2025. November 4. Kedd - Károly

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Oszi | 2007-06-07 17:01

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1202220&command=ugras&screenwidth=1280

mazda-auto.hu | 2007-06-07 16:29

Kizárható, hogy csak chippel ennyit ki lehessen hozni ebbõl a motorból. Ehhez már mechanikai módosítások is szükségesek lennének. Azért ennyi tartalékot nem hagy benne a gyár a motorban, hiszen az már azt jelentené, hogy hibás (rosszul megtervezett) az eredeti konstrukció.

Oszi | 2007-06-07 15:07

2.0D mazda 6-bol chip-el szerintettek ki lehet hozni 200Le-t 400NM??? ja es 156000km van az autoban???Szerintem mokas ugyanis tudtomal chip-el max 20% tudnak novelni es az is megviseli a motort hosszu tavon,de hogy 156ekm -t elmenjen???

mazda-auto.hu | 2007-06-07 12:56

Oké. Köszönjük!

Oszi | 2007-06-07 12:39

A masodik valaszodat utolagos engedelmeddel atolloztam a masik forumra,mert ott volt errol vita. :)

mazda-auto.hu | 2007-06-07 08:35

A vezérmû tengely felelõs a szívó és kipufogó szelepek nyitásának-zárásának szabályzásáért. A vezérmûtengelyen található bütykök úgy vannak elhelyezve, hogy a tengely forgása következtében mindig egy adott szakaszban érjenek a szelep végéhez és emeljék meg azt, megnyitva a szívó, vagy kipufogó csatornát a henger felé. Amikor a bütyök elhagyja a szelepet (elfordul) akkor a szeleprugó húzza vissza a szelepet a csatorna zárásához (kivéve Desmodronic-Ducati). 16 szelepes motorok esetében általában két vezérmûtengelyt alkalmaznak, mivel könnyebb megoldani az egymástól viszonylag távol elhelyezkedõ szívó és kipufogó szelepek vezérlését külön-külön tengellyel. A Mazda6 2 literes dízel motorjainak esetében viszont egy vezérmûtengely felelõs mind a 16 szelep vezérléséért. Ezt részben karos himbák segítségével oldották meg, melyekbõl 8 található a hengerfejben, és egyenkét két szívó, vagy két kipufogószelep mozgatásáért felelnek. Ez így kevesebb alaktrészt jelent, mintha 16 külön alkatrész (lapka vagy himba) és két vezérmûtengely lenne a hengerfejben. Kevesebb a lendtömeg is, mivel csak egy veztengely van, így a motor gyorsabban reagálhat valamivel a gázparancsokra. A hengerfej így keskenyebb, több hely van körülötte. Tehát vannak elõnyei ennek a megoldásnak.
2. A Mazda által használt dízelmotorok közül a jelenlegi Mazda2 1.4 literes és a Mazda3 típusok 1.6 literes dízelmotorja a közös fejlesztés a PSA-Ford csoporttal. A 2.0 literes Mazda6 dízel motorok saját fejlesztésû erõforrások. A legegyszerûbb bizonyíték a kétkedõknek, hogy a Ford motor láncos, a Mazda motor pedig vezérmûszíjas.

zsolti744 | 2007-06-06 22:56

Sziasztok, csak hogy tortenjen valami, kerdezek: sajnos nem vagyok gepesz szaki, es sok helyen olvastam hogy a Mazda 2 literes dizelei egy vezérmûtengellyel rendelkeznek. Az mi? Mi az elonye, hatranya? Tovabbi kerdes: mi a kozos es mi a kulonbeseg a Ford-PSA fejlesztesu Mazda-Ford-Citroen-Peugeot dizelmotorokban. Olvastam valahol hogy a ,,Mazda sajat fejlesztesu dizelmotorja...", miben sajat ez a motor?

Vash | 2007-06-03 14:36

:-)

mazda-auto.hu | 2007-06-01 15:59

: )))

Oszi | 2007-06-01 13:59

Zoom-Zoom

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó