónapos az autó)
Elõre is köszi
István

mazda-auto.hu | 2006-05-23 13:54

Gyorsan kipróbáltuk, elfér elöl is.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó