2025. Június 28. Szombat - Levente, Irén
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
Oszi | 2007-06-07 17:01
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1202220&command=ugras&screenwidth=1280
mazda-auto.hu | 2007-06-07 16:29
Kizárható, hogy csak chippel ennyit ki lehessen hozni ebbõl a motorból. Ehhez már mechanikai módosítások is szükségesek lennének. Azért ennyi tartalékot nem hagy benne a gyár a motorban, hiszen az már azt jelentené, hogy hibás (rosszul megtervezett) az eredeti konstrukció.
Oszi | 2007-06-07 15:07
2.0D mazda 6-bol chip-el szerintettek ki lehet hozni 200Le-t 400NM??? ja es 156000km van az autoban???Szerintem mokas ugyanis tudtomal chip-el max 20% tudnak novelni es az is megviseli a motort hosszu tavon,de hogy 156ekm -t elmenjen???
mazda-auto.hu | 2007-06-07 12:56
Oké. Köszönjük!
Oszi | 2007-06-07 12:39
A masodik valaszodat utolagos engedelmeddel atolloztam a masik forumra,mert ott volt errol vita. :)
mazda-auto.hu | 2007-06-07 08:35
A vezérmû tengely felelõs a szívó és kipufogó szelepek nyitásának-zárásának szabályzásáért. A vezérmûtengelyen található bütykök úgy vannak elhelyezve, hogy a tengely forgása következtében mindig egy adott szakaszban érjenek a szelep végéhez és emeljék meg azt, megnyitva a szívó, vagy kipufogó csatornát a henger felé. Amikor a bütyök elhagyja a szelepet (elfordul) akkor a szeleprugó húzza vissza a szelepet a csatorna zárásához (kivéve Desmodronic-Ducati). 16 szelepes motorok esetében általában két vezérmûtengelyt alkalmaznak, mivel könnyebb megoldani az egymástól viszonylag távol elhelyezkedõ szívó és kipufogó szelepek vezérlését külön-külön tengellyel. A Mazda6 2 literes dízel motorjainak esetében viszont egy vezérmûtengely felelõs mind a 16 szelep vezérléséért. Ezt részben karos himbák segítségével oldották meg, melyekbõl 8 található a hengerfejben, és egyenkét két szívó, vagy két kipufogószelep mozgatásáért felelnek. Ez így kevesebb alaktrészt jelent, mintha 16 külön alkatrész (lapka vagy himba) és két vezérmûtengely lenne a hengerfejben. Kevesebb a lendtömeg is, mivel csak egy veztengely van, így a motor gyorsabban reagálhat valamivel a gázparancsokra. A hengerfej így keskenyebb, több hely van körülötte. Tehát vannak elõnyei ennek a megoldásnak.
2. A Mazda által használt dízelmotorok közül a jelenlegi Mazda2 1.4 literes és a Mazda3 típusok 1.6 literes dízelmotorja a közös fejlesztés a PSA-Ford csoporttal. A 2.0 literes Mazda6 dízel motorok saját fejlesztésû erõforrások. A legegyszerûbb bizonyíték a kétkedõknek, hogy a Ford motor láncos, a Mazda motor pedig vezérmûszíjas.
zsolti744 | 2007-06-06 22:56
Sziasztok, csak hogy tortenjen valami, kerdezek: sajnos nem vagyok gepesz szaki, es sok helyen olvastam hogy a Mazda 2 literes dizelei egy vezérmûtengellyel rendelkeznek. Az mi? Mi az elonye, hatranya? Tovabbi kerdes: mi a kozos es mi a kulonbeseg a Ford-PSA fejlesztesu Mazda-Ford-Citroen-Peugeot dizelmotorokban. Olvastam valahol hogy a ,,Mazda sajat fejlesztesu dizelmotorja...", miben sajat ez a motor?
Vash | 2007-06-03 14:36
:-)
mazda-auto.hu | 2007-06-01 15:59
: )))
Oszi | 2007-06-01 13:59
Zoom-Zoom